فارس نوشت :

فاطمه بداغی‌ معاون حقوقی رئیس‌جمهور  به تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که دولت را به پیگیری حقوق شهروندی همه افرادی که به سبب اقدامات کشورهای دیگر حقوقشان تضییع می‌شود، الزام کرده است.

وی در خصوص نحوه اجرای این قانون‌ تصریح‌ کرد: امیدواریم که برنامه اجرایی این قانون به خوبی نوشته شود و اعتبارات لازم برای آن پیش‌بینی و به اجرا درآید.

معاون حقوقی رئیس‌ جمهور یادآور شد: طبیعی است که حقوق شهروندان و مقامات ایرانی که حقوق آنها ضایع شده است، هم در سطح دادگاه‌ها و مراجع داخلی و هم در مراجع بین‌المللی قابل پیگیری است.

وی ‌این روش حاکم بر اجرای موازین حقوق بین‌المللی را که "کاملاً با مسائل سیاسی و رفتارهای دوگانه و متعارض مواجه است "، روش پسندیده‌ای ندانست و اظهار داشت: تحریم افراد از سوی آمریکا نقض تمام ادعاهای این کشور در خصوص حقوق‌بشر است.

بداغی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حد امکانات و با توجه به وضعی که در سیاست‌های بین‌المللی حاکم است، حقوق شهروندان و مقامات ایرانی را پیگیری کرده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد هر فردی که حقوقش تضییع شده همواره در سطح بین‌المللی سعی در پی‌گیری آن را داشته است؛ منتها در سطح دنیا پاسخگویی و عدالت قضایی در مورد افراد متفاوت، با یکدیگر تفاوت دارد.

معاون حقوقی رئیس‌ جمهور به موضوع شکایت از نمایندگان اشاره کرد و گفت: شکایت جدیدی از نمایندگان صورت نگرفته است و تعداد این نمایندگان نیز بسیار محدود است.
/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    پس چراما نماینده حقوق بشر را راه ندادیم