مزایای بازسازی خانه نسبت به خرید خانه نوساز در سال ۲۰۲۲

با تورم حاکم بر جامعه، هزینه ای که در سال ۲۰۲۲ برای باز سازی در نظر گرفته اید ارزش افزوده آن برای ۲۰۲۳ چندین برابر خواهد بود. مزیتهایی که باز سازی خانه های قدیمی نسبت به خرید خانه نوساز دارد، به اندازه ای است که نمی توان آنها را ندید گرفت. با استودیو معماری فراز همراه شوید تا  گوشه ای از این مزایا را با هم مرور کنیم.

مزایای بازسازی منزل نسبت به خرید خانه در سال ۲۰۲۲ به نقل از استودیو معماری فراز

  1. به بودجه توجه داشته باشید چرا که دقت به بودجه بندی شرط اول است.
  2. از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید چرا که قرار است آن رنگ را هر روز ببینید و طرح رنگ را تأیید کنید.
  3. خلاقیت به خرج دهید و زمان باز سازی خانه هرعنصری را که می توانید برای پروژه جدید دوباره استفاده کنید حفظ نمایید.
  4. فضای جدید را منظم کنید چون به هم ریختگی فضا باعث خلق و خوی منفی شده و سلامت روانی را ضعیف می کند.
  5. اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید خودتان چند اثر هنری در خانه جدید خلق کنید.
  6. آشپزخانه قلب خانه است از دکوراسیون آن غافل نشوید و آن را در طرح رنگ انتخابی خود ادغام کنید.
  7. به ساختمان جدید آینه اضافه کنیدچون آنها می توانند به طورچشمگیری فضای شما را گسترش دهند.
  8. با رنگ ملایم اتاق خواب را آرام نگه دارید. چون بی صدا و خنثی نگه داشتن فضا خود یک نوع سبک است.
  9. به درب ورودی دقت کنید. چون تأثیر اولیه قوی بر مهمانان داشته و احساس بهتری در بازگشت به خانه ایجاد می‌کند.

مروری بر مزیت های بازسازی خانه

مزایایی که بازسازی خانه می تواند داشته باشد شامل موارد زیر است:

۱ . صرفه جویی در مصرف انرژی

با پیشرفت تکنولوژی‌های ساخت و مصالح ساختمانی جدید، می توان خانه‌های مدرنی ساخت که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشند. مانند پنجره های دو جداره به جای پنجره های چوبی یا آهنی قدیمی، جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی

۲ . بالا بردن کیفیت زندگی

خانه های قدیمی در طول سال ها و به مرور زمان کیفیت قبلی خود را از می‌دهند. مثل کابینت، نما، کاشی کارهای سرویس بهداشتی، شیرآلات، لوله کشی‌های فرسوده با چکه کردن های مداوم آب که نیاز به مرمت اساسی دارند و به بهتر شدن کیفیت زندگی کمک می کنند.

۳ . تغییر ابعاد ساختمان به سلیقه دلخواه

با بازسازی خانه های قدیمی، ابعاد و فضاهای آن را می‌توان به شکل دلخواه تغییر داد. با تخریب کلی خانه کلنگی به شکل اصولی، می توانید مکان اتاق خواب، آشپزخانه و یا سالن نشیمن رابه سلیقه خود جا به جا کرد.

۴. ساخت نما و ظاهر جدید با بازسازی خانه قدیمی

معماری خانه‌های قدیمی متفاوت از خانه های جدید است. با بازسازی خانه‌های قدیمی می‌توان ظاهر جدیدی به آنها بخشید. حتی با ایجاد تغییر در معماری و نورپردازی داخلی خانه، به چیدمان زیباتر آن کمک کرد.

۵ . بالا بردن ارزش مالی خانه

مرمت خانه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. شما با بازسازی خانه، علاوه بر بالا بردن طول عمر بنا به افزایش کیفیت زندگی و کاهش مصرف انرژی کمک کرده و ارزش مالی خانه خود را به مراتب نسبت به گذشته بیشتر می کنید. به همین دلیل شانس فروش خانه با شکل و ظاهر جدید، چندین برابر خانه نم گرفته قبلی می‌شود.

مزیت های پنتری روم در بازسازی منزل

پنتری روم محلی شبیه به کلوزت روم یا اتاق لباس است با این تفاوت که در این اتاق مواد غذایی نگهداری می شود. این فضای کوچک به صورت قفسه قفسه ساخته می شود و پارتیشن های منظم آن به غیر از مواد غذایی برای وسایلی است که هر چند وقت یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنتری انباری نیست چون وجود نظم و ترتیب در آن به قدری مورد توجه است که توصیه می شود، قفسه‌های این فضا را بدون درب بسازید که تمام وسایل مورد نیاز در دسترس و جلو دید باشند.

مزیت های پنتری زیاد است، از جمله اینکه:

  • دسترسی به وسایل و مواد خوراکی راحت تر است و به هنگام نیاز می‌توان به آنها در کوتاه ترین زمان ممکن دست یافت و کارها نیز با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
  • وقتی همه چیز در مقابل چشم است، میزان و حجم آن دیده می شود در نتیجه دیگر لازم نیست نگران زود تمام شدن مواد خوراکی باشید.
  • از فضای ساختمان پرت و بی استفاده نهایت کارایی را می توان داشت که شرایط خوبی را برای انجام امورات منزل فراهم می کند.
  • با وجود پنتری نظم دهی در آشپزخانه بهتر و راحت تر شده و راندمان افراد منزل افزایش می‌یابد.
  • وسایل پر مصرف از محیط آشپزخانه دور نشده و آنها در فضاهایی مانند سبدهای سوپر مارکتی قرار می گیرند و اینکه ظرفیت سبدهای سوپری موجود در آشپزخانه از پنتری کمتر است.
  • در کابینت ها و قفسه هایی که در سطح زمین ساخته می شوند ، ظروف اضافی و یا برخی ظروف سنگین گذاشته می‌شوند.

پنتری روم

چند ایده جذاب برای افزایش زیبایی و جذابیت پنتری روم

  • برای افزایش زیبایی و جذابیت پنتری روم می توان لامپ های کوچک و زیبایی را در بین طبقات قرار داد و به این شکل تنوعی بین قفسه ها ایجاد کرد.
  • می توانید دیواره های داخلی پنتری را تزیین کرد.
  • استفاده از ظرف های هماهنگ و زیبا می تواند یکی از ایده های جذاب در افزایش زیبایی این قسمت از آشپزخانه باشد.
  • از تمام فضاهایی که بدون استفاده هستند می توان برای نصب کابینت های پنتری استفاده کرده و هارمونی را بین آنها برقرار کرد.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همیشه از مهم‌ترین دغدغه مالکان است. در مدیریت هزینه‌های بازسازی اولین قدم این است که باید برنامه ریزی را در اولویت کارها قرار داد. چون عدم برنامه ریزی موجب پیشامدهایی می‌شود که خسارات مالی بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد. از طرفی در کنترل هزینه بازسازی می‌توانید از گزینه‌های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه استفاده کنید. پس لازم است مشخص کنید که کدام بخش از خانه شما در اولویت بازسازی قرار دارند. برای مثال : معمولا برای بازسازی کلی یک واحد مسکونی بدون درنظرگرفتن تغییرات پلانی وبا پیش فرض استفاده از متریال درجه یک ایرانی درحدود ۵ میلیون تومان در هرمتر مربع بودجه نیاز است

استودیو معماری فراز

در نهایت اینکه

در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان از هزینه‌های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی، کاست. اگر می‌خواهید بازسازی خانه با کمترین هزینه ممکن، کیفیت مطلوب و در زمانی کم انجام شود، با استودیو معماری فراز در تماس باشید تا از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

  • وبسایت
    WWW.DPFARAZ.COM
  • تلفن همراه
    ۰۹۱۲۸۱۱۲۷۸۵
  • شماره تماس
    ۰۲۱-۲۸۴۲۲۷۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =