ثبت بیش از ۹۴۰ هزار دلار سرمایه خارجی در استان یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه خارجی از ثبت بیش از ۹۴۰ هزار دلار جذب سرمایه خارجی در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد دهقان منشادی افزود: حضور سرمایه خارجی در کشور سبب خواهد شد تا درآمدهای ارزی کشور از نوسانات کمتری برخوردار و کشور از صادرات بالاتری بهره‌مند شود.

وی اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشورهای در حال توسعه، به منظور تولید ارزان‌تر برای به دست آوردن فرصت رقابت در سطح جهانی است و جذب سرمایه خارجی در بخش‌های تولیدی کشور باعث خواهد شد تا محصولات بیشتری صادر شوند و زمینه را برای افزایش درآمد ارزی فراهم کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی منجر به دسترسی به تکنولوژی و اطلاعات مدیریتی بین المللی می‌گردد که حتی ممکن است منجر به نفوذ آسان آن در بازارهای جهانی شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از منابع مهم تامین مالی خارجی و غیر دولتی برای کشورهای درحال توسعه محسوب می‌شود که خود از عوامل متعددی تاثیر می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی نه تنها منبع سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه است بلکه می‌تواند به عنوان عاملی مهم جهت انتقال تکنولوژی، تولید مهارت ها، امکانات، نوآوری ها، قراردادهای مدیریتی و دستیابی به شبکه بازارهای بین المللی عمل کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =