کشاورزی آذربایجان‌غربی در سال زراعی اخیر ۲۱.۶ هزار میلیارد ریال خسارت دید

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : بیش از ۲۱.۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا کنون وارد شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامعلی مرادی در خصوص جزئیات این خبر گفت: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

وی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش‌های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: نزدیک ۱۷۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی سررسید شده بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ، به مدت سه سال استمهال شده است.
مرادی اظهار کرد: از محل تسهیلات بند خ نیز، مبلغ ۲۰۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است که به طور میانگین حداکثر برای هر نفر ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بروزش باد و گردو غبار در طی روزهای اینده ، از باغداران استان مخصوصا تولید کنندگان سیب درختی درخواست می شود به منظور کاهش خسارت وارده ناشی از ریزش محصول ، در امربرداشت محصول تسریع کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =