۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
اردوغان خواستار تنظیم قانون اساسی جدید شد

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه خواستار شکل‌گیری قانون اساسی جدیدی برای این کشور شد که آرزوها و رویاهای تمامی اقشار جامعه را در بر گیرد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم کلنگ‌زنی برای احداث مسکن و واگذاری بیش از ۱۴۰۰ واحد مسکونی و ۱۷ مغازه در استان دیاربکر گفت: بیایید یک قانون اساسی جدید، مدنی و آزادی‌خواه وضع کنیم که رویاهای تمامی مردم این کشور را در برگیرد. این درخواستی برای کل ۸۵ میلیون جمعیت ترکیه است.

اردوغان در جریان سخنرانی در دیاربکر که بزرگ‌ترین شهر کردنشین ترکیه محسوب می‌شود، به صحبت درباره هزاران نفری که توسط گروه «پ‌ک‌ک» کشته شدند، پرداخت و گفت، این گروه در فکر حمایت از مردم کُرد نیست چرا که آنها «قاتل و تروریست» هستند.

وی افزود: آنها به دیاربکر علاقه‌ای ندارند. آنها در راستای منافع هر طرفی که از آنها حمایت کند، کار می‌کنند.

اردوغان ضمن تاکید بر اینکه ترکیه نظام سیاسی‌ای را که در برابر دیگران سر تعظیم فرود آورد، نخواهد پذیرفت، گفت، ترکیه همچنین سیاست‌های تعیین شده توسط گروه‌های «تروریستی» همچون پ.ک.ک و سازمان گولن را که ترکیه آن را عامل کودتای نافرجام ۲۰۱۶ میلادی این کشور می‌داند، رد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این ترکیه، هیچکسی را نمی‌توان به خاطر اصالت، باور، زبان یا پوشش تحقیر کرد یا به حاشیه راند.

اردوغان که پس از این سخنرانی در مراسم افطار با قربانیان زلزله شرکت کرد، گفت: مقیاس فاجعه زلزله‌ای که شش فوریه آن را تجریه کردیم، ورای حرف و سخن است.

وی متعهد شد تا به تلاش‌ها در این شهر تا زمانی که کل رد و اثر زلزله از بین برود و زندگی به حالت عادی بازگردد، ادامه دهد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1754500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =