ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام مردمی بودن را از شاخصه های مهم بسیج و سپاه برشمرد و بر تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور اعضای این قرارگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، شکوه و عظمت پیاده روی اربعین را نشانگر فراگیر شدن نهضت کربلا و قیام عاشورا در اقصی نقاط دنیا عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، افزود: حضور ملیت ها و حتی پیروان ادیان و فرق مختلف دینی و مذهبی در مراسم باشکوه اربعین حسینی، نشان می دهد که درس های قیام عاشورا در قلوب ملت های مختلف نفوذ کرده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه اشاره کرد و گفت: برنامه های محرومیت زدایی سپاه و بسیج نقش مؤثری در مناطق محروم و ارتقای شاخص زندگی مردم در این مناطق داشته است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل همواره مکمل دولتها بوده است و ضمن بسیج کنندگی ظرفیت ها و توانمندی های مردمی، در برخی موارد هم با حضور میدانی به یاری مردم شتافته است.

سردار علی محمد اکبری، افزود: لفظ بسیج سازندگی به معنی انجام کار و وظیفه بیش از مسئولیت ذاتی است و در سپاه و بسیج در بحث مردم داری، مردم یاری، مردم نوازی و محرومیت زدایی که شعار اصلی بسیج سازندگی است، باید کار برای مردم توسط خود مردم انجام شود، زیرا کارهایی که توسط خود مردم انجام می شوند ماندگارتر هستند.

وی، اجرای طرح های کشاورزی و بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستایی و انجام کار با روحیه جهادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری، از بسیج سازندگی استان و شهرستان ها می خواهم امیدآفرینی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

سردار اکبری، تصریح کرد: مطالبات بحق مردم خیلی زیاد است و بویژه در استان چهارمحال و بختیاری که توسعه نیافته می باشد و به دلایلی از سالهای قبل از انقلاب در محرومیت واقع شده، اما با توجه به اینکه برقراری عدالت از شعارهای اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، علی رغم خدمات بیشمار پس از انقلاب اسلامی در این خطه از سرزمین اسلامی، کاستی های زیادی وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی، تأکید کرد: با خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت استان چهارمحال و بختیاری را می توان گفت تا ۱۸۰ درجه تغییر یافته و بهبود پیدا کرده، اما همچنان نسبت به استانهای دیگر کاستی های زیادی دارد و یکی از مشکلات اصلی این استان اشتغال می باشد.

سردار اکبری، بودجه های سفر ریاست جمهوری و اعتبارات دیگر که به این استان اختصاص می یابد را برای تکمیل برخی از زیرساخت ها مورد تقدیر قرار داد و گفت: البته این اعتبارات منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان نمی شود و باید تدابیر بیشتری برای این موضوع اندیشیده شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه گفت: راه اندازی تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه از سوی بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی بسیار کارگشاست.

گفتنی است، در این جلسه اعضای قرارگاه پیرامون برنامه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در استان چهارمحال و بختیاری به تبادل نظر پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =