۱ نفر
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
ظاهر عجیب اجداد کروکودیل‌ها/ عکس

بر اساس مطالعه‌ای که در ۲۹ مارس ۲۰۲۳ در مجله عمومی PLOS ONE توسط دیوید پی. گرونوالد از دانشگاه ویتواترسرند، آفریقای جنوبی و همکارانش منتشر شد، دوزیستان باستانی به طول ۲ متر، مدت‌ها قبل از اینکه کروکودیل‌های واقعی وجود داشته باشند، مانند کروکودیل شنا می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طول دوره پرمین پسین، کمی بیش از ۲۵۰ میلیون سال پیش، آفریقای جنوبی خانه تمنواسپوندیل های راینسوشید، دوزیستان شکارچی بزرگ با بدن هایی شبیه به کروکودیل‌ها یا سمندرهای بزرگ بود. این حیوانات منقرض شده عمدتاً از بقایای اسکلتی به جا مانده از آن‌ها شناخته می شوند، اما در این مطالعه، محققان مجموعه ای استثنایی از فسیل ها را ردیابی و توصیف می کنند که بینشی در مورد چگونگی حرکت این حیوانات در محیط خود ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

گرگ‌هایی که خودی می‌کشند/ عکس

یک تصویر هوایی ترسناک/ بلایی که جنگ با روسیه سر اوکراین آورده

این فسیل‌ها در مکانی که محققان آن را palaeosurface دیو گرین نامیده‌اند، در استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی، بر روی سطح صخره‌ای پیدا شد. محققان هفت اثر از بدن این حیوانات که آثار استراحت و رد دم، آثار شنا، است را تجزیه و تحلیل کردند که استنباط می‌کردند که توسط تمنوسپوندیل راینسوشید با طول حدود دو متر ایجاد شده است.

ظاهر عجیب اجداد کروکودیل‌ها/ عکس

شکل سینوسی ردهای دم نشان می دهد که این حیوانات با حرکات مداوم دم پهلو به پهلو مانند کروکودیل ها و سمندرهای مدرن خود را در آب به جلو می بردند. شکل آثار بدن، و همچنین کمبود نسبی رد پا در کنار آثار، نشان می‌دهد که این دوزیستان در حین شنا پاهای خود را به بدن خود چسبانده‌اند و کروکودیل‌ها عمل می‌کردند.

این فسیل‌ها نشان‌دهنده سبک زندگی فعال شنا در این دوزیستان باستانی است، تفسیری که با حفظ خارق‌العاده آثار حرکتی ممکن شده است. این مکان فسیلی همچنین آثار متعددی را از سایر چهارپایان، ماهی‌ها و بی مهرگان حفظ کرده‌است و بنابراین محلی کلیدی برای درک اکوسیستم‌های دوره پرمین است.

منبع: PHYS.ORG

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =