روزنامه اعتماد در گفت​وگویی با محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران نوشت:

*معتقدم گفت‌وگو و تفاهم امر مهمی است که همواره باید جریان داشته باشد. امروزه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که براساس گفت‌وگو و مذاکره بنیان نهاده شده است اما فاصله ایجاد شده میان ایران و امریکا به اندازه‌یی زیاد است که نمی‌توان با چند جلسه به تفاهم مورد نیاز دست یافت. گفت‌وگوها باید براساس تفاهم باشد نه اینکه هر طرف سعی کند حرف خود را بر کرسی بنشاند. در عین حال ما از نخستین فرصت برای برگزاری چنین جلساتی استفاده می‌کنیم چرا که معتقدیم این گفت‌وگوها در راستای تحقق منافع عراق، ایران و امریکا و کل جهان می‌تواند مفید واقع شود.

* ما تلاش می‌کنیم که نقطه نظرات دو طرف را به یکدیگر نزدیک کنیم. اما نه براساس تصورات گذشته و پیش فرض‌هایی که وجود داشته است...روابط خوب با ایران و مناسبات گرم با امریکا کمک می‌کند تا از این توانمندی‌ها و ظرفیت برای نزدیک کردن روابط دو کشور استفاده کنیم.

*[درباره غرامت چنگ ایران وعراق]ما چنین موضوعی از مسوولان ایرانی نشنیده‌ایم. برای ما آنچه مهم است برقراری این روابط خوب است. مطمئنم که برای ایران یک دولت عراقی پابرجا مهم‌تر از مسائل دیگر است....اگر ما به کویت غرامت می‌پردازیم به دلیل قطعنامه‌های سازمان ملل است. عراق باید به این قطعنامه‌ها پایبند باشد....عراق چندین بار درخواست کرده است که پرداخت غرامت به کویت متوقف شود. ما ملزم به اجرای بند هفتم منشور سازمان ملل متحد هستیم.

*[درپاسخ به اینکه در صورت شکایت ایران، عراق این غرامت را پرداخت می‌کند؟] برداشت ما هم این است که برادر از برادر شکایت نمی‌کند.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    4 0
    چطور برادر به برادر حمله می کند ؟؟!!
  • علي63 IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    4 0
    برادر ، برادر را ميكشد . به خاكش حمله ميكند و بدترين جنايت ها را مرتكب ميشود ولي در زمان گرفتن غرامت برادر از برادر شكايت نميكند؟؟؟ بخدا خيلي جالبه ... مسئولين بايد با تمام قوا بدنبال غرامت جنگ باشند . ما از كساني كه از حق ملت بگذرند نميگذريم.
  • ملت شريف پرور IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 0
    آره ولي برادر با برادر 8 سال ميجنگه و ميليون ها نفر آدم بيگناه اين وسط كشته ميشن
  • فاطمه US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 0
    پرروها.غرامت میگیریم خوبش رو هم میگیریم. دیروزود داره سوخت وسوز نداره.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    3 0
    برادران کویتی تان شکایت کردن و غرامت هم گرفتن . ما هم میگیریم. اول غرامت این داغی رو که بر دل تک تک مردم ایران گذاشتید بدهید بعد ادعای برادری کنید. خرم شهر رو کی خونین شهر کرد؟ دختران دزفول و سوسنگرد ادعای برادری شما را قبول دارند؟ یا مثلا شوهر عمه من که پسرش زیر شکنجه شما ها در زندان شهید شد ادعای برادری شمارا قبول میکند؟ درست است که ما ایرانیا حافظه تاریخی ضعیفی داریم و آدم های مهربان و نجیبی هستیم ولی برای ادعای برادری هنوز کمی زود است !
  • بدون نام CA ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 0
    برادر به برادر حمله می کنه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    3 0
    من ننگم میآد که بخواهم عراقی ها را برادر بدانم. هنوز زنان و دخران سوسنگرد زنده اند. غیرت من اجازه نمیدهد عراقی هارا برادر بدانم چه بعثی چه غیر بعثی دردناک تر این، سانسور این نظرات از طرف هم وطن خودم است!
  • مسعود IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    1 0
    برادر چه بدت بیاد چه خوشت بیاد آقایون بخشیدند رفت .