برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در خرم آباد  استمرار گردشگری داخلی است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در خرم آباد استمرار گردشگری داخلی است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی اصغر شالبافیان در خرم آباد گفت: لرستان با داشتن پتانسیل تاریخی و فرهنگی توانسته است نقش پررنگ و شایسته ای برای خود بدست آورد.

وی در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام که در قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد با اشاره به فروکش کردن بیماری کرونا ، اظهار کرد: دغدغه فعالان گردشگری تا حدودی مرتفع شده و بعد از تحمل دوران دشوار امیدها برای احیا این صنعت پررنگ شده است.

شالبافیان ادامه داد : در نوروز ۱۴۰۱ به عنوان اولین زمان برای رونق حوزه گردشگری داخلی شاهد تلاش های و مدیریت مناسب ستاد خدمات سفر بودیم که جای تقدیر دارد.

معاون گردشگری کشور برگزاری این جشنواره را مولفه ای مثبت در جهت استمرار گردشگری داخلی دانست و تصریح کرد: اصلی ترین کارکرد این جشنواره علاوه بر دیگر آثار مثبت آن، توزیع زمانی و مکانی سفر در کشور است.

شالبافیان هم افزایی استان ها را یکی از ویژگی های برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام دانست و گفت: حضور ۳۰ استان کشور در این جشنواره وجه تمایز ان نسبت به دیگر جشنواره های برگزار شده است.

وی بیان کرد: بخش های مختلف جشنواره نشان دهنده این است که نباید نگاه تصنعی به اقوام داشت.

معاون میراث فرهنگی کشور حضور بخش خصوصی و محوریت آن در بخش های مختلف جشنواره یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره دانست وگفت: ما نیازمند برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح کشور هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =