۷ نفر
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
توصیه مهم برای مبارزه با سرطان روده

بهداشت‌نیوز نوشت: بر اساس یک مطالعه جدید، انجام منظم و برنامه ریزی شده فعالیت بدنی متوسط می‌تواند به افزایش طول عمر افراد مبتلا به سرطان روده کمک کند.

این یافته‌ها نشان داد که ورزش حتی برای بیماران سرطانی چاق هم مفید است، چراکه التهاب را کاهش می‌دهد و جوامع باکتریایی میکروبیوم روده را بهبود می بخشد.

«کورنلیا اولریچ»، یکی از نویسندگان این مطالعه از مؤسسه سرطان هانتسمن، توضیح داد: «التهاب یک فرآیند کلیدی است که موجب بروز سرطان کولورکتال (روده بزرگ) می‌شود. ما می‌دانیم که BMI [شاخص توده بدنی] بالا باعث التهاب در اطراف بدن می‌شود.»

اولریچ در بیانیه خبری مؤسسه گفت: «چاقی در آستانه تبدیل شدن به عامل شماره ۱ سرطان است و در حال پیشی گرفتن از سیگار است. بیش از ۱۳ سرطان با چاقی مرتبط هستند. از این‌رو مهم است که درک کنیم ورزش با شدت متوسط می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند تا التهاب را کاهش دهند، سلامت روده خود را بهبود بخشند و عمر طولانی‌تری داشته باشند؛ حتی اگر اضافه وزن داشته یا چاق باشند.»

این مطالعه بر روی بیماران مبتلا به سرطان روده تازه تشخیص داده شده انجام شد. محققان در آلمان و همچنین یوتا نمونه مدفوع ۱۷۹ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ در مراحل ۱ تا ۴ را که بین اکتبر ۲۰۱۰ تا مارس ۲۰۱۸ ثبت نام کرده بودند، ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که سطح فعالیت بدنی بالاتر با تنوع میکروبیوم روده بیشتر مرتبط است که نشانگر سلامت روده است.

به گفته محققان: «بیماری که فعال و پرتحرک است دارای میکروبیوم‌های متنوع‌تر و تعداد کمتری از باکتری‌های محرک سرطان کولورکتال و مقادیر بالاتری از باکتری‌هایی است که در برابر سرطان کولورکتال محافظت می‌کنند.»

اولریچ در این بیانیه گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که هیچکس نیازی به ورزشکار بودن ندارد تا از مزایای آن بهره مند شود. صرفاً فعال بودن و تحرک داشتن مفید است.»

محققان این یافته‌ها را گام مهمی در درک تأثیر یک روده سالم بر نتایج سرطان روده بزرگ نامیدند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به بزرگسالان توصیه می‌کند که هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

۴ دلیل مهم برای رعایت نکردن رژیم‌های لاغری

عمر طولانی می‌خواهید؟ از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =