۰ نفر
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
تولید ریل سوزنی توسط ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه سبد ریلی این شرکت در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، گفت: به زودی ریل سوزنی مورد نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی کشور نیز به صورت استاندارد و با کیفیت تولید و به مشتریان ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، ایرج رخصتی در مراسم انعقاد سند همکاری تامین ریل ملی خطوط قطار شهری مشهد به روند تولید فولاد در ایران پرداخت و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی میزان تولید فولاد در ایران فقط ۵۰۰ هزار تن بود که پس از انقلاب این میزان به حدود سی میلیون تن افزایش یافته است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، این شرکت را بنیانگذار صنعت فولاد کشور معرفی کرد و افزود : ذوب آهن اصفهان اکنون با تولید سه میلیون تنی خود به نوسازی و توسعه زیرساخت کشور کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان با تامین ریل پروژه های بزرگ راه آهن جمهوری اسلامی به توسه این ناوگان نیز کمک کرد، خاطرنشان ساخت: این شرکت فن آوری ساخت انواع ریل مترو را در اختیار دارد و با سفارش مسئولین مترو در کلان شهرها در حداقل زمان ریل مورد نیاز آنها را تولید کرده و تحویل می دهد.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه سبد ریلی این شرکت در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، تاکید کرد : به زودی ریل سوزنی مورد نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی کشور نیز به صورت استاندارد و با کیفیت تولید و به مشتریان ارائه خواهد شد.

مهندس رخصتی به کیفیت پایدار محصولات ذوب آهن اصفهان نیز پرداخت و گفت: کیفیت محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی امری مستمر است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان رشد تولید و مصرف فولاد را نشانه توسعه یافتگی کشورها دانست و گفت رشد تولید و میانگین مصرف فولاد در کشور ما از شتاب مناسبی برخوردار است و ذوب آهن اصفهان نیز با تولید ۱۲ محصول جدید به سوی تولید محصولات خاص و ارزش افزا در حرکت است که بی گمان در این مسیر بیش از هر چیز به توان کارکنان خود متکی می باشد.

شهردار مشهد نیز با بیان اینکه ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان از کیفیت بالاتر و قیمت کمتری نسبت به رقبای خارجی برخوردار است، گفت: تامین ریل یکی از مهمترین موضوعات در توسعه قطار شهری مشهد بود که تولید ریل ذوب آهن اصفهان این مشکل را حل کرد.

سید عبدالله ارجایی با بیان این که حمل و نقل عمومی از عمده مباحث و چالش های کلان شهرها است، گفت : این امر برای مشهد مقدس که مسافر و زوارپذیر است از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

شهردار مشهد، اتوبوسرانی را عامل سامان دهی بخشی از نیاز مردم در حمل و نقل عنوان کرد و افزود : توسعه قطار شهری بخش عمده ای از مشکلات شهروندان را برطرف و آسایش مسافران و زوار را نیز تامین می کند .

وی از احداث تونل ها، ایستگاه ها و ... جهت پروژه توسعه قطار شهری مشهد خبر داد و گفت : برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه، استفاده از ریل ملی را در دستور کار قرار دادیم و سند همکاری تامین ریل مورد نیاز این پروژه بین شهرداری مشهد و ذوب آهن اصفهان به امضا رسید.

ارجایی با بیان این که تاسیس ذوب آهن اصفهان از دیرباز و استفاده از ریل ملی در سال های اخیر برای هر ایرانی افتخارآمیز است، تاکید کرد: با شناختی که از توانمندی های ذوب آهن اصفهان داریم ، مطمئن هستیم که کارکنان توانمند و متخصص این شرکت با ساخت سایر تجهیزات و قطعات راهبری ناوگان ریلی ، کشور را از واردات این گونه مکانیزم ها بی نیاز خواهند کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه از مجموعه ذوب آهن اصفهان برای تولید این تجهیزات توقع زیادی داریم، گفت: با افتخار اعلام می کنم ذوب آهن اصفهان توان ساخت تجهیزات مورد نیاز ناوگان ریلی کشور را دارد چرا که ریل ذوب آهن اصفهان با رعایت استانداردهای سختگیرانه و با کیفیت جهانی تولید و به مشتریان عرضه می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =