رییس شورای شهر دزفول: شوراها نیازمند حمایت جدی دولت هستند

ایرنا نوشت:محمدحسن پرآور روز جمعه نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را گرامیداشت و افزود: شوراها به مثابه یک پارلمان محلی و به عنوان نمایندگان مردم به امور و مشکلات مردم در شهر و روستا رسیدگی و آنها را برطرف می کنند.

وی ادامه داد: نهم اردیبشهت ماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(ره) به شورای انقلاب اعلام کرد که آیین نامه اجرایی قانون شوراها را برای اداره امور مملکت توسط مردم تهیه و تنظیم کنند که بعد از آن کار شوراها رسمیت یافت .

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: اصول مختلفی در قانون اساسی به شوراها اختصاص یافت و امور مردم توسط منتخبان آنها در شهرها و روستاها محقق شدند.

وی با بیان اینکه حرکت ابتدایی شوراها به علت مسائل مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس به تاخیر افتاد، افزود: سال ۱۳۷۸ اولین دوره شوراهای اسلامی در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد که با استقبال خوب مردم در سراسر کشور همراه بود.

پرآور به فعالیت ۲۲ ساله شوراها اشاره و بیان کرد: طی این مدت مسائل و مشکلات از جمله نبود مدیریت یکپارچه شهری بیشتر نمود پیدا کرده و در ادارات خدمات رسان از جمله گاز، برق، آب، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها هنوز جایگاه اصلی خود را به دست نیاورده و شوراها را به عنوان همکار خودشان نه یک مسوول قلمداد می کنند.

وی افزود: کمبود و نبود درآمد پایدار، مشکلات زیادی را گریبانگیر شهرداری های اکثر شهرها کرده که باوجود کمبودها و مشکلات به علت اینکه شوراها از بدنه و جنس مردم هستند توانستند بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کنند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شوراها نیازمند حمایت جدی دولت هستند، گفت: اهمیت شورا به قدری است که در نظام جمهوری اسلامی، دولت می تواند لایحه به مجلس بدهد ولی در کنار آن شوراهای شهر و روستا نیز می توانند به صورت سلسله وار از شهرستان به استان و مرکز اقدام به تنظیم لایحه به مجلس شورای اسلامی کنند و مصوبات خوبی داشته باشند.

وی این روز را به همکاران خود در سراسر کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد مشکلات نقاط مختلف کشور برطرف و شاهد شکوفایی عمران و آبادانی بیش از پیش در شهرهای مختلف باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =