۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
برداشت چغندر قند از مزارع دزفول آغاز شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:علی کرمی گفت: کشت چغندرقند یکی از کشت‌ها و محصولات استراتژیک شمال استان خوزستان است که کشاورزان دزفول نیز همه ساله اقدام به کشت این محصول می‌کنند.

به گفته او یکی از شاخص‌های چغندرقند شمال خوزستان این است که این محصول به صورت پاییزه و زمستانه کشت می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول می‌گوید: حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از این سطح زیر کشت برداشت و به ۸ کارخانه قند از جمله کارخانه قند اصفهان، همدان، قزوین، اسلام آباد، خاورمیانه شوش، مرودشت و فسا منتقل می‌شود.

این مقام مسئول از کشاورزان چغندرکار دزفول خواست با مجموعه جهاد کشاورزی، کارشناسان مستقر در مزارع و کارشناسان کارخانجات قند همکاری لازم را داشته باشند و از ابتدای برداشت ممانعتی با برداشت نداشته باشند.

آقای کرمی گفت:: با توجه به پیش بینی کم آبی، کشاورزان اجازه دهند بر اساس تقویم ۶۰ روزه محصول چغندرقند برداشت شود تا پایان برداشت به گرمای تابستان و کم آبی‌ها برخورد نکنند و دچار ضرر و زیان نشوند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از فعالیت حدود ۵۳ ست ماشین آلات برای برداشت چغندرقند در دزفول خبر داد و گفت: ماشین آلات برداشت تکمیل هستند و برداشت چغندرقند شهرهای گتوند، شوش، شوشتر و اندیمشک را نیز انجام می‌دهند که یک مزیت نسبی است.

معمولا کشت چغندرقند از اول مهرماه در دزفول آغاز می‌شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =