مهر نوشت:

رضا رئیسی که چندی پیش یک جراحی قلب را پشت سر گذاشته و مدتی است دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد، درباره فعالیت‌های ادبی این روزهایش گفت: در این روزها کارهای نیمه کاره گذشته را بررسی کرده و قلمی در آنها می‌برم.

وی ادامه داد: همچنین چاپ سوم کتاب «خبرنگار جنگی» نیز در انتشارات علمی در دست آماده‌سازی است که چاپ جدید آن همراه با ویرایش و اضافه شدن بخش‌هایی به متن و همچنین طراحی جلد جدید است.

این نویسنده شاخص ادبیات جنگ درباره کتاب دیگرش با نام «قطار 57» نیز توضیح داد: چاپ اول و دوم این کتاب را انتشارات سوره مهر به چاپ رساند؛ ولی برای چاپ سوم گفتند که به دلیل اینکه این کتاب حاشیه دارد، آن را منتشر نمی‌کنند.

رئیسی در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد: من هم مذاکرات اولیه‌ را برای چاپ سوم این کتاب با نشر پرسش انجام داده‌ام که باید پیگیری کنم تا نتیجه نهایی مشخص شود.

کتاب «خبرنگار جنگی» خاطرات مریم کاظم‌زاده از انقلاب و جنگ است که در قالب خاطره - داستان نوشته شده و در چاپ جدید اطلاعات تازه‌ای درباره برخی از حوادث، نثری تازه و گفتگویی درباره احوال پس از جنگ مریم کاظم‌زاده بدان افزوده شده است.

رضا رئیسی در رمان «قطار 57» نگاهی داستانی به جریانات اجتماعی و سیاسی سال‌های پایانی دهه 50 در ایران دارد. قصه این رمان از یکی از جلسات زیرزمینی گروه‌های چپ توده‌ای، آغاز و با حمله ساواک ادامه می‌یابد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    قطار 57 اش را خواندم چنگی به دل نمی زد نه از لحاظ ساختار نه محتوا و نه نثر قابل دفاع بود یک نوشته ی مطول سست