خبرگزاری رسا نوشت:

هیأت عالی رتبه جنبش امل لبنان، به منظور پیگیری وضعیت امام موسی صدر، به شهر مقدس قم سفر و با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند.


با سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی و زنده شدن بارقه های امید برای زنده بودن امام موسی صدر رهبر مفقود مقاومت اسلامی که بیش از سی سال قبل در سفر به لیبی ربوده شد، گروه های مختلف به طور جدی به دنبال مشخص شدن وضعیت وی هستند.

بر اساس این گزارش جنبش امل لبنان که از جریان های فعال سیاسی در این کشور به شمار می رود نیز در همین راستا هیاتی را به ریاست حمدان عضو هیات رییسه خود به جمهوری اسلامی ایران فرستاد تا با مسؤولان کشور و مراجع و علما دیدار و گفت و گو کنند.

هیات چهار نفره جنبش امل لبنان که چند روزی است در کشورمان حضور دارند، تاکنون با مسؤولان کشوری از جمله وزیر امور خارجه، مهندس چمران رییس شورای شهر تهران، اعضای کمیسیون اصل نود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرده اند.

این هیات صبح امروز دوشنبه نیز سفری به شهر مقدس قم داشتند و با شماری از مراجع تقلید و علما و شخصیت های حوزوی به دیدار و گفت و گو نشستند تا آخرین راهکارها را برای پیگیری بهتر و مطلوب وضعیت امام موسی صدر دنبال کنند.

این هیات لبنانی صبح امروز در ساختمان مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافتند و با ریاست این مرکز آیت الله کعبی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار آیت الله کعبی پیگیری وضعیت امام موسی صدر را مطالبه همه مسؤولان، آحاد ملت و به ویژه حوزویان دانست و تاکید کرد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علما نیز با جدیت این مساله را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه آرمان امام موسی صدر، آرمانی تمدن ساز، انسانی و اسلامی و نجات بخش بشریت در عصر حاضر است، خاطرنشان کرد: ایشان در واقع در میان فرهنگ ها، تمدن ها و ادیان و مذاهب گوناگون بر پایه معارف اهل بیت(ع) به گونه ای تلاش کرد که ظرفیت بالای معارف اهل بیت را با حفظ اصالت های دینی و نوآوری های لازم به صحنه کشاند.

آیت الله کعبی ادامه داد: مکتب امام موسی صدر در حقیقت مکتب امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری که مبتنی بر معارف اهل بیت و بر پایه فلسفه سیاسی اسلام است که از دل آن ولایت فقیه ظهور می کند.

حمدان نیز در این دیدار با بیان اینکه ما اعتقاد داریم امام موسی صدر زنده است، ربایش وی را توطئه ای بین المللی دانست که به دست معمر قذافی دیکتاتور لیبی محقق شد.

وی تلاش ها برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر را ناکافی دانست و از ارتباط با گروه های مخالف قذافی خبر داد و گفت: انقلابیون لیبی به ما گفته اند امام موسی صدر زنده است و ما امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم در این خصوص به نتیجه برسیم.

گفتنی است، اعضای جنبش امل لبنان همچنین در سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله هاشمی شاهرودی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری دیدار خواهند کرد.

یادآوری می شود، اعضای این هیات سال گذشته نیز در چنین ایامی سفری به شهر مقدس قم داشتند و با حضرات آیات مکارم شیرازی و وحید خراسانی دیدار و گفت و گو کردند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =