بهمن دری از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس در 31 استان کشور خبر داد و گفت: همچنین دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 3 تا 10 مهر در مشهد مقدس برپا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جمع تعدادی از رزمندگان لشکر حضرت رسول (ص) سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، افزود: در حاشیه برنامه‌های مفصلی که برای گرامی‌داشت سی و یکمین سالگرد دفاع مقدس درنظر گرفته شده است، 31 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کنار بازسازی عملیات‌های مهم هشت سال دفاع مقدس در 31 استان کشور با حمایت وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

او آشنایی هرچه بهتر فعالان حوزه نشر دفاع مقدس با آثار و منشورات این عرصه، آشنایی پدیدآورندگان و نویسندگان و فعالان این عرصه با نیازهای مخاطبان و پیشرفت‌ها و امکانات موجود، ارزیابی عملکرد ناشران دفاع مقدس و ترسیم مسیر آینده و تهیه و تنظیم نقشه راه و سند چشم‌انداز در زمینه نشر کتاب را از جمله مهم‌ترین اهداف برشمرد و خاطرنشان کرد: تبادل نظر و آسیب‌شناسی نشر دفاع مقدس، تلاش برای شکل‌گیری و تکوین حوزه قوی و اثرگذار در مقابل جنگ نرم و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، تقویت حوزه نشر، بویژه ناشران خصوصی فعال، در جهت فروش بیش‌تر آثار دفاع مقدس، آشنایی ناشران با توزیع هرچه بهتر و ایجاد شبکه‌های پخش کتاب، تعامل ناشران با فعالان این حوزه برای ارتقای کمی و کیفی آثار، برگزاری نشست‌های فرهنگی درباره چالش‌های موجود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله آثار مکتوب، زمینه‌سازی برای ایجاد کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، تجهیز کتابخانه‌های عمومی با کتاب‌های جدید جنگ و انتقال مفاهیم ارزشمند به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس به شمار می‌آید.

او سپس گفت: به شهادت کارشناسان خبره حوزه کتاب نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یک سال اخیر، طلایی‌ترین دوران نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

دری همچنین از اختصاص اعتبار دو میلیارد و 190 میلیون ریالی برای شارژ بن‌کارت‌های خرید کتاب در نمایشگاه سال گذشته کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال نیز اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای اقشار عادی و دارندگان تحصیلات دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد، طلاب دینی و بسیجیان درنظر گرفته‌ایم.

او با بیان این‌که دومین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در 2500 مترمربع فضا برپا می‌شود، عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور 80 ناشر و 110 غرفه و عرضه بیش از 6600 عنوان کتاب به ارائه خدمات و عرضه کتاب می‌پردازد که از این تعداد، 50 ناشر خصوصی و 30 ناشر دولتی هستند که این موضوع، رشد 15درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به تسهیلات فراهم‌شده در دومین نمایشگاه ملی کتاب مقدس، تخفیف 40 تا 50در صدی از سوی ناشران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عموم مردم و تخصیص بن‌های خرید کتاب برای عموم، بویژه دانشجویان، را از تسهیلات فراهم‌شده در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد.

بهمن دری همچنین اظهار امیدواری کرد، با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان رضوی و با همکاری سازمان حفظ اثار و نشر دفاع مقدس، سپاه و بسیج شاهد حضور و استقبال اقشار مختلف جامعه باشیم.

او در پایان گفت: دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مشهد مقدس و در مجتمع فرهنگی «آیه‌ها» برپا می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =