خانم خزعلی! آدرس جهیزیه و سیسمونی را همه می‌دانند، مهارت زندگی را کجا یاد بگیرند؟

سه‌شنبه‌ای که گذشت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسمی با حضور دختران دانش‌آموز روزه اولی شرکت کرده و آنجا گفته است که « شما دختران، باید برای خود آینده‌ای زیبا را رقم بزنید و از اکنون باید هم برای زندگی برنامه‌ریزی داشته باشید و هم برای خانواده‌ای که می‌خواهید تشکیل دهید.»

این صحبت‌ها با توجه به حساسیت موضوعاتی چون کودک‌همسری بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته و خیلی‌ها توصیه کرده‌اند که بهتر بود چنین موضوعی که شائبه تشویق بر ازدواج زودهنگام را دارد، مطرح نمی‌شد.

البته انیسه خزعلی توصیه بی‌راهی نکرده و اتفاقا سن یادگیری مهارت‌های زندگی حتی زودتر از ۹ سالگی است، آنچه که در ممالک توسعه‌یافته اتفاق می‌افتد. اما شاید تاکید ویژه ایشان برای برنامه‌ریزی دانش‌آموزان ۹ ساله در امر تشکیل خانواده مناسب به نظر نمی‌رسد.

یکی از معروف‌ترین نظریه‌های روانشناسی که از سوی اریک اریکسون مطرح می‌شود، نظریه رشد است.این نظریه بر هشت مرحله رشد روانی و اجتماعی انسان‌ها تاکید دارد، بر این اساس مرحله سوم رشد در سال ‌های اول مدرسه، تقریبا از ۵ سالگی تا ۱۱ سالگی را در برمی‌گیرد.

در این مرحله کودکان از طریق تعاملات اجتماعی از سوی والدین و معلمان در مدارس شروع به رشد حس غرور نسبت به دستاوردها و توانائی‌های خود می‌کنند. حس کفایت، صلاحیت و اعتقاد به توانایی‌های در این مرحله در آنها شکل می‌گیرد.از مهم‌ترین چیزهایی که آموختن آن برای کودکان در این سن حائز اهمیت است، یادگیری مهارت‌های زندگی در بحران‌های سال‌های نوجوانی و جوانی و کنترل ترس‌ها، اضطراب‌ها،‌ شکست‌ها،‌ ناکامی‌ها و هر نوع ناتوانی در تحصیل، زندگی، رابطه و کار است.

اگر منظور معاون رئیس‌جمهور هم همین مباحث بوده مناسب بود بیشتر در این حوزه صحبت کند، و اگر منظور ایشان بیشتر امر ازدواج بود که فارغ از اینکه در جمع کودکان ۹ ساله صحبت از ازدواج بدون پیش زمینه چقدر مناسب است، ضروری بود در کنار این بحث به موضوع محدودیت‌های حقوقی زنان در ازدواج‌ها هم اشاره می‌کردند، کما اینکه ایشان در اولین نشست خبری‌شان در برابر خبرنگاران،‌ به صراحت اعلام کرد:« ما باید اقناع‌سازی کنیم تا کودکان مورد اجحاف قرار نگیرند. بعضی مواقع به من می‌گویند که تو ۱۶ سالگی ازدواج کرده‌ای. اینکه دختر مراحل مختلف بلوغ را طی کرده باشد مهم است. من شرط تحصیل، فعالیت اجتماعی، شرط طلاق، شرط مکان زندگی را گذاشتم. امام توصیه می‌کردند که شرط طلاق بگذارید. پدرم گفتند با شرط طلاق موافق نیستم اما اگر تو می‌خواهی موافق‌ام. نمی توان مرز سنی قرار داد و در این مساله رشد فکری بسیار مهم است.»

اتفاقا آگاه‌سازی دختران دانش‌آموز درباره حقوقی که خانم خزعلی به آن آگاه بوده و از سرفصل‌های آموزشی و روشنگری فعالان حقوق زنان در ایران محسوب می‌شود، در این دیدارها با دختران دانش‌آموز بسیار مناسب است، وگرنه صرف تشویق به ازدواج قرار است کدام هدف از این مرحله از زندگی این دختران را که اتفاقا امری اختیاری است، پوشش دهد؟گنجاندن مباحث مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی از ابتدای دهه نود میلادی از سوی سازمان ملل به کشورهای عضو توصیه شده است اما به گواه کارشناسان آموزش این مهارت‌ها چه در کتاب‌های درسی و چه از سوی مشاوران در مدارس ضعیف و دور از حد انتظار است.

حالا با این همه سروصدا در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آنچه که در دیدار خانم خزعلی با دانش‌آموزان دختر گذشته، جا دارد معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در سیاستگذاری‌های آموزشی کشور نسبت به آموزش درست و صحیح و حتی اجباری آموزش مهارت‌های زندگی نه صرفا مهارت‌های زندگی مشترک بیشتر از همیشه تلاش کنند وگرنه شاید همین دختران چند سال بعد مانند فرزندان مدیران هم‌رده خانم خزعلی، به اروپا و آمریکا رفته و آنجا کیفیت زندگی بهتر را تجربه کنند وگرنه تهیه ابزار و لوازم زندگی مشترک از جهیزیه تا سیسمونی را همه بلد شده‌اند، یکی از راه‌ها سفر به همین کشور همسایه.

روزنامه‌نگار*

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    48 27
    عزل منی جرم انگاری شود / از بیانات آیت الله زاده
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      یکی نیست بگه چه برنامه ریزی کردید برای اشتغال جوانان؟ از کجا بیارن زود ازدواج کنند؟ هنوز نصف دهه شصتی ها شاغل نشدند چه برسه به کوچیکترها. شایدم منظورش اینه که دختر بچه دبیرستانی با کسی که 20 سال از خودش بزرگتره ازدواج کنه!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      131 9
      ای کاش حرف مفت زدن هم ، جرم انگاری میشد !!!
    • مهدی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      65 22
      من موندم این همه میگید چه برنامه ریزی کردی برای جوانان اصلا معنا برنامه رو میدونید؟ من خودم دانشجو هستم مشکل وجود نداشتن کار نیست مشکل اینه که تو زمان انتخاب رشته دانش آموز رو تحت فشار بیش از حد میزارند و شخص میره طرف رشته های پر طرفدار رتبش چند صد هزار بیشتر میشه نه درس میخونه نه حرفه ای بلده خانواده به جای این که بفرستند یه حرفه ای یاد بگیره و در راستای با اون درس بخونه مثل مکانیکی بعد بره فنی حرفه ای در عوضش رفته تجربی خوب معلومه با رتبه نجومی تو دانشگاه آزاد قبول بشی کار راحت گیرت نمیاد بعد میشینه طرف یه جا میگه کار نیست در صورتی که اگه شخص با همون تحصیلات گوش دنبال کار باشه می تونه کار جور کنه مثلاً بره سراغ کارهای کشاورزی که بهش میگن کارگری تو همین به اصطلاح کارگری اگه واقعا استاد بشی خیلی هم خوب خرج و مخارج تا رو میده مثلاً برای کشت برنج بعضی مواقع کارگر روزمزد حداقل پونصدهزارتومن میگیره مشکل فقط از کمبود کار نیست وقتی بچت تا الان تا سرکوچه نرفته یه نون نخریده آخه این می خواد چیکاره بشه؟ببخشیدلحنم تند بود روی صحبتم با عزیزانی بودکه فقط به زور قبول شدن و منکر مشکل بیکاری نیستم
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    65 22
    در قرآن داریم که شیطان آدم را گول زد و دو تا بودن جنسیت آنها را نمایان ساخت. .......
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      10 2
      یعنی قبلش نمیدونستن؟!!
    • حسین DE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      19 6
      چی میگی چه ربطی داره تو چه دانشجویی هست مث بی سوادها حرف میزنی چرا بی راهه میزنی خاک اره تو ..
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      15 4
      مگه شیطان از بهشت اخراج نشده بود قبلش . پس چطوری برگشت و ادم و حوا رو اغفال کرد؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    طعنه به قالیباف که چی بشه؟
    • درک صحیح IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      رسانه اصلاح طلب دنبال جریان سازی اند! انگار همینا از خرید ایتالیا هر روز تیتر بزنند! بازی های حزبی و جناحی کشور اینکه نقد کنیم مسئله خرید سیسمونی رو درسته، اما کارها شده تخریب لطفا سانسور نکنید
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      57 16
      طعنه به مسول خطا کار که وظیفه یک روزنامه نگار است اما کلا یادداشت معلوم نیست چی میخواد بگه!کلا یه یادداشت پراکنده گو و رو هواست که با این قصد نوشته شده که صرفا یه چیزی نوشته باشیم.
    • ناشناس IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      18 8
      وقتی نفهمیدی موضوع دقیقا چیه، حرف نزنی بهتره:)
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      10 45
      آقای قالیباف برای همین روزها رحمت کشیده والان ازسهمش استفاده می کند.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    آره باید به دانش آموزان کودک همسری رو یاد بدن
    • ಠ_ಠ IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      85 5
      باید به دانش آموزان زندگی کردن و شاد بودن رو یاد بدن نه این چیزای مسخره.
    • ಠ_ಠ IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      41 3
      باید به دانش آموزان زندگی کردن و شاد بودن رو یاد بدن نه این چیزای مسخره.
    • پیام راکی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      49 4
      تو به دختر خودت وخواهر خودت یاد بده کودک همسری رو
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    60 5
    توقعاتی دارید از اینها اجبار نکن خوبه
    • مهدی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      اگر همین ها با آرایشهای آنچنانی در جامعه کانون زندگی دیگران را آتش بزنند . و بهره اش لذت مردان هوس باز و بی آبرو باشد . عین آرادی است . اگر در مورد ازدواج وآبنده صحبت کنند. کودک همسری است. داریم کجا میریم؟ اگر زندگی در سنین کم شروع شود وبا عشق ویکرنگی وبه دور از فشارهای روانی و زیاده خواهی ها وتجملات ادامه پیدا کند. در سنین کم بهتر بایکدیگر اخت شده و آداب زندگیشان بیشتر به هم نزدیک میشود.
  • سید IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    14 50
    اگر کارشناس امور اجتماعی هستید بهتر است خود را با امور روز مره غیر قابل اعتماد درگیر نکنید
    • یاس IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      خوب آقای معین الرعیا!! تو مصداق بارز تفکر طالبانی تو این مملکتی! چرا کارشناس امور اجتماعی باید بلد باشه که قرآن بخونه! متاسفم واسه ذهن مریضتون! قرآن خوندن شده ملاک استخدامتون که وضعیت مملکت شده این!!
    • GB ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      17 3
      طبق معمول خبرآنلاین نظرم منو به نظر معین الرعایا درج نکرد ، آدمین بگو چه نظری بدم خوشت بیاد که درج کنی
    • شهروند IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      27 6
      سلام وعرض ادب، به نظر من ازدواج صحیح خیلی خوبه، اگر درسن پایین هم باشه خیلی بهتره اما اما اما، دختر 9ساله ما اصلا قابل قیاس با دختر 9ساله صدسال قبل وحتی پنجاه سال قبل نیست، اگر مادر بزرگ ها وپدربزرگهای ما درسنین کم میتونستن یک زندگی رو اداره کنن دلیلش این بود که مهارتها ی زندگی رو در طول دوران کودکی اموخته بودن وتجربه داشتن، تجربه کارکردن، تجربه کمک خرج خانواده بودن، تجربه نگهداری از خواهروبرادران کوچکتراز خودشون، تجربه خانه داری و... تو این دوره وزمونه بچه ها تو اپارتمانهای نقلی، بدون خواهروبرادر، بااین سیستم اموزشی خیلی ضعیف، باامکانات کم، چه انتظاری داریم؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    ایشون چون وقتی کودک بوده ازدواج کرده کینه به دل گرفته و چون در دوران کودکی از هر لحاظ اذیت شده میخواد انتقام بگیره از بچه های ۹ساله ایکاش سریع استعفا بدن و میدان رو بدن دست کسایی که سلامت روحی و روانی دارن .
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      پرچم آمریکای جنایتکار رو بردار بعد اینطوری نظر بده بچه ۹ساله تازه داره با عروسک بازی می‌کنه نه بلوغ جنسی و جسمی داره نه بلوغ عقلی تو چرا اینقدر ناراحتی وقتی بچه دار شدی و اونم دختر اون موقع بیا اینطوری تند نظر بده وقتی پاره تنت جلو چشمات بازی می‌کنه و داری میبینی واقعا بچه هست اون موقع اینطوری بگو پس بچه نداری اونم دختر بچه معصوم و از همه چی بی خبر
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      جناب معین اگه کودک همسری را داری ربط به خلقت خداوند میدهید که چون خداوند بلوغ دختر در نه سالگی پس باید ازدواج کنه .باید بدونی که خداوند عقل به عنوان رسول درونی به انسان داده تا تفکر کنه. اگه با این تفکر بخواهی تصمیم بگیری حتما چون انسان که بدنیا میاد دهن داره بجای شیر مادر پس باید چلوکباب بخوره
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      ۲۳:۱۷ ، معین الرعایا ، یک کلام ختم کلام ، تو خودت با اون تفکرات طالبانیت ، حاضری دختر نه ساله تو ، به عقد من در بیاری ؟؟؟؟؟ واگذارت می کنم به خود خدا ،، خدا وکیلی راست شو بگو ؟؟؟ اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوال دوز به مردم !!! مگه مجبوری در مورد هر موضوعی اظهار نظر کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      31 0
      واقعا برا امسال شما باید تاسف خورد جوری از ازدواج دختر ۹ساله حرف میزنید انگار نیمی از دختران ایرانی در این سن ازدواج می کنند در حالی که دختر ۱۹ساله هم حاظر به ازدواج نیست وسن ازدواح به ۲۷سال رسیده و با همین هوچی‌گری ها و پروپاگاندای رسانه ای شماها دختر نجیب ایرانی بازیچه هوسرانی عده ای شده و هر چند وقت به اسم دوستی الت دست هوسبازان قرار می گیرد روابطی که اینده و روحیه حساس دختران را نابود می کنند
  • AT ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    این خانم کمی از سرعت پروژه های در نظر گرفته شده برای دختر بچه های بیچاره این مملکت عقب هست! داهش و طالبان هم دحتر بچه ها را با زور مجبور به ازدواج میکنند! از امروز این پروژه رسما در صدا و سیما ی میلی کلید خورد. قبل از سریال نجلا تبلیغ یک دختر یچه که تازه شروع به روزه گرفتن کرده است در حالی که حلقه ازدواج در انگشت دست چپ دارد! آیا نباید نام این حرکت را خیانت و حمله آشکار به معصومیت دختران و قداست خانواده ها آن هم در سر سفره ماه مبارک نیست !
  • معین الرعایا US ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    28 76
    انسیه گفته « شما دختران، باید برای خود آینده‌ای زیبا را رقم بزنید». نویسنده هم آینده زیبا را به ازدواج کردن تعبیر کرده و اومده از انسیه میخواد مهارت زندگی را تعلیم بده. همشیره! آینده زیبا برای شما ممکنه معنی شوهر کردن بده اما برای دختر 9 ساله این معنی را نمیده. اومدی روهایای خودت و هم سن و سالانت را به دیگران تعمیم میدی و بعد هم از انسیه میخوای شوهرداری یادتون بده؟ مهارتهای شوهر داری را شما به اندازه کافی در برنامه سیاکولی یاد میدی. به انسیه هم بگو بیاد توییتهایتان را بخواند تا مهارت دستش بیاد یعنی چه. چرا اینقدر شکسته نفسی میکنی همشیره؟
    • احمدی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      31 13
      از غار و دانیاسورها چه خبر؟ از اخبار داخل غار هم بنویس. از طالبان چه خبر؟
  • معین الرعایا US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    18 81
    خانم نصیری! پیش از آدرس محل تهیه سیسمونی، مهارت های زندگی را از مثنوی مولوی بیاموزید. انسیه مهارت های زندگی را بلد نیست. ملای رومی بلده. لینک زیر را ببینید تا مهارت های زندگی دست تان بیاد https://ganjoor.net/moulavi/masnavi/daftar5/sh159 مولوی گفته «خربزه چون در رسد شد آبناک. گر بنشکافی تلف گردد هلاک». بخوانید تا اینقدر درباره کودک همسری به هم نبافید. بقیه آموزشهای مولوی را در لینک بالا بخوانید تا آنچه را انسیه بلد نیست و در سند 2030 هم نیامده، یاد بگیرید.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      36 16
      جناب معین الرعایا افکارطالبانیتو بذار واسه خودت وبچه هات
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      21 14
      میشه حرف نزنی ؟! چقدر تو چرت و بلدی بگی. حرف نزنی نمیگیم لالی
    • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      21 16
      خدا از امثال شما نگذره آدم های ....
  • علی علی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    29 3
    ما ایرانی عادت داریم یا از اینور غش میکنیم یا از اون ور ..بر عکس ادعا هامون حتی نخبه هامون مثلا. هنوز راه مستقیم را تشخیص ندادند.
  • محسن IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    خیلی هم خوب گفته کاملن درسته آفرین به خانم خزعلی.
  • DE ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    45 10
    از رئیسی ، انتظار معاون بهتری در امور زنان داشتید ؟؟
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      31 3
      دولت های قبلی سو تفاهم بود اینا کی هستند؟ انگار از هزاران سال پیش با قرن ۲۱ پرت شدن 🤐
  • علی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    38 8
    برای خودش گفته
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    14 2
    حماقت تنها درد درمان ناپذیر است که ...
  • منصور DE ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    17 7
    قبول ندارم
  • بشیر IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    21 2
    یک ساعت آسمون و ریشمون به هم بافتی که تهش بگی زن و بچه طرف رفته کشور همسایه سیسمونی بخره ؟ خوب اینو به زبون ساده می‌تونستی بگی مگه رسالت خبری نداری؟
  • صادق IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    84 19
    متاسفانه در ممالک اسلامی از جمله کشور خود ما به جنس مونث فقط به چشم زاد اوری و خانه داری نگاه میکنند از سخنان این خانم حتی یک جمله کوچک این دختر بچه ها فهمیده باشند انها تا به سن بالای بیست نرسند اصلا این سخنان و جملات برایشان کاملا نا اشنا و غیر قابل هضم هست با انها فقط با زبان کودکانه صحبت کرد هر چند در دین ما ۹ سال را برای دختران تعریف کردند ولی انها در این سن نه از دین چیزی میفهمتد و نه از زندگی و نه از اینده ، انها فقط و فقط بازی و نشاط را میفهمند
    • یا حق IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      8 2
      هدف اصلی این افراد همینه، این گروه هماهنگ داره عمل می‌کنه ، اینها دغدغه مردم ندارند، کافیه یه نگاه در فضای مجازی بخصوص خبر روز در این روزها بندازید، یک فرد نیست. مشکل اصلی کشور چنین افرادی هستند که بجای کمک به حل مشکل کشور دنبال منافع سیاسی و کوبیدن جناح مقابل هست. خدا میبیند حداقل در این شب های قدر یه کم بفکر خود و آخرت خود باشید بجای تخریب دیگران، این چند روزه دنیا ارزش اینو نداره خودتو فدای بازی های سیاسی کنید
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    19 1
    مسائل جنسی رو زود به بچه یاد بدیم ولی زندگی آینده رو نه!!!!!
  • الهام IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    24 52
    حالا هر چی شد ربط بدید به سیسمونی. قالیباف یکبار هم شده موضع مردم رو تو طرح صیانت گرفت حالا شما به جای قدر دانی نقره داغش کنید و دل دشمنان داخلی ملت ایران رو خنک کنید. مگه فکر کردید سایر مسئولین از تهران خرید میکنن....
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    10 5
    افسادطلبای حامی زنان، یادشون رفته زنانشون رو در حمام گلوله باران می کردند.الان دلسوز زنان و دختران مملکت نباشند که دهان باز می کنند بوی فسادش عالم را می گیرد
  • مالک IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 29
    پناه بر خدا من هنوز باور ندارم دختر قالیباف خارج از کشور مسافرت کنه به کجا به کی باید بگیم ولی نه من برخی مسولین رو یک قدیس می دونم امکان نداره به خون شهدا ورزمتده ها خیانت کنن،امکان نداره ملتی که برای بقای میز نشینی عزیزان تحمل می کنند مورد اجحاف مسولین قرار بگیرن،شما بگید دروغه این حرفها به قالیباف نمی چسپه،اما اگر چسپید فقط باید گفت وا مصیبتا من بخاطر ایشون با خیلی ها درگیر شدم
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    56 6
    اینا با این کاراشون فقط دارن ارکان زندگیهای مردم رو متزلزل میکنند. وگرنه بچه ۹ رو چه به بحث ازدواج. ...اینا هدفشون نابود کردن حرمتهاست. میخوان بچه های مردم رو از راه بدرکنن. وگرنه یارو دم ازکالای ایرانی میزنه برای ملت بعد خودش میره حتی لباس نوزاد بدنیا نیومده اش رو از کشورهای دیگه تهیه میکنه....
  • یاس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 0
    .... متنفر می‌کنه که دیگه هر سیاست مدار دورویی جرات نمیکنه به استناد با خدا بودن و مسلمانی مردم رو گول بزنه رای بگیره ازشون
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    19 44
    خانم های عزیز خود را فریب ندهید!!! حتی موفق ترین و نام اور ترین زنها اگر موفق به ازدواج نشوند و همسری در خور نداشته باشند پایگاه اجتماعی سستی خواهند داشت ! همه دختران آرزوی ازدواج دارند و از نوجوانی به آن فکر میکنند دخترهایی که ازدواج آنها به تاخیر می افتد اغلب با خانواده درگیر هستند و حتی اگر در جامعه مشغول باشند رفتارهایی غیر قابل قبول از قبیل انزوا حسادت خلق بد دارند و همه هم میدانند مشکل چیست ! چه اشکالی دارد دختران را طوری تربیت کنیم که مهارت ارتباطی بالا داشته باشند و بتوانند خانواده تشکیل دهند و از آسیب‌های روانی و اجتماعی مجرد ماندن در امان باشند
    • شبنم۱۶ IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      26 0
      منظورتان اینکه اقایون خیلی حال خوبی دارن وقتی مردن والا مردها خیلی بیشتر احتیاج ب ازدواج دارن ب نظرم اقایون باید از ۹ سالگی ازدواج کنن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    62 6
    خانم خرعلی دختر 9 ساله خودشون رو میزارن ازدواج کنه؟
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      17 31
      غرض ورزی کافیست! ایشان نگفته دختر ۹ ساله شوهر کند ! اگر دختر جوان در خانه دارید مراقب باشید ناگهان دیر نشود !! البته مسئولان محترم هم باید بدانند علت مجرد ماندن دخترها عدم آمادگی پسران و البته انحراف سبک زندگی و سنت های غلط و احمقانه برای ازدواج است ! وگرنه همه دخترها بدون استثنا آرزوی ازدواج دارند و این در فطرت زنها است و مبارزه با آن حماقت است
  • محمدضیایی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    80 20
    خانم خزعلی کودک همسری راترویج نکن تا18سالگی تحصیل اجباری و رایگان شود،خجالت نمی کشیداین حرف هارامی زنید
    • حرف حق IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      19 37
      تا هجده سالگی شما دست بچه ات عروسک میدی که بهش میگی کودک ؟تو کشورهای اروپایی هم که الگوی شماست دختران از سن سیزده چهارده سالگی دیگه رابطه دارن و قرص ضد بارداری میخورن یکمی هم مطالعه کنید خوبه.درضمن تحصیل نباید مانع ازدواج بشه چون تحصیل نیاز جنسی و عاطفی افراد رو برطرف نمیکنه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    29 85
    والا من نمی‌دونم زن ها چرا انقدر تو ایران طلبکارند ؟ دو سال از پسران تو زندگی جلوترند چون سربازی اجباری نمیرن ‌‌ . نفقه و مهریه میلیاردی می‌گیرند. در مورد هزینه های زندگی مسولیتی ندارند . اگر پدرشان فوت کنه ، حقوق بازنشستگی پدرشان رو می‌گیرند ‌‌ برای استخدام در اولویت اند ، الان بالای شصت درصد کارمندان ادارات دولتی زن هستند و ..‌. .
    • م IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      16 31
      گل گفتی.یه سری آدم کر و کور نمی‌دونم رو چه حساب میگن زنها در جامعه ما بهشون ظلم شده.والا ما تو هر اداره ای که میریم همشون خانم هستند.راجع به ازدواج دختران در سن پایین باید بگم که کار درستی نیست.ولی خواهشاً همین دخترای ده دوازده ساله رو برید ببینید که تو مسیر مدرسه رفتن چه کارها که نمیکنن.کار از عروسک بازی گذشته.دنبال واقعیش هستن.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      28 5
      لطفا اینقدر زود ونسنجیده قضاوت نکنید. خانم ها هم یه سری محدودیت ها دارن که آقایون ندارند. بهتره طرف حق رو بگیرید نه اینکه اولویت اولتون خرد کردن شخصیت جنس مخالف باشه
    • اریا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      38 5
      زن مرد هر دو سختی می‌کشند ولی در ایران زن واقعا سختی میکشه اگر نگاهی به قوانین ایران بیندازی میبنی در بسیاری از این قوانین حق زن نصف مرد هست. خدا در قرآن میگه زن و مرد برابر باشند وقتی برابری نباشه صدای مردم در میاد زن ها استادیوم نمیتونن برن دیه زن نصف مرده و ... نمیگم زن ها فقط سختی می‌کشند چون ما مردا هم میکشیم اما در ایران واقعا زن ها سختی می‌کشند.
    • فاطمه IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 5
      در جواب آریا باید بگم که شما میگی دیه زن نصف مرده. و إن سختی میکشه. ببین وقتی مرد فوت میکنه به زنش دوبرابر دیه میدن. چون مرد نقش اقتصادی داره و وقتی میمیره زن دچار مشکل مالی زیادی میشه و خدا تو قران گفته دوبرابر بدید دیه رو. اینجا به نفع زنه که دوبرابر دیه بگیره. و اتفافا سختی نیست. ولی وقتی زنی فوت میکنه یک دیه تعلق میگیره به خانواه و همسرش . نه دوبرابر. چون زن نقش اقتصادی زیادی نداره و پول دیه رو شوهرش میگیره. تازه این حکم رو خبر دارم که چند ساله مجلس دیه زن و مرد رو یکسان کرد. یعنی مردی اگه فوت کنه همون مبلغی رو میدن ک زن فوت کنه. و میگن الان خانم ها هم کار میکنن. و این حکم خدا برای اون زمان بوده که خانم ها کار نمیکردن.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 9
    آقا این معلم ها دیگه چی میخواین حقوق بالا کارت طلایی درمان، سه ماه از سال بیکار، با حقوق مقایسه کنید با کارگر و کارمندی که تا حالا با بدبختی زندگی کرده تازه میخواد نفسی بکشه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    22 1
    مگه مهارتهای زندگی وتشکیل زندگی ونگهداشتن زندگی روفقط دختران بایدیادبگیرند؟پسران هیچ نقشی ندارند؟توزندگی مشترک هردوبایدماهرباشندوازهمون 5سالگی اموزش برای هردوشروع بشه ,نه اینکه بزرگ بشندوکارازکاربگذره وپسران ازمهارتهای زندگی فقط تنبلی وبخوروبخواب واعتیاداموزش گرفته باشندوبخواهندبادختران ماهر,زندگی کنند!!؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    17 0
    امیدی نیست کدوم آینده کدوم برنامه ریزی
  • فاطمه IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    17 2
    فقط یه سؤال فرزندان آقای قالیباف دارن برن کشوهای همسایه مثل ترکیه خرید کنن. ما مردم عادی که حتی هزینه رفتن به همین ترکیه را هم نداریم چه کنیم؟ هزینه خرید جهیزیه هم نداریم که ازدواج کنیم؟ پس خانم خز علی بیشتر از این....
  • مجتبی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 1
    اینکه ایشون دقیقا چه منظوری داشته برکسی پوشیده نیست اصلا بحثی نداره. اما چرا یه انسان اونم با جایگاه و شرایط ایشون نباید مسائل رو از دید جامعه و مشکلات و مسائل روز دنیا ببینه!! اینکه همش خودشون رومثال میزنن خیلی بی منطق هست هیچ ربطی نداره حیف که اینجانمیشه توضیح دادچون خیلی بحث مفصلی هست
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 5
    فرهنگ ما بالاتر از اینهاست که کودکان را سر سفره عقد قرار دهیم . حضرات چهار تا کتاب فرنگی خواندند و برای کشور اسلام نسخه فرنگی می نویسند . در فرهنگ غرب کودک بعد از ازدواج از حمایت خانواده محروح میشود و دولت و مراکز تا حدودی پیگیر وضعیت آنها خواهند بود و در نهایت به معضل اجتماعی دچار میشوند .
  • کاوش IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 1
    مهارت‌زندیگیشان‌را‌هم‌از‌خانهای‌عفاف‌ان‌طرف‌اب‌یاد‌میگیرند‌
  • .. IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    13 2
    از همینجا شروع میشه آروم آروم این مسئله و وارد کتابا درسی میکنن تو دبیرستان ازدواج نکردن و عیب میدونن تو کتاب تفکر هشتم یکی از عوامل افسردگی و برای زنان نوشته خواستگار نداشتن یعنی چی یعنی همه هنر ی زن ازدواج؟؟؟؟؟ شما چجور فعال حقوق زنانید
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 1
    اگ هم ادرس سیسمونی رو ندارن از خانواده ی قالیباف بپرسن... اونا خوب بلدن...
  • وحید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    13 2
    مرگ بر داعش و الغاعده و طالبان.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 12
    خدایی اگه معاون امور زنان و خانواده یه دولت اصلاح طلب این حرفا رو میزد همین واکنش رو داشتید؟ چون دولت اصلاحطلب به طور پیشفرض خوبه و اصولگرا ها به طور پیشفرض بد!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 12
    دوست جنس مخالف داشتن هیچ اشکال نداره فقط ازدواج شرعی و قانونی بده؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    15 0
    اصولا با کودکانی در این سن و سال که در سال های اولیه دوران ابتدایی درس می خوانند صحبت از ازدواج و تشکیل خانواده و حتی فکر کردن به این موضوعات اشتباه است . کودک در این سن باید خوب درس بخواند . اصولا کودک نه ساله ای که طبق قانون اجازه شرکت در انتخابات و انتخاب یک عضو برای شورای شهر را ندارد ، چگونه می تواند درانتخاب همسر درست و سنجیده رفتار کند ؟ موقع انتخابات به این کودکان می گوییم که شرکت در انتخابات برای شما زود است !!! ولی انتخاب همسر را که مهمتر است برای این کودکان زود نمی دانیم ...
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    22 1
    خانم خز علی وجدان وشعور نداری. کودک همسر یعنی له شدن زن ودختران این مملکت. البته شما هیچی چیزی جز بردگی زنان را نمی خواهید
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    16 0
    خانم خزعلی شما فرزند دختر دارین؟ اگر9 سالشون هست منتظر خبر ازدواجشون هستیم!ذهن بچه ها را از الان وارد چه مسائلی می کنید؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 25
    برداشت شما اشتباه هست ؛ در کدام جامعه زندگی می‌کنیم در جامعه ای که بدحجابی و بی حجابی هست و معاونان آقای روحانی سرداران خانم ها مولاوردی ، ابتکار و.. آشکارا از روسپیگری حمایت میکردن! و خود دولت‌های هاشمی و خاتمی در بوجود آمدن همان اوضاع دست داشته اند ! اگر قصد دفاع از دختران ایران را داشتید چرا در چند دهه گذشته ساکت بودید!؟ پس اگر به اوضاع ظاهری نگاه شود و قرار بر این باشد که غریزه یا فطرت شخم زده نشود همان بهتر تعریف و شرح آن چنانی و خرید سیسمونی برای عروسک بازی!!!
  • مدیونید اگه منتشر نکنید IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 11
    باز هم خوبه این کلمه کودک همسری شده بهانه ای تا یک عده خودشون رو مطرح کنن.خانم مثلا نویسنده، مهارت زندگی باید در مدارس و خانواده ها صورت بگیره.درضمن شما چرا فقط برای دخترانی که در نوجوانی ازدواج کردن کهیر میزنید و بچه نشونشون میدین؟موقعی که دختر شانزده ساله برای دوست پسرش قمه کشید نگفتید کودک دوست دختری بوده و بحران تلقیش نکردین و صداتون در نیومد.موقعی که هزاران دختر دبیرستان قربانی دوستی های نامشروع و فرار از خانه میشن چرا چیزی نمیگید؟چرا نمیگید چند میلیون دختر و پسر در بحران ازدواج به سر میبرن و پیر همسری و تجرد قطعی ها داره به جوانان ما آسیب میزنه؟فقط یک بند از سند بیست سی و حرف سازمان ملل رو گرفتید ول کن هم نیستید تا بگید مثلا روشن فکرین.تو دولت قبل که فعالان حقوق زنان شون میگفتن کودک همسری، خواهان قانونی کردن روسپی گری بودن و قصد اجرای آموزش مسائل بی پرده جنسی از مهد کودک ها رو داشتند،که همین نشون میده چه تکفراتی داشتند و واقعا دغدغه مند نبودن
  • بهزاد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    11 8
    یقینا انسیه خانم قصدش ترغیب و تشویق کودکان به ازدواج و تشکیل خانواده بوده که اثر مخربی هم دارد هر چند که نسل جدید به این راحتی ها گول نمیخورند و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند!
  • درویش IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 0
    به خزعلی بگوئید خودش جهیزیه تهیه می کند
  • میر محمود IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    26 2
    خانم خزعلی اگر فرزند دختر و یا نوه دختر دارند که ۹ سال سن دارد در حضور خبرنگاران و دوربین ها فرزند دختر ویا نوه دختر خود را به عقد کسی در بیاورد تا صادق بودن در حرف و عمل خود را ثابت کند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    10 2
    خوب این حضرات اول دختر های نه ساله خودشون را چرا شوهر ندادن تا درس عبرتی بشه برا مردم و اگو بگیرن
  • سیدرزمنده وایثارگر IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 2
    مت به شخص کاری ندارم چون باچشمم ندیدم اما قدیمی ها حرفهای بزرگی میزدند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزیها پس مسولین بیشتر دقت کنند تا اسیبی به نظام نرسد انشالله بعد خودشون هرراحت وساده تر زنگی کنند سازشترسواری دولا دولا نمیشه یاعلی ع
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 3
    اولا که خانم خزعلی اسمی از اردواج کودک ۹ ساله نبرده ثانیا نویسنده فقط قصدش این بوده که بگه سیسمونی نوه ی قالیباف از ترکیه خریداری شده.ثالثا اینا همش بازیه سیاسیه که اینجوری سر ملت رو گرم کنن وگرنه اینا چه راستی چه چپی چه اصولگرا چه اصلاح طلب ذره ای بخاطر مردم از عیاشی و ولخرجی خودشون کم نمیکنن. اگه ما از گرسنگی هم بمیریم اینا هیچ تغییر رویه ای تو خودشون ایجاد نمیکنن.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 4
    آفرین. به امید روزی که کوچکترین اشاره ای به تشکیل خانواده و حتی نام بردن از خانواده جرم تلقی شود. تا آن زمان شما به رسالت خود ادامه بدهید و هر کس چنین جسارتی کرد و اسمی از خانواده به میان آورد، بمباران رسانه ای اش کنید
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 5
    بچه ها زیر ده سال طبق نظریات روانشناسی مثل ژان پیازه اصلا درگیر اخلاقیات وایدئولوژی پایدار نمیتونن باشن،نگران نباشین این بانو آب در هاون کوبیده
  • کتی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    خب حرف دیگه ای بلد نبوده بزنه. غلط انتخاب شده
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    زندگی رو هم در کانادا در کنار آقازاده ها یاد میگیرند
  • استاد فلسفه IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    چرت و پرت نگو بودجه مهارت اجتماعی را اجازه دادید خاوری ها بخورن و برن
  • ناشناس US ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    تورکیه میشه یادگرفت وکشورهای اروپایی.جایی که چهارصد هامیلتون اینها بادریافت هدیه حدود ۶هکتاری اعمال مردم ایران ورانت های دیگرو.....بماند
  • ابوالفضل IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 3
    واقعا روزنامه نگار خبر آنلاین یا خیلی بی انصافید یا میدونید چی میگید از یه جمله کوتاه کلی برداشت سو به نفع خواسته های خودتون کردید. یکم انصاف و شرف هم بد نیست و جمله پایانی تون که اوج ..... شما رو میرسونه.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 20
    قالیباف اشتباه بسیار بزرگ کرد اجازه داد دخترش بره ترکیه برا سیسمونی . ولی آیا کسی از دزدی های نجومی زنگه و دولت دوازدهم روی موج رسانه ای سوار میشد کرم معلوم میشه از کجاست از اصلاح طلبان که هر کاری به غیر از خودشون کنن کثیف و نابخشودنی ولی هر کاری خودشون بکنن پاک منزه و عالی آنقدر عالی که اگه کسی نقدشون بکنه با خاک یکسانشون می‌کند . اول اشتباه خودتون ببینید بعد بقیه مورد حمله قرار بدید.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 5
    اصلا شما جووانا رو آدم حساب میکنید اصلاح طلبان خوبه دیدیم تو دولتشون🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 3
    شما چرا همیشه در حال ماله کشی هستید ایا ایشون وکسانی که ازش طرفداری میکنن حاضرن دختر خودشون رو در سنین پایین شوهر بدن که این نسخه رو برای جامعه میپیچن
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    اول همه اینکه باید مردم وضع اقتصادی شوم خوب بشه اینکه شما تک بعدی بعد جنسیت را برای بچه کوچیک بزرگ کنی و بگی برو شوهر کن و زن بگیر که نشد حرف . والا ما جوان 35ساله داریم هنوز نتوانسته دور خودشو جمع کنه یه خونه نداره کجا براش بریم زن بگیریم ؟؟ جهیزیه هم گرون شده هرجا بری میگن خونه ...
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    بی حرمتی به شعور مردم تا چه اندازه یک میگن فرزند گمتر زندگی بهتر بعد میگن اشتباه کردیم بچه بیارین انگار مردم گوسفندن مسئولین از خود راضی جیب خودشون پره مردم بد بخت هم که مطیع اوامر اقایون از ما بهترون باشن تا کی این همه توهین سیسمونی از ترکیه کار تو استرالیا خونه بالاشهر بعد هی مردم و نصیحت می کنن به قناعت قربون حضرت علی با ما شیعه نماهای پر از ادعا
  • **** IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    با سلام و درود فراوان خدمت شما واقعاً قباحت دارد میلیون دلار از پول ملی کشور را در ترکیه به یغما دادند و بجای شرمندگی میگویید واقعیت ندارد ؟ فکر میکنید این جواب پاسخ مناسبی است ؟
  • مرادپور IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    هیچ کس با روضه کسی به چاه نمیره حالا این خانم ی چیزی گفته کی حاظره تو این اوضا مملکت ازدواج کنه
  • شادی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 0
    گند زدن به کشور ایران مملکت دیگه مملکت نیست دیوونه خونس
  • امیرحسین بابایی US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 1
    خانم خزعلی و حامیان و موافقان به ازدواج دختران کودک ، چرا برای تشویق مردم از خانواده خود و فرزندانشان شروع نمیکنند. بنده توصیه میکنم که مسئولان ، مراسم ازدواج کودکان دختر خود را علنی برگزار کنند و یا اصویری از کودک عروس خود منتشر کنند تا مردم هم تشویق شوند
  • احمد_ر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 2
    از اینکه کار دختر قالیباف عمل اشتباه وغلطی بوده حرفی نیست اما اینهمه هجمه اگر به مواضع سراسر توهین با بوی خیانت دختر رفسنجانی میشد ویا فرزندان خارج نشین ابتکارها وظریف وفریدونها میشد کمی از بو دار بودن این هجمه ها کاسته میشد.اما سخنی با خبر آنلاین ودنیای اقتصاد و...که درحکم مگس می‌باشند یعنی هرجا عفونت وکثافتی باشد دورش جمع میشوید به امید زنبور عسل بودن شما ودیدن اخباری از جنس اقتدار و عزت ملی وبه امید امیدوار کردن خوانندگان این خبرگزاری ها .
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    جوانان امروزه ازدواج نمی کنن باوضع اقتصاد گرانی ی پراید بشه 200میلیون بقیه اخناس منزل خرج عروسی برای چه ازدواج کنندبعدش زیر اش بگوزندحرص بخورندکاش ازدواج نکرده بودم چراامارطلاق رفته بالامشکل اصلی مدیریت کشور است با این همه منابع داریم عدالت حضرت علی علیه السلام نداریم امان از مدیران بی کفایت وبی لیاقت
  • به به IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 1
    خانه از ریشه خراب است در عصر ارتباطات . تکنولوژی . و فضای قدرتمند مجازی .دیگه نمیشه با لالایی بچه را خواب کرد. فریب جو محیط سخنرانیتان را نخورید . اینهایی که پای سخنرانی شما هورا میکشند. یکی یه گوشی با دوربین دستکم ۲۰ مگا پیکسل منتظر لغزش شما هستند. بقول امام خامنه ای عزیز دوره بزن در رو تمام شده..
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 1
    با این دیدگاه متحجرانه کشور را ویرانه - مردم را نابود و فرهنگ را به ابتذال کشیده اید ! مسئولین حکومتی کوتوله های فکری هستند که بر مردم دانا حکمرانی می کنند .
  • سعید IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    6 0
    شعارهای انتخاباتی ،۱۰سال پیش محیط زیست و اشتغال جوانان،بعد وعده رفع تحریم ها و..الان دیگه صحبتی از اشتغال و جوانها ومحیط زیست نیست،الان تورم گرانی روغن برنج و...و گرسنگی هر سال پسرفت میکنیم،احتمالا دوره بعد شعار میشه قول میدم زنده بمونین و از گرسنگی نمیرین
  • مهدی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    11 2
    اگر خبر آنلاین فهم و شعور داشت درباره فساد زنان و سلبریتی ها می‌نوشت
  • علیرضا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    13 5
    یاداشت های یک فمنیست دوآتیشه مردستیز جمع کنیداین مزخرفات روالان همه میدونن اجحاف بزرگی درازدواج درحق مردان شده بازازحقوحقوق دم میزنید چه رویی داریدسنگ پای قزوین!
  • پژواک IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    خانم خزعلی کاش از اموال مصادری که با قیمتی مفت گرفتن هم سخن میگفتن.هرچند برادرش همه چیز را گفته
  • ه. ن IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 2
    نمیدونم آموزشهای سند2030 چرا صدای هیچکس رو در نیاورد. ولی صحبتهای ایشون مورد نقده. در حالیکه فقط بحثشون مهارت آموزی بود.
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    اتفاقا فقط برنامه ریزی می کنن،چیزی به نام عمل وجود نداره
  • رضا IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    حالا کسی هم که به حرفهایش گوش نمیداده
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 1
    خانم خزعلی اگر افراد بیسوادی چون شما در راس حکومت نباشند پس چه کسانی باید نظام خانواده را فرو پاشی کنند بروید ببیند اکثر کسانی که در راهروهای دادگاه منتظر طلاق هستند همان کودک همسرانی هستند که شما ها باعث نابودی آنها شدید. اقتصاد ما هم به خاطر بیسوادی و تخصصص نداشتن شماها نابود شد کمتان بود که حالا حمله کردید به دیگر ارکان اجتماعی
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    به خدا قسم اگر تعارفات راکنار بگذارند وگروهی از این مسولین فاسد را که فقط برای مردم شعار میدهند وخود رعایت نمیکنند را کنار بزنند ویک گروه جدید وجوان ونوپا را جایشان بگذارند ایران گلستان میشود
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    هرسنی نیازبه اموزش وتکامل مهارتهای خاص خودش داردوجایزنیست یه مدیرنظم وترتیب مهارتها رو باتوجه به علاقه شخصی خود تغیبردهد،مصداق همین خانوم خزعلی.ایشان چراقبل ازبیاناتش ازچندمشاوربرجسته تواین حوزه سنین دانش اموز کمک نگرفته
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 2
    شما اصلاح طلبان از اونا بدترین
  • فاطمه IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 3
    خوبه مثل دختروزیرقاچاقچی نیستن
  • فاطمه IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 2
    خواهرزاده من ده سالش هست و اصلا تو باغ این حرفا نیس و خیلی از هم سن هاش هم همینطور ..اگه متوجه میشدم معلم یا مدیر مدرسه شون واسه اینا همچین سخنرانی کرده باشه قطعا پیگیری میکردم ....خانوم خزعلی دهانتو مزه مزه کن بفهم واسه چه رده سنی داری حرف میزنی..دختر نه ساله بی‌خبر از همه جا؟؟؟؟ اگه جرات داری بیا واسه ما دهه شصتی هفتادی سخنرانی کن که نسل ما رو بدبخت و بیچاره کردین ‌‌ ...آره دیگه مجبوری واسه ده نودی های از دنیا بی‌خبر سخنرانی کنی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    6 1
    خیلی‌ببخشید‌حرف‌دیگه‌ای‌ندارید‌بزنید دخترا‌خودشون‌پدرو‌مادردارن‌‌دراین‌شرایط‌سنی درحقیقت‌توداری‌‌حواسشون‌پرت‌میکنی متاسفم‌‌واقعا‌متاسفم
  • امیر IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 0
    رییس جمهور و رئیس مجلس بعلت نداشتن مدیریت صحیح در اداره کشور جهت منافع ملی بایستی از سمت خود استعفا دهند و دولتی با تجربه به امور کشور و مقتدر جهت رفاه حال معیشت مردم و مبارزه با رانت و فساد بر سرکار بیاید.اقای ریسی خودت در کارنامه دولتی که تشکیل دادی نمره چند میدی.خبر داری چه بر سر سفره های مردم ایران آمده.این بود مبارزه با فساد
  • حامد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    8 2
    خانم خزعلی دختر۹سالا چه میدونه شوهروشوهرداری رو ازخودت وبستگانت شروع کن اگرشما دختر۹ساله خودتون رو شوهر دادید مردم هم پیروی ازشما میکنن اول شما عمل کن به حرفی که میزنی بعدمامخلص شماییم
  • م IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    یه مملکت رو اسیر حذب بازی کردن.
  • حسیین IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    مشکل اینحاست که شما می خواهید با نظریه « اریک اریکسون ها » قضاوت کنید،🧐