مجموعه 3 جلدی «پاره‌هایی از آنچه اتفاق افتاد»، شامل خاطرات برگرفته از 65 عنوان کتاب نظامیان عراقی با انتخاب و تدوین و شرح مرتضی سرهنگی که سال گذشته منتشر و مورد رونمایی قرار گرفته بود با تغییر جلد به زودی تجدیدچاپ می شود.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه 3 جلدی «پاره‌هایی از آنچه اتفاق افتاد»، منتخب خاطرات اسرای عراقی‌ با تدوین و شرح و انتخاب مرتضی سرهنگی است که در این کتاب 30 خاطره از اسرای عراقی در ایران از حدود 65 عنوان کتاب انتخاب و در این مجموعه آورده شده است.

در این مجموعه به تناسب هر خاطره شرحی نوشته‌ شده و منبع آن مشخص و برخی از مکان‌ها و اشخاص نیز گویا شده‌اند تا خواننده این خاطرات، از کتاب، راوی و اتفاق‌هایی که قبل و بعد از این خاطره می‌افتند، مطلع باشد. همچنین برای هر خاطره هم عنوانی انتخاب شده و تصویر بعضی از فرماندهان عراقی هم آورده شده است.

بنا به گفته ناشر؛ این خاطرات از متن کتاب‌های نظامیان عراقی، قاب گرفته شده و بیرون آمده‌اند. این خاطرات در مجموعه «پاره‌هایی از آنچه اتفاق افتاد»، پر انرژی‌اند و به لحاظ روایت، ساختمان محکمی دارند. با این که خاطرات از دل کتاب بیرون آمده‌اند، دارای پیکره‌ای مستقلند و از شباهت بسیاری به داستان کوتاه و نمایشنامه برخوردارند و مشکل می‌توان پایان آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

پاره‌هایی از آنچه اتفاق افتاد

به گفته سرهنگی تلاش شده در این 30 خاطره صدای گلوله کمتر شنیده ‌شود. خاطرات انتخاب شده، بیشتر انسانی و برش‌هایی از حاشیه‌ و متن جنگ عراقی‌ها با ماست. در این خاطرات لحظه‌هایی وجود دارند که ناگهان همه چیز دگرگون می‌شود.

سرهنگی درباره چرایی جذابیت خاطرات نظامیان عراقی می گوید: خاطرات نظامیان عراقی برای من جذاب است؛ زیرا احساس می‌کنم به حوادث جنگ رسمیت بیشتری می‌دهند. وقتی طرف دیگر هم درباره دفاع ما حرف می‌زند، نکات و اتفاق‌های تازه‌ای را مطرح می‌کند که ما قادر به دیدن آن‌ها نبودیم.‌ این اطلاعات همچنین کمک می‌کند تصویرهای تازه‌ای از جنگ عراق با ایران را ببینیم و قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم.

مراسم رونمایی از این مجموعه تیرماه سال گذشته به همت انتشارات سوره مهر و فرهنگسرای جوان و با حضور مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری برگزار شد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =