سخنگوی کمیسیون بررسی کننده طرح نظارت بر نمایندگان بر این باور است که انتقادات مطرح شده به این طرح ناشی از عدم درک صحیح از مفاد طرح نظارت و وظایف نمایندگان است.

به گزارش خبرآنلاین، موسی قربانی نماینده قائنات هم اکنون مهمان کافه خبر در میزگرد بررسی طرح نظارت بر نمایندگان است. او در پاسخ به اینکه چرا نظارت بر نمایندگان به کمیسیون اصل نود سپرده نشد، مگر این کمیسیون متولی نظارت بر قوا نیست؟، اظهار داشت: کمیسیون اصل نود تنها می​تواند به شکایت از عملکرد قوا رسیدگی کند و نه شکایت از افراد.

او که می​گفت سنگ بنای این تخلف در رسیدگی به پرونده اشخاص و پرونده سازی علیه افراد در کمیسیون اصل نود مجلس ششم بنا نهاده شد، ادامه داد: متاسفانه هنوز این روند غلط ادامه داد. البته بنده تذکراتی داده​ام که این کار را کمتر کرده اند.

قربانی همچنین در پاسخ به اینکه رسیدگی به تخلفات احتمالی نمایندگان ناقض قانون اساسی در اعمال مصونیت نمایندگان نیست؟ نیز گفت: مصونیت تنها شامل وظایف نمایندگی می​شود. نه دیگر موارد. نظام قضایی ما حتی به مقام معظم رهبری هم مصونیت نداده است چه برسد به نمایندگان. اگر نماینده​ای در طول دوره نمایندگی شرایط نماینده بودن را از دست داد باید با او چه کرد؟

به گفته وی، منتقدان این طرح در درون مجلس تعداد اندکی هستند و به همین دلیل است که پیشنهاداتشان رای لازم را کسب نمی​کند.

مشروح این نشست خبری را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =