مرکز خبر حوزه نوشت: حضرت حجت (عج)، دعایی را به مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری یاد دادند تا در ایام گرفتاری‌های زندگی خوانده شود.

امام جمعه موقت تهران، طی سخنانی در جمع مردم گلپایگان با اشاره به نقش مهم توکل بر خدا در حل مشکلات زندگی انسان اظهار داشت: مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که بزرگان او را قبول داشته و کراماتی از او نقل کرده اند؛ ایشان از وجود نازنین امام زمان یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند؛ هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان : «یا مَن إذا تضایقتِ الأمورُ فَتحَ لها باباً لم تَذهَب الیه الأوهامُ صَلِّ على محمد و آل محمد و افتح لأموریَ المتضایقةِ باباً لم یَذهَب الیه وَهمٌ یا ارحم الراحمین».

وی اضافه کرد: در این دعا بر خداوند عرضه می‌داریم: « ای خدایی که وقتی حلقه‌های بلا به هم گره می‌خورد و انسان را در فشار قرار می‌دهد ؛ در این زمان دری را به روی بندگان باز می‌کند که فکر و وهم بشر هم به آن جا نمی رسید. خدایا صلوات خود را بر محمد و آل محمد نازل فرما و مرا که در بن بست گیر کرده ام، تو خودت راهی برایم باز کن که به عقل من نمی رسد».

* همواره خدا باور باشیم

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با بیان این که روش تربیتی قرآن بر این محور است که همه موجودات را از خدا می‌داند و تاکید می‌کند که هیچ چیزی در عالم نیست که وجودش از خودش باشد، ابراز داشت: خلق خداوند هم دم به دم است به این معنی که مخلوق وجود مستقل ندارد؛ خداوند خودش می‌فرماید که شما انسان‌ها فقیر هستید و در ذات و هویت خود نیز این فقر را دارید، بنابر این همه چیز ما از آن خداست.

وی با اشاره به این که پروردگار متعال در این نظام آفرینش تمام موجودات را به هم پیوند داده است، گفت: انسان به اذن خدا نورانیت می‌گیرد و به یک عالم و مرجع تقلید و یک انسان محبوب در نزد مخلوقات تبدیل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: نظام علت و معلول ما را محدود می‌کند، اما قدرت خداوند را هیچ چیز نمی تواند محدود می‌کند، چرا که دست خدا بالای همه دست‌هاست.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر این که از شر وسواس‌ها و خناس‌ها همواره باید به خدا پناه برد، اظهار داشت: جوانان عزیز و متدین هشیار باشید و بدانید که ما در برابر گناه و نفس امّاره خطرناک خویش، همیشه باید به خدا پناه ببریم و از او مدد بخواهیم که ما در همه حال صراط مستقیم قرار دهد.

وی بیان داشت: باید از شر آن‌هایی که در فکر و تمایلات جوان‌ها تحریک شهوات می‌کنند و با کارهای خود ایجاد هیجانات معصیت آلود می‌کنند و نیز سحر کننده‌ها و جادوگر‌ها و منحرفین به خدا پناه ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: زنانی که با آرایش‌های بزک کرده خود، نفاسات فی العقد هستند، باید از این‌ها هم به خدا پناه برد.

سخنران این مراسم با بیان این که حتی در انجام عبادات هم باید به خدا پناه برد، گفت: وقتی قرآن می‌خوانید به خدا پناه ببرید و از این قرآن خواندن‌ها مغرور نشوید، تا گرفتار اوهام و عجب و ریا و سو برداشت‌ها از قرآن نشوید.
وی یادآور شد: باید آگاه باشیم که در نماز هم شیطان دست از تلاش خود برای منحرف کردن ما بر نمی دارد و به همین خاطر است که ما نماز خود را با «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» آغاز می‌کنیم.

* انقلابی بودن مغرورمان نکند
این استاد اخلاق حوزه همچنین تصریح کرد: انقلابی بودن، بسیجی بودن و روحانی بودن نیز نباید ما را فریب دهد چرا که شیطان در همه حال در کمین است و ما باید به خدا پناه ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: اثر پناه بردن به خدا این است که شیطان بر کسانی که خداباور هستند و به او ایمان و عقیده پیدا کرده و کار را به او واگذار نموده اند، تسلط پیدا نمی کند؛ در حقیقت شیاطین بر کسانی که به خدا اتکا ندارند نفوذ کرده و بر آن‌ها مسلط می‌شود، اما کسانی که اهل توکل هستند از نفوذ شیطان در امان هستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که تقوا کلید درهای بسته است، ابراز داشت: تقوا باعث می‌شود خداوند متعال روزی ما را عنایت فرموده و ما را بی نیاز از خلق قرار دهد.

وی افزود: حالا که ما توکل کردیم باید در پیشگاه احدیت انابه نموده و بیچارگی و فقر خود را به خدا اعلام نماییم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =