پیشنهاد قرارگاه خاتم برای تشکیل«پدافند هوایی جهان اسلام»

روزنامه کیهان نوشت: امیر رحیم‌زاده گفت: کشورهای اطراف و کشورهای اسلامی باید بتوانند به‌صورت یکپارچه از خود دفاع کنند که پیشنهاد ما «پدافند هوایی جهان اسلام» است که در یک شبکه بتوانیم این امنیت را برای جهان اسلام و منطقه مهیا کنیم.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

*سامانه‌های پدافند هوایی ما دو سری هستند. یک سری همین سامانه‌هایی هستند که الان مستقر هستند و قابل مشاهده است. اما سری دیگر سامانه‌های ما، لایه پنهان هستند که به‌طور کمین‌گاهی اقدام می‌کنند و چنانچه احساس به خطر شود از تونل‌های زیرزمینی خارج می‌شوند و از سکوهای مشخص خود عملیاتی می‌شوند.

*این سامانه‌ها، سکوهای استقرار و اقدامشان، ارتباطاتشان و شبکه‌هایشان کاملا مشخص است و در تمرین‌ها بارها به کار گرفته شدند و همین تجهیزات و سامانه‌های لایه پنهان نیز بخشی از شبکه یکپارچه پدافندی هستند که در پدافند هوایی به‌کار گرفته می‌شوند.

*درخصوص تمام ابعاد حضور فیزیکی و اجرایی و عملیاتی آنها فکر شده و طرح‌های عملیاتی طراحی شده که بعد از هرعملیات به محل اولیه خود در لایه‌های پنهان باز می‌گردند.

*سامانه‌های پدافند هوایی ما دو سری هستند. یک سری همین سامانه‌هایی هستند که الان مستقر هستند و قابل مشاهده است. اما سری دیگر سامانه‌های ما، لایه پنهان هستند که به‌طور کمین‌گاهی اقدام می‌کنند و چنانچه احساس به خطر شود از تونل‌های زیرزمینی خارج می‌شوند و از سکوهای مشخص خود عملیاتی می‌شوند.

*این سامانه‌ها، سکوهای استقرار و اقدامشان، ارتباطاتشان و شبکه‌هایشان کاملا مشخص است و در تمرین‌ها بارها به کار گرفته شدند و همین تجهیزات و سامانه‌های لایه پنهان نیز بخشی از شبکه یکپارچه پدافندی هستند که در پدافند هوایی به‌کار گرفته می‌شوند. درخصوص تمام ابعاد حضور فیزیکی و اجرایی و عملیاتی آنها فکر شده و طرح‌های عملیاتی طراحی شده که بعد از هرعملیات به محل اولیه خود در لایه‌های پنهان باز می‌گردند.

*دشمن بداند که ما همه احتمالات و معابر عبوری و نفوذی را به‌طور کامل رصد می‌کنیم و آگاهانه، تمام فعالیت‌های دشمن را زیر نظر داریم و آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و نوع فعالیت‌های آنها و تمرین‌های آنها در زیر نظر ما هست و رزمایش‌های آنها را هم کاملا اطلاع داریم و در همه معابر و همه لحظه‌ها دارای آمادگی کامل هستیم. و در همه نقاطی که آنها فکر می‌کنند امکان نفوذ دارند؛ هم، به‌اندازه کافی سامانه‌های لایه پنهان داریم و هم، به تعداد کافی نفرات دیده بان و هم به تعداد کافی سامانه‌های ارتباطی.

*در راستای تامین امنیت آسمان کشور و آسمان منطقه‌این آمادگی را داریم که با همه همسایگان خودمان همکاری کنیم تا خودمان بتوانیم امنیت آسمان منطقه را در اختیار داشته باشیم.

*به‌ویژه کشورهای اطراف و کشورهای اسلامی باید بتوانند به‌صورت یکپارچه از خود دفاع کنند که پیشنهاد ما «پدافند هوایی جهان اسلام» است که در یک شبکه بتوانیم این امنیت را برای جهان اسلام و منطقه مهیا کنیم. همان‌طور که دشمنان ما به یک نقطه‌ای رسیده بودند که مثلا سنتکام را به‌وجود آوردند.

*ما هم می‌توانیم چنین شبکه یکپارچه پدافندی تحت عنوان پدافند جهان اسلام به‌وجود بیاوریم که این از نظر ما کاملا شدنی است تا کسی نتواند به آسمان جهان اسلام چپ نگاه کند و این آمادگی و اقتدار را ما در نزد خودمان کاملا دارا هستیم و امیدواریم زمینه اجرایی شدن این موضوع فراهم شود تا به کل دنیا نشان بدهیم که امکان برقراری امنیت آسمان منطقه و آسمان کشورهای اسلامی با همکاری نیروهای نظامی کشورها موجود است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1750883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =