۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
روش‌های جلوگیری از زوال عقل را بشناسید

مهر به نقل از مدیسن نت، نوشت: مطالعه جدید نشان می دهد که مطالعه، انجام یوگا و گذراندن وقت با خانواده و دوستان ممکن است به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

«لین لو»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه پکن، گفت: «مطالعات قبلی نشان داده است که فعالیت‌های تفریحی در اوقات فراغت با فواید سلامتی مختلفی مانند کاهش خطر سرطان، کاهش فیبریلاسیون دهلیزی و ایجاد آرامش روانی در فرد مرتبط است.»

لو افزود: «با این حال، شواهد متناقضی در مورد نقش فعالیت‌های اوقات فراغت در پیشگیری از زوال عقل وجود دارد. تحقیقات ما نشان داد که فعالیت‌های اوقات فراغت مانند ساختن کاردستی، ورزش یا کار داوطلبانه با کاهش خطر زوال عقل مرتبط است.»

برای مطالعه جدید، محققان ۳۸ مطالعه را بررسی کردند که شامل بیش از ۲ میلیون نفر بود که مبتلا به زوال عقل نبودند. از این تعداد، ۷۴,۷۰۰ نفر در طول سه سال پیگیری به زوال عقل مبتلا شدند.

محققان دریافتند افرادی که در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت می‌کنند، ۱۷ درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام می‌دهند، در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

این مطالعه به بررسی فعالیت‌های ذهنی، فیزیکی و اجتماعی پرداخت.

فعالیت‌های ذهنی شامل مطالعه، نوشتن تفریحی، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو، نواختن آلات موسیقی، استفاده از کامپیوتر و ساختن کاردستی بود. افرادی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دادند ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر زوال عقل بودند.

محققان دریافتند فعالیت‌های بدنی از جمله پیاده‌روی، دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، استفاده از دستگاه‌های ورزشی، و یوگا با کاهش ۱۷ درصدی خطر زوال عقل مرتبط است.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی مانند برقراری ارتباط با دیگران، شرکت در کلاس‌ها، پیوستن به انجمن‌ها و گروه‌ها، کار داوطلبانه، گذراندن وقت با اقوام یا دوستان، یا حضور در اماکن مذهبی با ۷ درصد کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل مرتبط بود.

لو در ادامه افزود: «این متاآنالیز نشان می‌دهد که فعال بودن فوایدی دارد و فعالیت‌های زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را در زندگی روزمره گنجاند که می‌توانند برای مغز مفید باشند. تحقیق ما نشان داد که فعالیت‌های اوقات فراغت ممکن است خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات آینده باید شامل حجم نمونه بزرگ‌تر و زمان پیگیری طولانی‌تر باشد تا ارتباط بیشتری بین فعالیت‌های اوقات فراغت و زوال عقل آشکار شود.»

بیشتر بخوانید:

توصیه‌هایی برای کنترل علائم بیماری ام‌اس

۵ توصیه عملی برای مدیریت "حمله پانیک"

۲۳۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =