۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۷

مهر نوشت:

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح پیش‌شرط‌های تغییر قیمت خودرو از سوی کمیته قیمت‌گذاری، گفت: بالا بودن تعرفه خودرو عاملی برای ایجاد قیمتهای کاذب در این بازار شده است.

وحید منایی  در خصوص آخرین وضعیت تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: طرح موضوع قیمت‌گذاری خودرو براساس قیمت‌های بازار، بدون درنظر گرفتن سایر پارامترهای موثر و با توجه به بالابودن نسبی تعرفه واردات خودرو، خود می‌تواند عاملی در جهت سوء‌استفاده و ایجاد قیمت‌های کاذب بالا در بازار باشد.

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در یک محدوده قیمتی مشخص که گزینه‌های قابل ملاحظه و متعددی برای انتخاب خودرو داخلی و وارداتی وجود ندارد، مصرف‌کننده با توان مالی در محدوده قیمتی مدنظر ناگزیر و ناچار به خرید محصولات موجود است؛ بنابراین شرکت خودروساز می‌تواند با ایجاد تغییرات در نحوه  فروش و پیش‌فروش، نسبت به کاهش عرضه و افزایش کاذب قیمت بازار و به تبع آن افزایش قیمت فروش اقدام کند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، قیمت‌گذاری انواع خودرو تولید داخل به عهده کمیته خودرو مستقر در وزارت صنایع و معادن است؛ اما با توجه به مصوبه آبان‌ماه کارگروه کنترل بازار مبنی بر اینکه هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدی، وارداتی و خدماتی نباید بدون هماهنگی با سازمان حمایت باشد، بنابراین درحال حاضر تصمیم‌گیری در خصوص تغییرات قیمت خودرو باعنایت به تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کمیته خودرو یاد شده با حضور و هماهنگی سازمان حمایت صورت می‌گیرد.

به گفته منایی، سازمان حمایت باعنایت به وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده، تغییرات قیمت را براساس پارامترهای بهای تمام‌شده، قیمت بازار، عملکرد شرکتها درخصوص خدمات فروش و پس از فروش بررسی و تائید می‌کند.

وی از تولیدکنندگان خودرو درخواست کرد تا ارتقاء سطح کیفی محصولات و نیز روزآمد و کیفی نمودن ارایه خدمات پس از  فروش خودروهای تولیدی در داخل کشور را در دستور کار قرار دهند. به اعتقاد منایی، تنها با توسعه و ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش، درآمد قابل توجهی در جهت پوشش هزینه‌های تمام‌شده تولید خودرو محقق خواهد شد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسته IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    اي بابا اينقدر از گراني و بي كيفيتي خودروهاي داخلي ناليديم خسته شديم ديگه كسي حال و حوصله كامنت گذاشتن رو هم نداره
  • بدون نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ايران خودرو با عرضه كم و ارارم خودروي 206 باعث افزايش قيمت در بازار شد و وقتي همه چيز مهيا شد با ارائه درخواست گراني از سازمان حمايت از توليد كننده و (مصرف كننده الكي)به بهانه اختلاف قيمت تير خودش رو به هدف زد اينقدر دولت دست خودرو سازان رو باز گذاشته كه هر جوري كه دوست دارن مردم رو به بازي ميگيرن
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    همه میدانند که عامل رخوت خودروسازی های داخلی انحصار شدید است. کجای دنیا در یک خیابان 5 تا پراید و 3 تا پژو همزمان با هم میبینید؟ بهتر است تعرفه ها را تا زیر 20 درصد پایین بکشند. خواهید دید به طور خودکار، هم تمام ناوگان نوسازی میشود و هم خودروسازها پیشرفت میکنند و هم از مصرف و آلایندگی کاسته میشود. پراید مصرف 13 لیتر در 100 کیلومتر دارد
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
    0 0
    خودرو یکی از لوازم خالی کردن جیب مردم شده دیگه کسی به فکر کیفیت نیست این شعاهاییهم که می دهند الکی هست وفقط برای ...مردم است هرروز شاهد افت کیفیت خودروها هستیم وبیشترین لوازمی که در خودرو استفاده میشه وسایل اشغال چینی هست خدا اخر عاقبت مارا به خیر بکنه چیزی نمونده ...از چین بیاریم