سرطان سومین عامل شایع مرگ و میر در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سومین عامل شایع مرگ و میر پس از بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های عفونی را طی سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری “سرطان” اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر ارسلان خالدی فر در مراسم آغاز برگزاری کارگاه کشوری آموزش «نظام ثبت و طبقه ‌بندی علل مرگ» به میزبانی این دانشگاه گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته شایع ترین علل مرگ و میر در استان چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته، به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های عفونی(باتوجه به شیوع کرونا)، سرطان و حوادث جاده ای و تصادفات گزارش شده است.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته تعداد ۲۰۵۱ مورد مرگ بر اثر بیماری قلبی و عروقی، تعداد ۱۲۳۵ مورد مرگ بر اثر بیماری های عفونی و ۸۴۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به سرطان در استان به ثبت رسید.

دکتر خالدی فر بررسی علمی، فنی و کارشناسانه ثبت صحیح علل مرگ در کشور را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت کنونی عنوان کرد و گفت: این شاخص در برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص بودجه و توزیع منابع کشور حائز اهمیت است.
وی از برگزاری کارگاه کشوری آموزش «نظام ثبت و طبقه ‌بندی علل مرگ» در تقویت و ارتقا سطح سلامت ابرازخرسندی کرد و گفت: این کارگاه تاثیر بسزایی در بررسی شاخص های سرطان، ارتقا نظام اطلاعات پایش و سلامت مردم و تحولی در وضعیت سلامت کشور خواهد داشت.

شایان ذکر است: کارگاه کشوری آموزش «نظام ثبت و طبقه ‌بندی علل مرگ» با حضورکارشناسان و مسئولانی از ۳۵ دانشگاه علوم ‌پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ا سه شنبه ۲۲ شهریورماه آغاز شد و به مدت دو روز تا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. این کارگاه همزمان بصورت وبینار برخط و آنلاین برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل دسترسی است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =