عضو فراکسیون اقلیت مجلس با ابراز تاسف از عدم رای آوری پیشنهادات اصلاحی طرح نظارت بر نمایندگان، تاکید کرد که این هیات نباید وارد بررسی مباحث امنیتی شود.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان که در میزگرد بررسی طرح نظارت بر نمایندگان در کافه خبر حضور یافته بود، با بیان اینکه تشخیص جرائم امنیتی بر عهده نهادهای امنیتی است و نه هیات نظارت بر نمایندگان، اظهار داشت: به نظر من باید این نوع اتهامات را دستگاه​های امنیتی رسیدگی کنند و هیات نظارت بر نمایندگان صرفا به بررسی تخلفات اقتصادی و موارد غیرامنیتی بپردازد.

وی با اظهار خرسندی از اینکه وظایف نمایندگی مصرح در قانون اساسی از شمول نظارت هیات نظارت بر نمایندگان خارج شد، تصویب این اصلاحیه طرح نظارت بر نمایندگان را نقطه قوتی دانست و از اینکه دیگر پیشنهادات اصلاحی نمایندگان به تصویب نرسید، ابراز تاسف کرد.

نماینده اصلاح طلب سمنان با بیان اینکه واژه​هایی چون امنیت ملی تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: ما شک نداریم که اگر نماینده​ای خدای ناکرده جاسوس بود، باید با آن برخورد شود. اما مساله این است که تعریف امنیت ملی ممکن است از منظر برخی چیزی باشد و به خاطر آن دیگران را متهم به نقض آن کنند. کما اینکه در حال حاضر هم اقدام علیه امنیت ملی یکی از اتهامماتی است که تعریف دقیقی برای آن وجود ندارد.

قربانی به وی گفت: اگروزارت اطلاعات وضعیت نماینده​ای را رسیدگی کرد و دادگاه هم به متخلف بودن وی حکم زندان داد، آیا او پس از پایان دوره حبسش باز هم می​تواند برگردد مجلس؟

کواکبیان در پاسخ گفت: اصلا چنین کسی رویش نمی​شود برگردد مجلس! قربانی هم گفت: اگر پرو بود و آمد چه؟

برای اطلاع از نتیجه این مذاکرات و مباحث بحث برانگیز، مشروح این میزگرد را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =