طرح مشترک اقدام ویژه اوزان و مقیاس‌ها در البرز اجرایی می‌شود

در جلسه‌ای مشترک با مدیر کل تعزیرات حکومتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل استاندارد البرز در خصوص مبارزه با کم‌فروشی جزئیات اجرایی شدن طرح مشترک اقدام ویژه اوزان و مقیاس‌ها در البرزمورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ مدیر کل استاندارد استان البرز در این جلسه، با تاکید بر بیانات معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی استاندارد در اجرای این طرح گفت: این طرح در جهت نظارت بر کم‌فروشی بر پایه حمایت از تولید داخل و در صیانت از حقوق عامه و حق‌الناس و با هدف جلب اعتماد آحاد جامعه از سه ماه پیش برای اولین بار در کشور آغاز شده است.

«محمدحسین طاهری» با تشریح وضعیت کم‌فروشی برخی از واحدهای تولیدی در استان، گزارش جامعی از نحوه نظارت‌ها و برخوردهای قانونی صورت گرفته را ارائه نمود.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور در استان‌های تهران و البرز مستقر هستند. لذا، اقدام به اجرای مرحله اول این طرح بر اساس اصلاح قیمتی ۷ قلم کالایی که دولت برای مابه‌ازای آنها یارانه تخصیص داده است در دستور کار قرار گرفته که این هفت قلم کالا شامل محصولات لبنی، شوینده‌ها، غلات و محصولات وابسته می‌باشند.

طاهری با اشاره به آیه ۷ سوره الرحمن بیان کرد: به نظر بنده هر گونه کم کاری و عدم مسئولیت‌پذیری در هر پست و مقامی را می‌توان به این آیه تعمیم داد. لذا مسئولیت کنترل ترازوها و اوزان مواد غذایی با ارگان‌هایی است که به موجب قانون این مسئولیت به آنها سپرده شده است.

مدیر کل استاندارد البرز با بیان ضرورت استمرار بازرسی‌ها و کنترل همه جانبه واحدهای تولیدی و صنفی، بازدیدهای مشترک در کنترل و برخورد قاطع با متخلفین را بسیار با اهمیت خواند و خواستار تشکیل تیم ویژه جهت نظارت بر بازار استان شد تا مردم با اطلاع یافتن از کنترل‌های صورت گرفته، از صحت عملکرد ترازوها و اوزان مواد و کالاهای مصرفی اطمینان حاصل نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =