انجمن ها بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد استان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نشست با اعضای انجمن خوشنویسی لرستان گفت: انجمن‌های فرهنگی - هنری بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، نشست منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدغلام‌رضا نعمت‌پور معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل با جمعی از پیشکسوتان و صاحب‌نظران انجمن خوشنویسی لرستان در محل سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

در این جلسه منصور احمدی مدیرکل ارشاد استان برگزاری سلسله جلسات را با انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری را مبنایی برای تقویت و رشد فرهنگ و هنر لرستان برشمرد و افزود: هنر خوشنویسی هنری بسیار فاخر و نفیس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خوشنویسی را یکی از زیباترین هنرهای بصری برشمرد و افزود: این هنر متکی به خود است و همه می‌توانند از زیبایی‌های آن برخوردار شوند.

احمدی گفت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کامل‌ترین و بالاترین اولویت در تربیت هنرمندان انجمن‌هاست و در مجراهایی غیر از انجمن‌های فرهنگی هنری اقدامی شاخص صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: مجرای حرکت ما در راستای امور اداری و امور هنری هنرمندان، انجمن‌ها هستند.

احمدی انجمن‌های هنری و فرهنگی را بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: وجاهت قانونی انجمن‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دلایل حمایت از آنهاست چرا که فعالیت‌های آنها در حیطه قوانین و مقررات مشخص صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری منظم جشنواره‌های مختلف را یکی از راه‌های ارتقا سطح هنر در استان برشمرد و افزود: رسالت ما آموزش هنر متعالی است و انجمن‌های ما باید جشنواره‌های حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان برجسته کشوری برگزار کنند و رتبه هنری و حرفه‌ای استان را ارتقا دهند.

وی بر ضرورت تشکیل انجمن‌های شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها بر احیای انجمن‌های فرهنگی و هنری اهتمام داشته باشند.

نعمت‌پور نیز در این جلسه با بیان اینکه با حضور پیشکسوتان در همه عرصه‌ها شاهد همدلی و رفع مشکلات خواهیم بود افزود: باید زمینه را برای بهره‌مندی جوانان از تجربیات پیشکسوتان در انجمن خوشنویسی بیش از پیش فراهم کنیم .

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر یکپارچگی انجمن خوشنویسی لرستان گفت: یکی از نکات مهمی که در پیشبرد اهداف انجمن‌ها باید به آن توجه شود حفظ یکپارچگی و وحدت میان اعضا است که موجب انسجام و بهتر برگزار شدن برنامه‌ها خواهد شد.

گفتنی است شرکت‌کنندگان در این نشست به بیان دغدغه‌های خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند و مقرر شد جشنواره خوشنویسی استانی در سه ماهه پایانی سال در لرستان برگزار شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =