پزشکان امید زیادی به زنده ماندن تایسیا سیدوروا 21 ساله نداشتند.

سه سال قبل او در سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه شده بود و بخشهایی از استخوان جمجمه داخل مغز شده بود.پزشکان ناچار شدند بخش آسیب دیده نیمکره چپ مغز او را خارج کنند.

او پس از عمل به کما رفت و آنها به مادرش ایرینا هشدار دادند در بهترین حالت دخترش تا پایان عمر فلج خواهد ماند. اما با مراقبتهای مادر ومحبت خانواده او نه تنها از کما خارج شد بلکه به نقاشی چیره دست بدل شده است.

مادرش درباره این اتفاق عجیب می گوید:«اولش مثل یک تکه گوشت بی حرکت بودو کسی امیدی به نجاتش نداشت . من این موضوع را قبول نداشتم و کنار تختش می نشستم، دعا می کردم و با او دردو دل میکردم. اتفاق بزرگ شب سال نو رخ داد .وقتی داشتم گریه می کردم ناگهان تایسیا دست چپش را تکان داد و اشکهای مرا پاک کرد»

d

از این روز دو سال گذشته و تایسیا حالا یاد گرفته مداد و قلم مو را با دست چپ بگیرد و نقاشی کند.او بدون هیچ تجربه ای در نقاشی حالا بدل به استعدادی مطرح در شهر سن پترز بورگ روسیه شده و تابحال دو نمایشگاه از تابلوهای او با استقبال مردم شهر مواجه شده است.

به گفته جان فریمن نورلوژیست دانشگاه جانز هاپکینز هر چقدر بیمار درموقعیت هایی این چنین که بخشی از مغز از دست می رود جوان تر باشد، امکان بازیافت تحرک او بیشتر خواهد بود.

البته تایسیا دست راستش را نمی تواند چندان حرکت دهد وبینایی چشم راست او نیز اندک است اما امیدوار شده به مرور بتواند بیشتر از سمت راست بدنش استفاده کند.

دیلی میل/21 جولای

47281

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    جل الخالق حالا اگر ما بودیم ...