۴۵ نفر
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
پرپر شدن کودکان در سایه ترس مسئولان از سگ پروران

این هم از دستاورد جماعت جاهلی که با دروغ های پی در پی مدعی هستند که دادن غذا به سگ های ولگرد آنها را مهربان می کند و در تکثیر آنها تاثیری ندارد.

دو کودک در فاصله فقط ۴ روز در شهر صنعتی دامشهر قم توسط فرشته های ولگرد به فجیح ترین شکلی دریده شدند. این سگ‌ها در جایی به کودک کُشی رو آورده اند که غذا به وفور در دسترشان است.

شکار تفریح سگ های سیر است. آدمها هم وقتی سیر هستند به تفریح نیاز دارند. برای سگ هایی که شکار کردن در ذاتشان است اصلا تعجبی ندارد که به جان کودکان بیفتند.
گیاهان و جانوران در مسیر اهلی شدن صفات جدیدی پیدا می کنند که به آن صفات آپورمورف می گویند. وقتی حیوان و یا گیاه اهلی شده مجددا به طبیعت بر می گردد مجددا صفات اجدادی یا پلیزیومورفی را باز می یابد. سگ‌های ولگرد هم چنین اند. اگر در بین صد سگ ولگرد یکی از آنها رفتار گرگی را نشان دهد (که البته این میزان بسیار بیشتر است) کافی است که امنیت یک شهر را به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که در غرب سگ ولگرد نیست و سگ های صاحبدار مجبورند با قلاده جابجا شوند.

جامعه علمی باید همصدا جلوی این آنارشیسم سگ گرایی ایستاده و از مسئولین بخواهند قبل از هر چیز ضمن منع کامل غذا رسانی، منابع مالی آنها را شناسایی و قطع کنند. اگر درآمدهای کاسبان سگ و گربه تعطیل شود دیگر انگیزه ای برای ایجاد صدها صفحه و دارو دسته ندارند. غذا رسانی به سگ‌ها باید جرم و مشمول مجازاتهای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی گردد که تهدید بهداشت عمومی است.

برای کنترل سگ ها، ابتدا باید آنها را جمع آوری کرد. سپس با ثبت نام از دوستداران سگ دعوت کنند هر تعداد سگی را که دوست دارند نگهداری کنند. آنها بعد از پرداخت هزینه عقیم سازی و واکسن سگها را با خود به منزل شخصی، باغ و زمین شخصی ببرند. اگر فرض کنیم که سگ دوستان فقط یک درصد مردم ایران باشند، احتمالا با دریافت یک و یا دو سگ می توانند کلیه سگ های ولگرد را در آغوش گرم خود نگهداری کنند. این روش بهترین معیار برای آمار برداری از تعداد سگ دوست های واقعی است.

برای نمونه می توانیم ۱۰۰ هزار سگ را به عنوان هدیه به هیئت مدیره شبکه منو و تو بفرستیم تا در هاید پارک لندن به آنها غذا رسانی کنند. به هر کدام از سلبریتی های سگ دوست هم می توان به ازای هر ۱۰۰ فالوئر یک سگ‌هدیه کرد تا با ایجاد پناهگاه سرپرستی کنند. با این روش نه سگی کشته می شود و نه کودکی قربانی سگ ها می شود.

کد خبر 1647024

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    اونقدر به موجودات گرسنه غذا میدیم تا اتیش بگیری آخانی
    • رضایی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      عالی بود آقای دکتر ممنون از نگاه کارشناسانه شما
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      موجودات گرسنه شامل بچه های روستایی و جنوب شهری هم میشه. تا حالا حتی یکی شون را تونستی سیر کنی؟؟ پس ادای روشنفکری در نیار. غذا دادنتون به سگ ها فقط پز و افاده است
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      اونهایی که ادعای خیرخواهی برای حیوانات دارند و برای غذای حیوانات پول خرج میکنند، چرا وقتی با ماشین گرون قیمت شون از کنار بچه ای که تا کمر داخل سطل زباله خم شده تا غذایی گیر بیاره رد میشوند بی تفاوت هستند؟؟ دوستی که گفته این اسمش خیرخواهی نیست، بلکه تظاهر و پز و افاده است راست گفته
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      در ترکیه خود شهرداری‌ها به سگها غذا میده و همچین حرفهایی نمی‌زنند با ازبین بردن سگهای شاهد هجوم حیوانات وحشی مثل گرگ ها به شهرها خواهیم بود که گرگها روزی چند نفر را خواهند کشت
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      وقتی میلیون ها نفر از بچه های مردم در مناطق میانی و رو به پایین شهر همگی گرسنه هستند و سالی یک بار نمیتوانند شیر و گوشت بخورند و سوتغذیه گرفته اند، چه غذا دادن به سگهای ولگرد و همینطور پرورش سگ خانگی که غذایش شیر درجه یک و گوشت قرمز هست آیا روا است؟؟ باید به شدت ممنوع بشه. این کار ظلم مستقیم یه عده شکم سیر به آن بچه های مظلوم است
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      وقتی آتیش به جونت افتاد می فهمی احمق
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      شهرداری کوتاهی میکنه به خود مردم بسپارند نسل هر چی سگ و سگ باز را برمیندازند والسلام
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      به نظر من چون کشور چین گوشت سگ میخورند بعنوان صادرات پروتئین بعد از گرفتن این سگها اونارو به چین صادر کنید ، یه درآمدی هم برامون داره
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      واقعا چرا مقامات مسئول فکری نمیکنند، کدام آقازاده و کدوم سیاست‌مدار داره از این موضوع سود می‌بره خدا عالم، سگ‌های خانگی هم آنقدر زیاد هست، یه بچه کوچیک که چشم باز می‌کنه آنقدر سگ میبینه! چطور تشخیص بده این اهلی یا ولگرد؛ قلاده و اینها هم که در ایران اصلا مرسوم نیست
    • س م IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      49 9
      همین شماها یی که دم از حقوق حیوانات میزنیم دقبقا کسایی هستین که موجودات آزاد خدا رو به بند میکشین برای قر وغمزه خودتون ،شماها دلتون برای حیوونا نمیسوزه بلکه باهاش عقدهای خودتون وا میکنید
    • Hichkas IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      26 13
      آخرش خودتو جر میدن بدبخت
    • محمد رضا احمدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      59 11
      مثل اینکه جان انسانها برایت مهم نیست ، الحق که شبیه همان سگ هستی
    • حاتمی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      22 9
      امیدوارم خودت تا آتیش کاری که میکنی بسوزی
    • مصطفی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      44 3
      دخالت در طبیعت توسط انسان ضررش به خود انسان بر میگرده .. تحقیقات نشون داده فراوانی غذا برای هر موجودی باعث ازیاد ان نوع خواهدشد و بالعکس ...یاد بگیریم در طبیعت دخالت نکنیم
    • ایرانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      27 0
      کمپین بسازیدمکان نگهداری دورازمکان سکونت مردم غذابدیدنه که درخیابونهاولوباشندوبچه تکه پاره کنند،خوبه بچه های خانواده خودت راتکه پاره کنندتاحسش رابفهمی.جاهلیت مدرن
    • ایرانی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      28 3
      آقای دکتر این جماعت تازه به دوران رسیده که تقلید کورکورانه میکنن تالین بلا سر خودشون نیاد باور ندارن .‌
    • ساناز IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      4 28
      متاسفم برای شخصی که مثلا دکتره و اینقدر نااگانه و غیر علمی صحبت میکنه بدون این که اصلا از درستی و چگونگی خبر اطلاع داشته باشه، انتظار درست شدن هیچ چیزی رو نباید داشت با اینگونه افراد نادان
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      10 2
      اگر به خانواده تون حمله میکردند و کشته می‌شدندباز هم همین حرف میزدی؟!
    • amir IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      6 3
      خفه شو لجن امثال توباعث تکثیر بی حد اندازه سگهای وحشی شدن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    دمت گرم. مقاله عالي بود. يه مشت احمق بيکار که توهم روشنفکري دارن و اداي حمايت از حيوانات را در ميارن ، اصلا حالي شون نيست که تعادل اکوسيستم يعني چي . دنبال تقليد از غربي ها هستند ولي سواد خواندن دو تا کتاب معتبر در اين زمينه را ندارند که بفهمند افزايش بي رويه هر کدام از گونه هاي جانوري مشکلات متعدد اجتماعي و محيط زيستي ايجاد ميکنه
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      23 89
      با از اولین بردن سگ ها شاهد هجوم سگها به شهرها خواهیم بود
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      13 54
      با از اولین بردن سگ ها شاهد هجوم سگها به شهرها خواهیم بود
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      85 50
      اونهایی که در یک کشور فقیر دنبال افزایش جمعیت بچه های فقیر هستند رو هم دوکتووووور میگفتی یا جرات نداری؟
  • US ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    سانتی مانتال ها باید جاوبگو اینگونه حوادث باشند .علا.ه براین فجایع در خطر گرفتن چند گونه جانوری در اثر ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد همچنین ایجاد گونه های جدید حیوانی در اثر جفت گیری با گرگ ها که به انسان ها نزدیک می شوند هم اضافه کنید . عقیم سازی سگ ها اولویت اول باید باشد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    دمت گرم کاملا موافقم
  • مسعود IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    واقعا حق با شماست متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و صدای بلند ذی نفعان این موضوع به هیچ وجه اقدامی صحیح در راستای ممنوع سازی تغذیه حیوانات وحشی و غذا رسانی به انها صورت نمی گیرد. تغذیه آنها برابر است با ذاد و ولد خارج از حد و غیر کنترل، عدم ترس از انسان، نزدیک شدن آنها به شهر ها ، عدم کنترل آفات مثل موش به دلیل عدم تمایل این حیوانات به شکار و در نهایت اسیب رسیدن به افراد بی دفاع خارج از این مباحث هیچوقت نتواسنتم درک کنم چطور یک شخص می تواند ببیند همسایه یا یک انسان گشنه است و بی تفاوت از کنار او عبور کند ولی غذا به صورت مفصل برای سگ یا گربه ای (که به هر صورت میتواند شکار و شرایط تغذیه خود را فراهم کند ) اماده می کند.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    اراذل اوباش خفت گیر و اسلحه بدست خیلی خطرناک تر هستند اول فکری به حال آنها کنید که همه جا آزادانه حلاف می کنند.
    • معصومه IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      چه ربطی داشت؟هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
    • ایرانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      89 16
      رابطه‌ی گودرز و شقایق را برای شما گفته‌اند.
    • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      33 61
      اتفاقا خیلی بجا بود مرسی
    • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      48 11
      موضوع ها را نیاید قاطی کرد اصولا ورود کردن زندگی حیوانات با انسان مشکل افرین است این گروه ایکاش خیتی ا ز فرهنگ های خوب غربی را هم یاد میگرفتند
    • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      22 8
      موضوع ها را نیاید قاطی کرد اصولا ورود کردن زندگی حیوانات با انسان مشکل افرین است این گروه ایکاش خیتی ا ز فرهنگ های خوب غربی را هم یاد میگرفتند
  • مسعود IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    85 22
    واقعا حق با شماست متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و صدای بلند ذی نفعان این موضوع به هیچ وجه اقدامی صحیح در راستای ممنوع سازی تغذیه حیوانات وحشی و غذا رسانی به انها صورت نمی گیرد. تغذیه آنها برابر است با ذاد و ولد خارج از حد و غیر کنترل، عدم ترس از انسان، نزدیک شدن آنها به شهر ها ، عدم کنترل آفات مثل موش به دلیل عدم تمایل این حیوانات به شکار و در نهایت اسیب رسیدن به افراد بی دفاع خارج از این مباحث هیچوقت نتواسنتم درک کنم چطور یک شخص می تواند ببیند همسایه یا یک انسان گشنه است و بی تفاوت از کنار او عبور کند ولی غذا به صورت مفصل برای سگ یا گربه ای (که به هر صورت میتواند شکار و شرایط تغذیه خود را فراهم کند ) اماده می کند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    ایشون شده نماینده و صدای یه حرکتی بر علیه شگ های بیچاره..سگ ولگردی که تو بیایون های قم به بچه 4 ساله حمله می کنه ، با سگی که مونس تنهایی و آرامش یه پیرمرد و پیرزن تنهاست تو خونه خیلی با هم فرق می کنن..لطفا قیمه ها رو نریزین تو ماست ها
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      دقت میکردید در مورد سگهای ولگرد صحبت کردند، چرا احساسی جبهه میگیرید؟!!!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      90 15
      كسى به سگهاى خانگى كار نداره، سگ ولگرد منظورشونه يعنى سگى كه صاحب نداره.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    حق گفتی آقای کارشناس. اکوسیستم طبیعی ایران بخاطر تکثیر انفجاری سگهای ولگرد داره رو به نابودی میره بعد آقایون مسول در خواب خرگوشی به سر میبرن.یه چند روزی خبر میاد که یه سگی یه کودک بیچاره ایی رو تیکه پاره کرده و کشته این موضوع داغ میشه و قول پیگیری میدن بعد دوباره آبها از آسیاب میافته
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    خیلی از افراد علاقه دارند که سگ نگهداری کنند ولی وقتی اجازه ندارند سگشان را حتی با قلاده به صورت آزادانه به گردش در پارکها ببرند اقدام به محبت کردن به سگهای بی پناه گرسنه میکنند
    • a.j IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      پارک یک مکان عمومی است و در مکان عمومی نظر عموم اهمیت داره که عموم مردم با وجود سگ در پارک مخالفن . میتونی سگت رو تو خونه یا باغ که حریم خصوصی حساب میشه ببری
    • حاتمی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      12 10
      شما دقیقا کجا زندگی میکنی دوست عزیز؟!! ما از در خونه در میایم بیرون همه یه سگ گرفتن دستشون و قدم میزنن از سگ های کوچولو بگیر تا سگ های بزرگ تو خیابون و پارک و ... بدون هیچ محدودیتی می‌گردن بماند که گاهی همین سگ های صالح دار هم ایجاد مشکل و مزاحمت میکنن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    قبل از همه باید همین نویسنده را از آب و غذا و حیات محروم کرد تا طعم افکار شیطانی خودش را بچشد. خودت چه کردی؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    جناب دکتر انگاری تو این مملکت جون آدمیزاد از آرامش خاطر سگها کم اهمیت تره
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    حتی یک سطر این مطلب از نگاه و درک علمی، انسانی و عاطفی برخوردار نبود، خدا شاهده وجود چنین آدمهای سنگدلی بسیار خطرناکتر از حیوانات زبان بسته ایست که در طبیعت از گرسنگی میمیرند. شخصا از همزیستی با چنین آدمهائی اصلا احساس امنیت نمیکنم.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      امیدوارم یه روزی بچه ی خودتو بکشن تا ببینیم همینجوری واق واق میکنی!! اگرم بچه نداری بچه ی یکی از اعضای خانواده ت
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      32 9
      فکر شما بسیار خطرناکه!
    • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      19 14
      گل گفتی موافقم
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      27 31
      اونی که جواب دادی ایشالا بچه خودتو بکشن.میبینی طرف داره سنگدلای و خطرناک اینجوری رو میگه که خطرشون از اون سگه خیلی بیشتره.اگه قانون نبود و شماها رو باز میذاشتن هزار برابر وحشی تر بودید و بیشتر میگشتید.کنترل ارازل و اوباش وحشی واجبتره وقتتونو طلف نکنید
  • محمد US ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    متاسفم برای این نگاه متحجر و یکسونگر. اگر عده ای از حیوانات مخلوق خدا کاسبی میکنن و عده ای آدم بی کفایت شدن مسئول، دلیل نمیشه حیوانات بدبخت رو با این روش های فجیع بکشید. بیشتر از مسئولان بی لیاقت که دلیل وضع موجود هستن برای قلم به مزدهایی مثل شما متاسفم که دقیقا وقتی طرح های بگیروببند و کشتار همون مسئولان بی لیاقت شروع میشه، مطالب اینچنینی شماها هم شروع میشه.
    • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      36 12
      روان‌پریش
  • سجاد US ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    43 69
    بحران حمله سگ های ولگرد به کودکان ناشی از رواج و رشد حاشیه نشینی و فقر، عدم آموزش و فرهنگ برخورد با حیوانات و نداشتن برنامه درست و انسانی برای کنترل جمعیت حیواناته، نه تعدادی آدم مدافع حقوق حیوانات که به دلیل زندگی با آنها از نزدیک و درک احساساتشون تحمل درد و زجر کشیدن این موجودات رو ندارن. البته حساب افرادی که از این راه کاسبی راه انداختن جداست.
  • علی NL ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    نوشتن مقالات سفارشی هم زمان با کارزارهای مقابله با حیوانات خانگی
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      93 11
      دوست عزیز هر چیزی اداب و قانون خاص خودش را دارد.مردم ما استناد میکنند به اروپا و کشورهای غربی و نگهداری حیوانات خانگی همانطور که مقایسه قیمت های اروپا وایران توسط 20:30 مسخره هست همانقدر هم این مقایسه احممقانه هست.در خارج همه کسانی که سگ دارند موظف هستند فضولات حیوان خود را با کیسه نایلن جمع کنند.خدا وکیلی چند نفر در ایران دیدید که به این بوغ شعور و فکر رسیده اند؟دو اتفاق را که برای خودم افتاد تعریف کنم یکبار در یک پارک یک خانواده بر روی چمن نشسته بودند یک خانم و دو پسرش سگشان را آوردند و در 2 متری این خانواده سگ مدفوع کرد. من اعتراض کردم گفتم خانم اینجا مردم نشسته اند چرا این کار را میکنید.خلاصه بحث بالا گرفت و نزدیک بود دعوا شود.یکبار دیگه در پارک مصلی نژاد یک آقای مسن سگش را وسط زمین والیبال آورده بود و سگ ادرار میکرد.باز هم من معترض شدم.کوچه ها پر از مدفوع تازه و خشک شده سگ.هر وقت در فرهنگ و شعور حداقل در این زمینه به اروپا رسیدیم بعد ادعا کنیم.راستی من 20 سال پیش خودم سگ داشتم این را گفتم که بدانید مخالف داشتن سگ نیستم
  • افشین IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    من اصلن متوجه نشدم منظور ایشون رو از این متنی که نوشتن. ولی چند تا سوال توی ذهنم بدون جواب هستش. یکی اینکه با وجودی که من با اون منطقه ایی که این اتفاق افتاده آشنا نیستم که کجا هست ولی ب دلیل وجود و تعدد سگها ک گفته شده، بعیده منطقه مسکونی باشه و سوالم اینه که این بچه ها توی منطقه غیر مسکونی چیکار میکردن. اینکه یه بچه بدون همراهی پدر و مادر توی یه منطقه غیر مسکونی ک کلی سگ داره باشه، یا بی توجهی اون پدر مادره و یا کودک زباله گرد هستش ک در هر دو صورت تقصیری متوجه اون حیوان و سگ نیست و پدر مادرش و یا شهرداری مسئوله. دوم اینکه اینطوری ک ایشون با بغض و عصبانیت به طرفدارای حقوق حیوانات ی جورایی توهین میکنن هم عجیبه و دلیل اینهمه عصبانیت رو نمیفهمم. الان مثلن من ک طرفدار حیواناتم باید بیام دفاع کنم از کشتار اونا؟ باید بیام تشکر کنم از کسایی ک این زبون بسته ها رو ب بدترین روش میکشن؟ باید حیوون گرسنه دیدم جایی جلو چشاش غذامو بخورم و اون با حسرت ببینه و بفهمه نباید تولید مثل کنه چون ی جایی ی بچه ایی بدون پدر مادر توی بیابون خدا ول شده هیییچ صاحبی هم نداره تا وقتی بلایی سرش بیاد؟
    • بهنام IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      69 9
      هم حالت مسکونی داره و هم قلعه اونجا زیاده که دام تو منطقه پرورش و نگهداری میشه.ولی سگ ولگرد هم تو منطقه زیاده که باید هر طور شده جمع بشه.با کشتار یا عقیم.چون هر روز دارند بیشتر میشن
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      97 23
      شما دلت به حال " ی بچه ایی بدون پدر مادر توی بیابون خدا ول شده هیییچ صاحبی هم نداره تا وقتی بلایی سرش بیاد؟" نمیسوزه و هر بلایی سرش بیاد حقشه چون کسی مراقبش نبوده!!!!!!!!! ولی برای حیوانی که خودش باید غذاشو پیدا کنه نگرانی که گرسنه نمونه؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      34 3
      آقای محترم شما بچه نداری نمی فهمی، شاید اصلا برای تفریح یا کاری آنجا رفتند و یک لحظه از آن بچه غاق شدند، یا اگر زباله گرد هم باشه باید بمیره!!!!
  • جرم شناس. دکتر رسول. خ IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    88 17
    بنده در مسیر زندگی مون که حالت کوچه باغ داره شاهد زاد و ولد وحشتناک سگهای ولگرد هستم(توجه کنید وقتی سگ نر وماده ولگرد کنار هم زیست کنند ظرف 4 سال تعدادشون از 200 قلاده سگ ولگرد تجاوز میکنه) جالب اینکه یکی از همسایه هامون که در باغش سگ دست آموز خارجی نگهداری میکرد وقتی بعد از دو هفته از سفر مراجعه کرد توسط سگ باوفایش که دو سال از زمان تولد کنارش بزرگ شده بود بشدت آسیب دیده و از چند جا گوشت بدنش را بعلت گرسنگی کننده و خورده بود و توسط همسایه ها نجات پیدا کرد. حالا شما تصور کنید 2هفته غذا به این200 سگ ولگرد نرسه تکلیف ملت و بچه هاشون پی میشه؟؟؟؟؟؟؟
  • صمدی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    88 22
    درود بر دکتر آخانی که از متخصصان برجسته محیط زیست هستند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    44 10
    سگ ولگرد با سگ خانگی تفاوت دارد
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      45 15
      وقتی میلیون ها نفر از بچه های مردم در مناطق میانی و رو به پایین شهر همگی گرسنه هستند و سالی یک بار نمیتوانند شیر و گوشت بخورند و سوتغذیه گرفته اند، پرورش سگ خانگی که غذایش شیر درجه یک و گوشت قرمز هست آیا روا است؟؟ باید به شدت ممنوع بشه. این کار ظلم مستقیم یه عده شکم سیر به آن بچه های مظلوم است
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      9 17
      شرمنده ولی شما حق نداری تصمیم بگیری چی خوبه چی بد هر کسی مختار زندگی خودشه و کسی ک حیون خانگی داره به بقیه اسیبی نمی رسونه بعدشم ما تو زندگی بقیه نیستم از کجا معلوم که همینایی که حیون خانگی دارن کمک به نیازمند ها نمی کنن؟ پس لطفا کاری به کار هم نداشته باشید بله کنترل حیوانات باید مثل کشور های دیگه جمعیت حیوانات ولگرد رو کنترل کنه اما بحث حیوان خانگی جداست
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    52 3
    وقتی تو هر چیزی زیاده روی بشه .عاقبت خوشی نداره
  • علی حق گو IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    56 28
    من که قدرتی ندارم بجز نفرین به سگ بازان بی دین این را نشان تمدن میدانند جاهلان بی سواد سگ باز که سگ که نشان دنیای جاهل غرب است در خانه داشته باشند مومنین باید نفرین کنند ان شاالله دست خدا سگ بازان را به بیماری بدتراز کرونا بکشد فقط نفرین کارسازاست مسئولان کشور به ظاهر اسلامی نمی دانم چرا کاری نمی کنند گوئی یک مافیای سگ باز در کار است مثل مافیای حمل اسلحه در آمریکا
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      17 3
      به جای نفرین دعا بفرمایید که هدایت شوند بنده به شدت با سگ گردانی و همچنین ازدیاد سگهای ولگرد مخالفم به عینه چتد بار حمله سگها را دیده ام که خدارا شکر به خیر گذشته امااگر جای آن دو جوان یک پیر مرد و یا پیرزن و یا یک خانم باردار بود؟
  • a.j IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    53 18
    اگر هدف کمک کردن دارن چرا به افراد فقیر جامعه کمک نمیکنه ؟ مگر بقیه حیوانات حق زندگی ندارن ؟چند روز پیش تو مسیر باغ دیدم که سگ ها دنبال روباه کرده بودن . یک سری سیلبرتی و آدم بی سواد ، یک سری ذینفع این طرز فکرو جا انداختن
  • ف IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    37 4
    اگه سگی شناسنامه نداره و مسئولی نداره باید حتما تعیین تکلیف بشه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    25 5
    موافقم. ما ایرانی ها اصولاً در هر کاری افراط و تفریط داریم. اما پخش تصاویر سگ کشی وجدان جامعه را به درد می آورد و او را از مسیر عقلانی و علمی دور می کند.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    48 18
    یه مشت پروتزی ژل تزریقی این بلا رو سر ملت آوردن جای تعجبم نداره حمله فرهنگی همینه
  • اصغر IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    42 18
    معمولاً در کشور ما وقتی کار از کار میگذره و دیگه دیر شده تصمیم گیری میشه . در مورد سگ ها نیز آنقدر تعلل و تاخیر در تصمیم گیری انجام میشه که دیگه دیر شده . مگه برای از بین بردن سگ های ولگرد باید از جایی اجازه بگیرند ؟ چرا اقدامی انجام نمیشه ؟ اگه بچه ی یکی از سران نظام توسط همین سگ های ولگرد مورد حمله و دریده شود حتماً اقدام میکنند .
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    36 9
    نه جناب . بهتره سگ ها رو به همون رفیق های چینی مون بدیم تا نوش جان کنند .
  • رامین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    57 11
    من موندم چرا از نظر اینا فقط سگ مخلوق و حیوان خداست؟خب سوسک و پشه و موش هم مخلوق خدان چرا اگه همین موجودات بیان تو خونه اینا نه تنها بهشون غذا نمیدن تازه نابودشون هم میکنن؟چرا به موش ها غذارسانی نمیکنن؟چرا موقعی که کباب میخورن نمیگن مرغ و گوسفند و گاو حیوان خدان و نمیگن اینا نباید قربانی بشن و دو لپی از گوشت اینا میخورن.چرا تو یازده ماه سال سگ های ولگرد به انسان ها ترجیح داده میشن اما ماه رمضان که میشه اینا همه شون یادشون به انسان های گرسنه میوفته و حامی اونا میشن؟اینا چیزی جز روشن فکر نما بازیه آخه
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 2
      نوع دوستی
  • GB ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    29 11
    این سگ صفتا بچه چی میفهمن
  • علیرضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    51 33
    لعنت به هرچی سگ بازه . گوشت حیوان مظلومی مثل مرغ و یا گوسفند رو از تنش جدا میکنن . میریزن جلوی این حیوان نجس . بعد تو اینستاگرام بره خودشون پیج درست میکنن و ی شماره کارت میزارن زیرش . که پول بدید براشون اسکلت بگیریم . و آنچنان حس روحانی بهشون دست میده که انگار هاله ای از نور دور کلشون پدیدار شده . اصلا درکی از موضوع ندارن . فقط میخوان سگ بازی کنن . حامی حیوان بودن فرق داره با سگ بازی . میرن وسط بیابون 10 کیلو گوشت میریزن جلوی 50 تا سگ ، خوب اون سگ احساس امنیت غذایی کنه به صورت غریزی شروع به زادو ولد میکنه . خوب احمق تا کی میخوای به اینا غذارسانی کنی . تا کی میخوای عقیمشون کنی؟ اینا دارن تصاعدی زیاد میشن . اینا دارن با بقیه سگسانان آمیزش میکنن و نسل اونارو هم منقرض میکنن . تو گله های سگ، درندگی بیشتر میشه. واقعا نمیخوای ولشون کنی تا طبیعت براشون تصمیم بگیره . این سگ بازا فکر میکنن مدیریت چرخه طبیعت رو میتونن کنترل کنن . الان مسئله اساسی کنترل جمعیت سگهای ولگرد نیست . مسئله برخورد قانونی با سگ بازای دچار اسکیزوفرنی هست . شهرداری باید ی تکونی به قوانین بده.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    32 14
    غذا رسانی به کلاغ ها سگ‌ها گربه ها و باید جرم و مشمول مجازاتهای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی گردد که تهدید بهداشت عمومی است. واقعا درخواست عمومی به جایی است متاسفانه یک عده نادان با دادن غذا به این حیوانات گوشتخوار باعث پرورش و تکثیر بی دلیل اینگونه حیوانات در محیط های شهری و غیر شهری شده اند و ضمن بهم زدن نظم طبیعت و اکوسیستم و کمک به گرمایش بیشتر زمین زندگی انسانها و سایر گونه های جانوری را نیزبه مخاطره انداخته اند
  • علی اصغراکبری IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    20 3
    صادرات سگ به کشور دوست چین! باپرورش اصولی سگ؟
  • هامون IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    46 13
    به نظر سگ دوستان ذقت کنید هیچ کدوم مبنای علمی ندارند توجیح می کنند که سگ اگر نباشند گرگ ها به شهر هجوم میارن یک نفر اینجا به من بگه در بیابان های قم کرگ وجود داره؟سگ دوستان دو دسته هستند دسته ی اول مشکلات روحی دارند که برای ارضای حس مهرورزی و فرار از تنهایی به محبت سگ محتاج هستند دسته ی دوم از این راه کاسبی می کنند و با استفاده از احساسات مردم گدایی دیجیتال می کنند.در کشورهای پیشرفته و پرچمدار حقوق حیوانات اگر سگی براش صاحبی پیدا نشه یوتانایز می کنند برای همین در سطح شهر لندن من و تو یک سگ ولگرد وجود نداره.در ترکیه هم که سگ دوستان اشاره می کنن هیچ مقاله ی علمی در تایید اون وجود نداره.پیشنهاد می کنم سگ دوستان به کشتار موش ها اعتراض کنند مکر اون ها حیوان نیستند؟فقط سگ حیوان است؟جمعیت سگ های ولگرد از ۳ میلیون گذشته کل حیات وحش ما ۹۸هزار تا بیشتر نیست کدوم منطق میگه سگ ها باید با عذا رسانی پروار بشند
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      10 32
      با این تحلیل نشان دادی که چامعه شناسی سگی خوندی آمار حیوانات را هم خوب داری به نظرن بری کشک سابی بخونی بهتره
  • بهادر IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    21 6
    با تشكر از استاد محترم بحث هاي تخصصي بهتر است توسط متخصصان گفته شود.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    21 10
    عوض برخورد با سگ های خانگی ،برید مثل ادم جلوی تکثیر سگ های ولگرد را بگیرید بدون تیر اندازی بدون حاشیه
  • محسن AU ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    34 5
    کاملا درست می فرمایید. من چند وقت پیش ایران بودم. دیگه گربه ای داخل سطل زباله نیست همه چاق و چله دنبال آدم های از آن طرف پشت بام افتاده هستند که جگر مرغ بهشان بدهند. سگ ولگرد هم تا دلتان بخواهد در جاده ها کنار ماشین های مردم که برای چای خوردن پارک کرده بودند پرسه می‌زدند. اگر الگوی سگ دوستان خارج از کشور است که اینجا ما سگ ولگرد ندیدیم. هر چه هست یا در خانه هاست یا مراکزی که سگهای بی صاحب را نگه میدارند تا یکی پیدا شود ببرد خانه.
  • محمدحسین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    48 10
    خدمت به دوستانی که میگن باید به سگ ها حتما غذا بدیم. اگر این بچه . بچه ی شما بود باز هم همینطوری نظر میدادید؟ همین سگ ها که بهشون غذا میدید بزرگ میشن و نگران نباشید شکارشون میکنن ولی میدونید کیا؟ کارخانه های تولید سوسیس و کالباس و همبر. بعد کی اینا رو میخوره ؟ بله دیگه خود شما . اینقدر نگران اینا هستید بهشون غذا ندید تا از شهر ها برن بیرون خودشون غذا پیدا کنند . شما که اینقدر دلسوزی نمی‌بینی که با بودنشان داخل شهر ها هم مردم در خطرن . محصولات غذایی بد درست میشه و اینکه همین سگ هایی که اینقدر براتون مهمن گله گله شکار میشن . البته ضعف شهر داری ها هم هست که نمیتونن ای سگ ها رو با مخدر بزنن و از شهر بیرون کنند و داخل طبیعت رها کنند . این پول هایی. که برای غذای اینا میدید رو بدین به مردم فقیر و بی بضاعت خیلی هم بهتره.
  • IT ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    30 7
    اولين راهكار اين هست كه مراكز پرورش سگ پلمپ بشن كه نه تنها حقوق حيوانات رو ضايع ميكنند با زايمان هاي اجباري بلكه باعث ميشن كه خيلي از خانواده ها بدون فكر اقدام به خريد توله سگ بكنند و وقتي سگ بزرگ شد و ديدن توانايي مالي و مكاني ندارن براش ، سگ رو در طبيعت راه ميكنن و باعث به وجود اومدن اين بحرات ميشن ! به علاوه ميشه سگهاي بي صاحب رو گرفت و اگر كسي در ٩٠ روز به سرپرستي قبول نكرد با يك روش انساني يوتانايز كرد و سگ رو از بين برد نه با تزريق اسيد و زنده زنده سوزوندن ! به طور حتم احتياج داريم كه به وضعيت سگ هاي ولگرد هرچه سريعتر رسيدگي بشه و به صورتي خيلي فوري با تشكيل مراكز جمع آوري در همه شهر ها ، سگ ها رو جمع آوري كنند ! صاحبين سگ ها هم موقعي كه سگ رو براي قدم زدن ميارن بيرون بايد از پوزبند و قلاده استفاده كنن و موقعي كه سگشون مدفوع كرد ، مدفوع رو با پلاستيك مخصوص از روي زمين بردارن ( درست مثل اروپا و آمريكا ) ! در اروپا و آمريكا هم حيوانات بي سرپرست جمع آوري ميشن !
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    24 11
    افرادی که ادای روشن فکر ها و غربی ها رو در میاورید،از نظر شما فقط سگ ها جز حیوانات محسوب میشوند؟ زیاد شدن بی رویه سگ ها باعث از بین رفتن و نابودی بسیاری دیگر از گونه های حیات وحش میشود،نظم طبیعت رو یه عده بی فکر و تهی مغز بر هم میزنند،مطمئن هستم اگر غربی ها به شتر مرغ یا گورخر اهمیت میدادند این عده هم با گور خر ها زندگی میکردند،
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 2
      دمت گرم واقعا درست میگی اینا یه چیزی دیدن بهش نرسیدن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 21
    آخه تو که رشته ات فیزیولوژی گیاهی است چرا باید راجع به موضوعی که در آن تخصص نداری نظر بدی و حرف بزنی! برای خودت می شینی نسخه می پیچی بدون تحقیق و مطالعه بعد هم ادعای استادی داری! مشکل سگهای ولگرد با این پیشنهاد تو حل نمیشود!
  • مستانه IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    27 8
    ما هم از ترس سگها که روز بروز دارن زیاد میشن می ترسیم باغ بریم. باید هرچه زودتر برنامه عقیم سازی سگها رو اجرا کنن
  • اشق IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 15
    چه فرقی بین مرغ گوسفند سگ پشه گاو با سگ وجود داره اینها رو میکشیم و میخوریم اما کشتن سگ عیب محسوب میشه. مگه سگ به ما رحم می‌کند که ما اونها رحم کنیم. عقیم سازی سگ جلو کودک کشی اونها رو نمیگیره .بهترین راه حل از بین بردن سگهای ماده با سلاح است تا مانع گروهی شدن سگها بشه.چون سگهای نر به صورت گروهی دنبال سگ ماده حرکت میکنند
  • محمد حسین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 3
    در هر کاری باید مدیریت باشد مثال برای جلوگیری از تورم حقوق مدیران و نمایندگان را دست نمیزنیم بجاش گلوی بازنشسته مفلوک را دو دستی میچسبیم اینطوری جلو تورم گرفته میشود در مدیریت مسکن میتوایند در بیابانهای دور دست آسمان خراش میزنند که مردم را صاحب خانه کنند کلی هزینه جانبی آوار میشود بر کسی که این چنین خانه ای را ثبت نام کرده مثل کرایه حمل و نقل شارژ سر سام آور مجتمع تازه بدون امکانات اولیه دولت تو کار ملت مونده بعد میخواهید فکری به حال سگهای ولگرد کنه واقعا خدا روزیتان را جای دیگه حواله کنه برید خوش باشید والسلام
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 16
    آقای دکتر شما ااز نظر جغرافیایی میدونید این منطقه که میگید کلا دامداری هست چرا یه خانواده باید مجبور بشه بره جایی زندگی کنه که شهرک دامداریه اونجا فقط سگ. داره آیا؟ مریضی دیگه ای نیست از لحاظ بهداشتی اونجا برا زندگی کردن یه بچه 4 ساله آیا درسته؟ و اینکه ایران خودرو و سایپا که درصد کشتارشون خیلی خیلی بیشتر از اینه چرا بر علیه اونا مقاله چاپ نمی‌کنید؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    20 16
    حق با اکثریت است اکثریت مردم خواهان جمع اوری سگان ول گرد هستند ااکثریت را نباید فدای اقلیت کرد سگان ولگرد را جمع اوری کنید
    • آخانی DE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      11 7
      تعداد مقالاتی که من علیه سایپا و ایران خودرو و کشتار تصادف نوشته ام را جستجو کنید پیدا می کنید.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 11
    سلام اینها یک لیوان آب دست پدر و مادرشان نمی دهند و برای سگها دلسوزی می کنند وقتی در برنامه ماهواره سگی را نشان داد که با صاحبش قرابت کرد و آن خانم بدون هیچ عکس الملی نگاه می کرد از هر چی زن و سگ بود متنفر شدم این شبکه ها کباب را از دست مهمانشان گرفتند چطور به سگها غذا می دهند شاید شغل دومشان پرستاری از سگها است
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 4
      کاملا درسته
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 11
    من نظرم اینه که این سگ ها رو از کل ایران جمع آوری کنن و بفروشن به کشورهایی مثل کره که سگ خور هستن و غذای سگ براشون لذیذه!!! اینطوری برای ما ارز آوری هم داره و هم مشکلات واقعا وحشتناکی که برای مردم ما پدید اومده حل میشه! الان صبح که میخواییم سر کار بریم میترسیم یک کیلومتر پیاده روی کنیم .. به خاطر گله های سگی که همه جا هستن.. ورزش صبحگاهی توی پارک و کنار جاده برامون یک رؤیا داره میشه و دست نیافتنی شده تورو خدا بفکر باشید
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    26 5
    بسیار درست و عالی. سگ ولگرد=ناامنی
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 22
    با ایجاد پناهگاه نه سگی کشته می شود و نه کودکی قربانی سگ ها می شود.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      19 4
      هزينه هاي سنگين پناهگاه شامل غذا و واکسن و پرسنل و جا و مکان از کجا قراره تامين بشه، وقتي حتي دولت قادر به ايجاد پناهگاه براي مردم کارتون خواب و بي سرپناه نيست
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    24 5
    سگ باعث هاری میشه، هاری 100 درصد کشنده است، اگر قبول ندارید توی اینترنت بزنید، اصلا شهر جای سگ نیست، تازه روستایی ها هم همشون سگ ندارن چون خودشون اصلحه دارن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 13
    این حرف های بی منطق از آدم های لجباز سر می زند. خوب اگر این راه حل درسته، به مدعیان خدمت به؛محرومین‌ و مظلومین هم‌ سرپرستی ۱۰۰ خانواده زباله گرد را واگذار کن جناب متخصص علوم اجتماعی!!!
  • Mehdi IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 2
    به نظرمن نگهداری سگ در یه جاهایی باید باشد سگ یا برای نگهبانی محل زندگی یا سگ گله یا سگ شکار در بقیه موارد اصلا مناسب نیست
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    14 8
    خدا لعنت کنه با سگ داریتون جون بچه ها به خطر بیافته به خاطر افکار روشنفکری شما شهرداری فکری بکنه
  • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 9
    چرا ابو گل الود میکنید که ماهی بگیرید شما اگه دلتون به حال بچه مردم میسوزه برین سگهای ولگردو جمع کنین نه اینکه بیاین سگهایی که صاحب دارن میخواین جلوی کسایی که سگهای کوچیکو بی ازار دارنو بگیرین این راهش نیست که از خون یه بچه سو استفاده کنین
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 20
    اگر سگها سیر باشن به کسی اسیب نمی رسانن .تو هم گشنه باشی هار میشی.این تز خودت بدرد خودت می خوره
  • DE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 15
    بی رحمی بخشی از خلق و خوی ما شده . میگوید به سگها غذا ندهید تا بمیرند ، عمو الان همین شیوه را درمورد مردم دارند اِعمال میکنند که با سؤتغذیه بمیرند . در ترکیه و سایر کشورهای اسلامی بدلیل غذا رسانی و محبت به سگها آنها با آدمها اُخت هستند و همه جا درکوچه و خیابان پراکنده اند . سگ کشی به طرز ی وحشیانه از طرف شهرداری سابقه قبلی دارد و شما می خواهید فرمول سگ کشی را تغییر بدهید . سگ ها رامی توان دراین کشور حیوان ستیز فقط عقیم کرد اما آنها را با گرسنگی کشتن ، قساوت است . می بینیم که انقلاب چه آدمهای نازنینی ! مثل شما تحویل جامعه داده !
  • رضا US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    27 25
    اولا من دوست دارم آشغال غذام رو به گربه یا سگی بدم که گرسنست و این به کسی ربطی نداره.دوم اینکه من تا حالا هیچ رفتار تهاجمیه واقعی از سگها ندیدم مخصوصا به بچه.تو بیابون سگ وحشی دیدم ولی تو شهر و اونایی که از آدما غذا میگیرن هرگز.و اتفاقا برعکس چقدر میبینم که آدما چه بلاهایی سرشون آوردن و بعضی سگا چقدر وحشت دارن.یا اصلا تو همین نظرات نوشتن به ما بسپارن نسل هرچی سگ و سگباز رو برمیداریم!!!حالا شما بگید کی این وسط وحشی و خطرناکه؟سگ یا اینی که اسم انسان روشه
  • معلم بازنشسته IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    21 5
    اینکه سگهای ولگرد از محیط زندگی انسانها جمع اوری شوند و به بیرون شهرها فرستاده شوند و در مکانهایی نگهداری شوند حرف درستی است اما چه کسی گفته که غذا دادن به سگ و گربه جرم است ؟ هم در احادیث و روایات به مهربانی و غذا دا ن به حیوانات از جمله سگ و گربه سفارش شده و هم فرهنگ ایرانی متنفر از حیوان اراری است . صرف نظر از تعدادی محدود ادمهایی که مشوق سگ کشی هستند اما اکثر مردم ایران از این نوع وحشی گری بیزار هستند
  • ES ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    14 14
    چقدر خوب میشد اگر در ایران هر کس در زمینه تخصصی خودش کار میکرد و حرف میزد و نظرپراکنی میکرد! با مراجعه به سایت دانشگاه تهران و پروفایل معلوم میشود که این آقا با تخصص زیست شناسی گیاهی در زمینه فیزیولوژی چرا باید در زمینه های مختلف اظهارنظر کند؟! اخیرا به برکت فضای مجازی وارد هر مقوله ای می شوند و نظرات کارشناسی در حد لالیگا میدهند! طرح موضوع کردن و بیان مشکل یک چیز است و راه حل دادن کارشناسی در زمینه های مختلف مقوله دیگری!!!
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 20
    اونی که گفته غذا دادن به سگها فقط پز و افادست جوابشو میدم.اینا فقط ساخته ذهن شماست.اول مگه کسی غذا دادن ما رو میبینه که پز باشه؟دوم مگه پز دادن داره سیر کردن حیوون گرسنه؟سوم من ماشین مدل بالا ندارم هیچ دوچرخه هم ندارم.چهارم بله به کودکان گرسنه و روستایی هم غذا دادیم هرچند قبلا میتونستیم الان دیگه نمیتونیم قبلا زیاد غذا بردیم برای فقیرا،ولی خود شما چی؟بعید میدونم.پنجم اینکه ما آشغال غذایی که قابل استفاده آدم نیست رو بهشون میدیم وگرنه تو این وضعیت افتضاح زندگی مگه میشه خانوادتم سیر کنی چه برسه آدمهای گرسنه دیگه یا اینکه غذا رو بدی سگها!! ششم و مهمترین:بجا سگها چرا به وجود اینهمه آدم گرسنه کاری نداری و تمام فکرت رو اینجور چیزاست؟ در ضمن هیچوقت ندیدم این سگا حتی ذره ای خشونت داشته باشن ولی شماها که میگید همشونو باید بکشن چرا خشونت و خطر شما رو میبینم.لطفا جواب ماها رو هم ببینید کمی فکر کنید و یکطرفه تهمت نزنید
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 20
    مجوز بدن به من حداقل تو شهر خودم همشون را قتل عام میکنم گناهش هم به پای من۰ من ۴۵سالم هستش جلو خونه بچه ۸ماهه بغلم بهم حمله کردن ۰علاوه بر این اکثرابیماری قارچی گرفتن گر شدن۰هرچی برای خودش قوائدی داره
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    7 16
    اشکال نداره ، حالا جمعیت سانتی یه گوو دو نفر کمتر بشه . فرزند اوری کنن ، جاش پر میشه
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      7 5
      اگه قراره جمعیت کم بشه امیدوار از خودت شروع بشه
  • مهرداد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    15 13
    یک مشت اشغال گوشت ومرغ رابه سگ وگربه میدهند داد وفریاد بلند میشود که مردم گرسنه هستند چرابه سگ وگربه غذامیدهند اما مبلغ اختلاسها ودزدیها که با ان میشود یک کشور را اباد کرد میخواهند عادی کنند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    7 21
    این مصیبت سگهای ولگرد شبکه من و تو و عقب افتاده های پروتزی درست کردن قبلش شهرداری‌ها این سگها را معدوم میکردن و از این خبرها نبود. بهترین راه حل ارسال دست جمعی اینها به شرق آسیا هست هم ارزآوری دارد هم بیرون از ایران معدوم میشوند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 8
    کنتور ک نداره خالی ببند من تو شهرک صنعتی هستم و خبری نشنیدم
  • م IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 4
    نظرها را نگاه کنید ببیند سطح فکرو اونوقت چه توقع بیجایی است رشد تکامل و پیشرفت
  • Z IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 15
    مردم رحمشون بهم نمیشه خواهر برادر تو این زمونه همدیگه رو میخورن ...میخوای رحم مردم ب سگ ها بشه! الهی دردِ هرچی سگ و حیوونه بخوره ب جون هرچی بدجنسه آشغالا زورشون ب این بی زبونا میرسه فقط.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 6
    شمارا به خدا سگ های درپیادورو وخیابانها راجمع کنید چه ولگرد باشه چه یک گروه غرب زده باخودشون سگ به پارک‌ها وپیاده روها میارن بگیرین جلوی اینهارا ممنوع کنید ازسگ در اجتماع مردم چه گناهی دارن بخوان از محیط سرسبز اطرافشون لزت ببرن نمیتونن همه محیط آلوده از سگها باشه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    15 6
    منم موافقم هم سگهای ولگرد سرپناه پیدامیکنن هم حامیان سگهای ولگرد خوشحال میشن واقعابعدازغروب نمیتونیم ازترسمون بیرون بیاییم گله ایی شدن وباهم حمله میکنن
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    7 4
    دمت گرم دکی
  • عباس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    17 14
    سگها و گربه ها و کبوتر ها و کلاغها و ...همه رو باید کشت تا یه انسان نما مثل این بیشعور باقی بمونه ....
    • مهدیار IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      4 2
      عالی گفتی انسان نمای دیگر آزار
  • رضا IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 12
    با این ادبیات میخواهید معضل سگهای بی سرپرست رو حل کنید؟ خودتون از هزار سگ هار بدترید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 2
    امیدوارم مسئولین این مملکت از دلسوزانی باشند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    8 4
    کاشکی مسئولین دیدگاه و علم شما را داشتند
  • سیدمهدی موسوی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    5 3
    کاری نداره فرزند این روشنفکرنماها رو بگیرید جلوی چشمان خودشان بیاندازید هاپوها بخورن ببینم بازهم آروغ روشنفکری میزنن یا نه
  • کامبیز IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    5 3
    به سگها غذا بدن... البته سمی،، تا شرشون کم بشه و نیازی به عقیم سازی و نگهداری هم نیس
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 4
    باید تمام کسانی که سگهای ولگرد را پرورش می‌دهند جریمه و مجازات شوند و تمام سگهای ولگرد باید در کشور عقیم شوند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    5 2
    احسنت به این پیشنهاد..ادا واصول این ناجیان باعث دردسر در همه چرخه ها هست متاسفانه
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 4
    واقعا مطالب طرح سده فقط و فقط اراجیف بود . ببخشید که اینو میگم اما کدوم عقل سالمی قبول میکنه که سگی که سیر است ولی هار نیست برای سرگرنی و تفریح به کسی حمله کند .
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    5 2
    جهل مدرن گرفتاریم ،
  • نیکزاد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 2
    دیگه تو کوچه های شهرهای شمالی نمیشه قدم زد هر یک متر یک سگ ولگرد یا رها شده است
  • هموطن IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    6 2
    شمارو به خدا صادرشون کنید بفرستید چین هم اونا سیر میشَن هم ملت ایران از دست سگ و گربه ها خلاص میشَن درامدزایی هم که داره
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 3
    تفنگ بردارید نسلشونو منقرض کنید حیف کودک نیست به دست این حوان نجس دریده شه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    جنوب شرقی دریاچه چیتگر تعداد زیادی سگ بدون علت سالهاست نگهداری میشوند که پارس ۲۴ ساعتشان باعث آزار ساکنان محلی و ایجاد مشکلات و معضلات بهداشتی و سلب آرامش گردشگران شده .سگهای به ظاهر اهلی ! علامتدار به کودکان بویژه کودکان دوچرخه سوار حمله میکنند. در ضمن اتباع بیگانه (مردان سرتق و هنجار شکن عزب) که گروهی و طلبکارانه دور دریاچه با گرفتن عکس و فیلم از نوامیس مردم ، جولان داده و باعث ترس و وحشت مردم میشوند.لطفاََ مهاجرین غیر قانونی را به کشورشان بازگردانید علیرغم محل سکونتم در نزدیکی دریاچه، مدتهاست بخاطر معضلات فوق از رفتن به آنجا امتناع میکنیم.
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 3
    سگهای ولگرد باید کشته شوند یک سگ ولگرد ۵ تا توله سگ بدنیا میاورد زمان شاه هم سگهای ولگرد رو ژاندمری میکشت الان اونهای که از سگ دفاع میکنید جواب پدر مادر دو کودکی که توسط سگ دریده شده رو شما میدهید
  • محمود IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    واقعیت رو رک و پوست کنده به زبان طنز بیان فرمودن
  • الهه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 1
    یه جمله فرمودی آدمها وقتی سیرند به تفریح نیاز دارن ومسئولای مادقیقا فهمیدن ملتو گرسنه نگهداشتن تابه دنبال تفریح نباشن
  • a.m IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    دمت گرم با این تیکه کلام. خاک بر سر مملکتی که هویت خودشو بخاطر یه عده سود جو و آدم اشغال که سگ را جای فرزند دارن فرهنگ سازی میکنن. خاک بر سر این مملکت با این مسئولان شل و ول که نمیتونن جلوی زادو ولد سگ را به دست یه سری سود جو بگیرن
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 2
    در جواب هموطن عزیزمون که فرمودن : در ترکیه سگهای خیابانی به کسی حمله نمیکنن ، ترکیه و اقصی نقاط دنیا هم ، سگهای ولگرد خیابانی و حتی صاحبدار به بچه ها و زنان و مردان بزرگسال به قصد کشت ، حمله میکنند. سرچ و ملاحظه کنید حمله سگها در کوچه پس کوچه های ترکیه به مردم بی نوا رو.. در ضمن صدای پارس آزار دهنده سگهای خانگی و فضولات ناشی از سگ گردانی در پیرامون محل نگهداریشان ، اعم از پیاده روها و پارکها با بوی مشمئز کننده و چهره و تصویر کریه شهری و بخطر افتادن سلامتی شهروندان ، با فرهنگ شهرنشینی و اخلاق اجتماعی مغایرت دارد و به هیچ وجه پسندیده نیست.صدای پارس سگ ولو کوچک ،برای صاحبش هنجار و خوش آیند ولی برای عموم جامعه و همسایه ها ، ناهنجار بِل آزار دهنده زجرآور است. الزام به رعایت حقوق اجتماعی شهروندان جزو بایدهاست و غیر آن بمثابه جرایم اجتماعیست و باید با آن برخورد شود.
  • مجتبی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 4
    پاراگراف آخر که برای نگهداری سگ ها بود بسیار عالی بود
  • رامین IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 1
    من خودم علاقه به سگ دارم همینطور دو کودک خردسالم به سگ ها علاقه دارند محله ای که قراره خونه ی جدید اسباب کشی کنیم تعدادی سگ ولگرد هستن که یک بار به خود من حمله کردند و من به شدت برای دو کودک خودم می ترسم ایکاش همه ی سگ های ولگرد در مکانی مناسب نگهداری و عقیم بشن ولی با معدوم کردن آنها مخالف هستم ولی نگرانی من و امثال من هم بی مورد نیست لطفاً تصمیم عاقلانه و انسانی گرفته بشه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 5
    سگارو بکشید. شماها هم بنهوی کشته میشید همتون یک مشت خدانشناس بی همه چیزیت که ادعای روشعنفکری دارید فقط جانماز آب میکشید آه این زبون بسته ها دودمانتون به باد میده شک نکنید... بیچارها شما احمقها اگه حیونات وحشی وقتیکه توجنگلها هم بهتون حمله کنن چون قبلش گند زدید به محیط زیستشون اونارم میکشید یک مشت خودخواه داعشی مغز بی همه چیزیت که بوی ازمحبت انسانیت نبردید فقط ادعا خاکبرسرهمتون ترکیه هم مسلمانن برید حداقل ازاونا درس زندگی کردن کنار همون سگاو گربه هارو یاد بگیرید بقیه حیونات پیش کش،وقتی اینقدر افکار کثیف راجب همین سگ وگربه دارید چطور میتونید به توله های خودتون آموزش بدید اون بچه ها آیندش مثل شما حیوان آزار و مردم آزار میشه
  • هستی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 3
    کاش زودتر این مشکل مدیریت بشه هر جا می ریم سگ می بینیم اونم گله ای جرات نداریم تنها یا زمان خلوتی بیرون بریم تو پارک ها هم آرامش نداریم
  • رامین IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 3
    من نمیدونم چرا بعضی ها منتظر یه خبرن تا بپرن رو منبر ، منظور ایشون سگ های ولگرد هستش یعنی سگی که بدون صاحبه و بی مهابا درحال تکثیره ، یارو اومده میگه سگ بازان فلان و ووو اگه راست میگید به کودکان فقر کمک کنیدو خیلی حرف های دیگه ولی عامو جنست رو عوض کن چون فازت معلوم نیست چیه ، موضوعات رو قاطی کردی اون کمک به دولت و کسانی مربوط میشه که ثروت این مملکت دستشونه از کجا معلوم کسی که سگ خانگی داره به دیگران کمک نمیکنه؟ زود قضاوت میکنی و کسی که ادعای دینداری داره اگر اگر اگر نماز هم بخونه گمون نکنم نمازش صحیح باشه ، اینکه سگ ولگرد برای جامعه خطرناکه درسته ولی باید راهکار درست رو انجام داد جمع آوری و عقیم سازی و نگهداری در مکان مناسب ولی معدوم کردن هر حیوانی کار غلط و اشتباهیه لطفاً بخاطر عنوان شدن این مسئله جبهه گیری الکی نکنید تعریف سگ ولگرد با سگی که صاحب داره متفاوته و من خودم سگ ندارم سو تفاهم نشه
  • آذرشب IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 3
    چه آسمان رو به ریسمان می بافید به جای اینکه برای حیوانات بی سرپرست هم حقی قایل باشید با فرافکنی دنبال انتقام گیری هستی بد نیست نگاهی به کشور مثلاً ترکیه بندازید ببینید چه طور برای حیوانات بی سرپرست جای استراحت وغذا درست می کنند و به قول ماندلا نشانه های فرهنگ رو از رفتار با حیوانات نشان می‌دهند و اجازه نمی‌دهد به حیوانات آواره اینطور که در کشور مدعی مسلمان ما تعرض قصابی شکنجه زجر کش کردن بشه واقعا تو کی هستی و به چه حقی به خودت اجازه می دی این رفتار رو تبلیغ کنی ای بدتر از هر حیوانی
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 3
    والا این سگهای ولگرد دمارازروزگارمادرآوردن توخیابون ماتویکی ازشهرکهای دزفول اینقدرزیادن که بچه هام میترسن ازخونه بیان بیرون نصف شب هم میزگردمیزارن با اون صداهای ناجورمن که بزرگم میترسم چه برسه به بچه ها خواهشای فکری بکنن مسئولین جمعیتشون خیلی زیاد شده
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    شیر مادرت حلالت آقای اخانی.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 3
    آنهایی که به سگهای ولگرد غذا می دهند فقط دنبال جلب توجه هستند هزینه ای که برای خریدغذای سگهای ولگرد می کنی با آن می شود یک بچه یتیم یا بی سرپرست را تامین کرد ادعای روشنفکری می کنی ولی به همنوع خود رحم نمی کنی
  • ناشناس IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    یکی از بستگان ما پدر و مادر پیرش را رها کرده و دیگران به ایشان کمک میکنند و خودش رفته به سگها غذا میده و رسیگی میکنه و همه براش یقه جر میدن و روشنفکرش میدونن و بهش التماس دعا میگن، بالاخره هر کسی باید یه جوری مطرح بشه
  • حمید IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 2
    این سگها رو از بین نبرین ۵ سال دیگه تعداد ۳ برابر میشه و قتل کودکان چندین برابر . مرگ بر کسی که آدمها رو ول کرده طرفدار و حمایت حیوانات شده .
  • علیرضا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 0
    آخه چیتون مثل اروپاییاس غیر از سگ بازی
  • اکرم IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 3
    تو رو خدا سگا رو از بین ببرید هر کیم سگ دوست داره ببر تو خونش هر وقت بیرون اورد جریمه کنن
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 1
    همه ناهنجاری های کنونی به علت تبلیغات وسیع پر پاگاندای اشخاص حقیقی وحقوقی است که به نوعی افکار عمومی را مدیریت می کنند اعم از چهره های هنری ورزشی وسیاسی وهم چنین ناشرین اخبار در فضا های حقیقی وخصوصا مجازی مثلاً اگر راجع به سگ گردانی ،حجاب،طرح صیانت و این دست مسایل کافی است که مجلس قدمی بردارد آنچنان هماهنگ با بوقچی های مواجب بگیره زنجیره ای شروع به سمپاشی می کنند که منجر به انفعال مقامات مسئول می گردد بعد تبعات آن را هم نمی پذیرند وکنار گود می نشینند وخون خواه پیراهن عثمان می شوند واقعا زمانه بسیار سختی است امروز با عمروعاص نه، بلکه با عمروعاصهای بسیار زیادی نظام جمهوری اسلامی مواجه است
  • محسن IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 3
    کاملا موافقم.چراباید سگ توشهرآزادباشه امابچه هاآزادنباشند.به نظر من بایدافرادسگ بازها تنبیه باشند.
  • سما IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    چند روز پیش دم یه بانک بودم یه بچه با سگش دم در بود چون پدر و مادرش داخل بانک بودن بچه قلاده سگه دستش بود ولی هی لگدش میزد و فحشش میداد. از این موردها زیاد دیدم. ای کاش به جای نگهداری این حیوانات زبان بسته طرز رفتار با اونها رو توی خانواده یا مدرسه یاد بچه ها میدادن
  • رضا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    دست از این همه مسخره بازی بردارید،سگ بچه های مردم وخورده بعد شما نظر کارشناسی میدید،ی نگاهی به چند سال قبل بکنید ببینید با اینجورحیوانات چکارومیکردند شماهم انجام بدید،وقت کارشناسها ی محترم راهم نگیرید،به دوستداران حیوانات باصطلاح روشنفکرهم بفرمایید به انسانهای گرفتار کمک کنند ،بخدا ماقول میدیم همه جا ازشون تعریف کنیم تا دیده شوند
  • پریا IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    فقط چندتا کامنت اول تونستم بخونم چقدر غم و بدبختی و جهالت توشون مکج میزنه اخه لعنتیا ی مشت آدم ک خودشون نون ندارن چون بلد نیستن بچه دار میشن اونم ن یکی چندتااا اونا حال کردن بعدم بچه بیگناه پس انداختن حالا ب ما چه ک همه میگین از شکم سگاتون بزنید بدین اون بچه ها؟فکرتون چیه؟همه برن حال کنن بیان بقیه خرج بدن؟سگ عضوی از خانوادست اینو بفهمید بجاش جلوگیری کنید از بچه زایی بدبخت بیچاره ها ن ب بهونه یارانه بگین بچه بیارن بعد ما خرج بدیم؟یاد بدین با حیوونا چطور برخورد بشه فرار نشه کم کم بچه ها ول توو کوچه چرا بودن ک سگ بخورتشون؟اخه چرت و پرتم حدی داره الهی نسل شماها از زمین برداشته بشه ک انقدر بیمارید گیر دادین ب حیوونا خدا جوابتونو بده الان ملت نون ندارن بخورن بخاطر سگای ماست یا وضع کشور؟جمع کنید خودتونو اراجیف کمتر بنویسید کارما
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 2
      شاید سگ و بقیه چهارپاها جزئی از خانواده تو باشن ولی به بقیه مردم اینو تعمیم نده.
  • شروند IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 2
    خواهش میکنم از هر ارگانی جلوی سگ های ولگرد رو بگیرید ما در روستای کشه از توابع نطنز زندگی میکنیم توی هر کوچه و پس کوچه این روستا در شده از سگ های ولگرد به چه بزرگی
  • ایمان IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    احسنت برشما دوست عزیز
  • رسول IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    باید مرگ موش بدیم بخورن و خلاص
  • عرش US ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    سگی را خونِ دل دادم که با من آشنا گردد ندانستم که سگ خون می خورَد خونخوار می گردد ما گنجینه ای از گفته های پیشینیان خود داریم که چراغ راه است و ترازِ رفتار
  • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    جواب کاملادرسته بفرستین شبکه من وتو
  • نگین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    جمع کن این اراجیف رو متاسفم برای دانشجویانی که در سایه کینه استادی همچون تو تحصیل میکنن.به جای این چرندیات فکر و چاره اساسی پیشه کن.فرهنگ جلوگیری از توله سگ رو رواج بدین.جلوگیری با روش درست عقیم سازی رو رواج بدین نه با کنایه بگین فرشته های ولگرد.ما انسان هستیم که فقط از انسانیت اسمش رو یدک میکنیم.دو تا سگ به دو تا بچه حمله کردن که ما ندیدیم که بکشند فقط شنیدیم حمله کردن.ایا همه سگ ها باید بمیرند.؟چرا ی بار با ی حیوون آزار برخورد نمی‌کنید.چرا فیلم آزار حیوانات وپخش نمی‌کنیم چون میدونین مردم با فرهنگ کم نیستن،کسانی که بر علیه حیوان آزاری خشمگین میشن.کلید کردین و کمر همت ب نابودی این موجود بستین از خدا بترسین
  • نگین IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    سگ تا بوده نماد وفاداری بوده پس الکی حمله نمیکنه.نظرات رو که میخونم خیلی ها عقده ای وار مطلب نوشتن.دوستای عزیزهمه حانیها موافق جمع آوری این موجود هستن اما به روش صحیح نه کشتار.خوب خیلیا الان میگن هزینه داره.قبول دارم هزینه داره.اما جمع آوری و جدا سازی سگ نر از ماده من چندین روزه این جمله رو بازگو میکنم.با جدا سازی زادو ولد از بین می‌ره میمونه غذا که منبع زیادی هست مثه ارگانها و کشتارگاه مرغ و گاو و گوسفند.اینجوری راحت کنترل میشن.و اما اگه نیت عقده ای بودنه و می‌خوابم فقط کشتار کنین اون بحث جداست.و فقط شما و وجدانتون و خدا بمونین.
  • گمنام IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    میبینم سخت پیگیر شبکه من و تو و سلبریتی ها هستی .ایشیطون یکم فرهنگ یاد بگیر.
  • هم وطن IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    دوبار توی روستا نزدیک بود سگهای ولگرد به بچه من حمله کنن. اینقدرم زیاد شدن. تو جاده ها باعث ایجاد تصادف وخطر برای ماشین ها میشن
  • ماندانا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    من دوتا بچه مدرسه ای دارم تو منطقه مارلیک زندگی میکنم صبحه ها که میخوام بچه هارو مدرسه ببرم از ترس سگ های ولگرد مجبوریم مسیرمونو کای دور کنیم که ب سگ ها برخورد نداشته باشیم ب شدت ترس آور و دلهره آور شده برامون چند باری ۱۳۷ تماس گرفتم ولی گاری نکردن بخاطر خدا اینارو جمع کنید فکر کنم حقوق شهروندی ما زیر حقوق حمایت از حیوانات از ببین رفته لطفا یکی ب حقوق مام توجه کنه من و دو تا دخترم شهروند ایرانی هستیم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    چند وقت پیش در شهر هشجین از توابع اردبیل چند گرگ به مردم حمله کرده بودند ایا اینم باعثش غذا دادن به گرگهاست به نظرم این تغییر اقلیمه .این ما هستیم که با افزایش ماشین الات و پیشروی به قلمرو حیوانات عرصه اونهارو تنگ کردیم اونها هم مجبورن از حریمشون دفاع کنن
  • فروشگاه IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    واقعا باید یک قانونی برای سگ داری وضع کرد هر کسی بخواهد باید سگ عقیم شده تحویل بگیرد و نگهداری کند با تعهد ومجوز که دوباره رها سازی نکند
  • حماقت IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    به این شهرداری اهواز افتخارمیکنیم چون هرجایی دورشهر نگاه میکنی دارن آشغال خالی میکنن شده منبع تغذیه سگها به حدی که بیرون شهرکم بود جرات نمیکنی صبح ها باموتورسیکلت حتی توشهر حرکت کنی چون درجابهت حمله میکنن! اگر یه بچه حتی آدم بزرگ «مخصوصا حاشیه شهر»صبح ازخونه بیرون بره وتیکه پاره بشه بازم ازش عوارض میگیرین جناب شهردار؟؟

آخرین اخبار