دبیرکمیسیون انرژی مجلس با حضور در کافه خبر به سود چشمگیری از محل واردات خودرو اشاره کرد و تاکید کرد:این سود درحال حاضر به جیب افرادی خاص می رود.<BR>

به گفته موید حسینی صدر،در گذشته هر فردی با وارادت یک خودرو می توانست به سود چشمگیری برسد اما الان اینکار باید توسط یک شرکت انجام شود.بنابراین اگر در گذشته هر فرد با واردات یک خودرو می توانست سودی عاید خود کند الان یک شرکت تمام این سود را به جیب می زند. براساس اظهارات وی، قبلا هر کسی می توانست یک خودرو مثلا از آلمان و با تفاوت قیمت مثلا 5میلیون تومان وارد ایران کند اما الان این طور نیست و باید حتما از طریق یک شرکت این خودرو معامله شود. خب این سوال ایجاد می شود که این سود 50 میلیونی را اگر یک نفر بخورد ایراد دارد اما اگر مثلا یک شرکت 50 تا از این سودها را به دست بیاورد ایرادی ندارد؟اصلا این سوال برای من وجود دارد که کجای اعمال چنین قانونی با قانون اساسی ما سازگار است. تازه تنها این نیست چرا که در حال حاضر با اعمال چنین قانونی قیمت ماشین وارداتی به شدت افزایش یافته است. الان تنها افرادی خاص و البته با روابطی خاص می توانند خودرو وارد کنند و این خود باعث شده که سود واردات به شدت افزایش یابد و قیمت نیز به طبع آن بالا رفته است.
وی متذکرشد: قبلا اگر می توانستیم با اختلاف 5 میلیون تومان یک خودرو وارد کنیم امروز با اختلاف 20 میلیون تومان هم به سختی یک خودرو را می توان وارد کرد. می خواهم بگویم این سیستم نامتوازن توزیع ثروت و ناعادلانه توزیع کردن امکانات در کشور واقعا وجود دارد.
مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید.
 

کد خبر 175687

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    63 1
    بابا یکی نیست به داد این ملت برسه
  • مطلع IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    46 1
    بسیار دقیق و درست فرموده اند.باید بروید و ببینید که روزانه چه پولی دارد به جیب شرکتهای به ظاهر نمایندگی می رود تازه اتومبیل های تحت نمایندگی این شرکتها عموماً توسط شرکت مادر در کشور تولید کننده برای ایران تحریم هستند حال این شرکتهای نمایندگی چگونه توانسته اند برای کشوری که تحریم شده نمایندگی بگیرند خود محل سوال جدی است.متاسفانه این رانت عظیم با کمک وزارت بازرگانی و صنایع برای این شرکتها ایجاد شده است.بعضی از این شر کتها برای بعضی از مدل های متوسط مبالغی تا 12 میلیون تومان از مردم پول می گیرند.تازه شبکه گسترده خدمات بعد از فروش هم ندارند و اگر برای ماشین تحت نمایندگی آنها در هر نقطه ایران اتفاقی بیفتد (که البته برای اتومبیل های خارجی به ندرت اتفاق می افتد)باید با خرج صاحب آن به تهران حمل شود
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    33 1
    هردم از اين باغ بري مي رسد
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    28 2
    خوب حالا که خودتون میگید چه گلی به سر ملت میزنید؟ شما اصولا حرف زیاد میزنید ولی.......
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    20 0
    خوب قدیم هرکسی برای خود شخصیتی موقعیتی داشت ولی الان مردم و کی حساب میزاره
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    30 0
    خدا راشکر !!!!! بالاخره این نماینده محترم متوجه شد که دراین مملکت توزیع ناعادلانه وجوددارد!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
      3 0
      دوست عزیز دقت کن! نزدیک انتخابات مجلسه.
  • بدون نام GB ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    36 0
    مگر ماجراي افزايش چند برابري عوارض ورود موبايل را فراموش كرديد كه به بهانه حمايت از توليد داخل باعث شدند كه تعداد صفرهاي حساب بعضي از خواص يكشبه چند برابرشود
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    10 22
    اینکه آقایون ندانند یا نفهمند ... نیست. از دستشون کاری بر نمی آید. از گفتن این اخبار ناقص هم مشکلی حل نمیشود.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
    6 0
    اين نماينده محترم شق القمر كرده تازه فهميده يكعده اي رانت انچناني ميخورند /بقول فيلم گاو .....مش حسن خبري يه !!!!!!
  • شهاب IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    5 0
    4 سال قبل یکدستگاه کمری از دبی بمبلغ 21 میلیون خریداری و باپرداخت انواع و اقسام عوارض و مالیات حدود 37 میلیون تمام شد ولی در بازارحدود 42 میفروختند مدتی است قصد تعویض دارم در شهر دبی که حتی آب خوردن خود را هم وارد می کنند هنوز همان کمری را از16/700الی23 میلیون میفروختند؛ هیوندای آزرا 23 مرسدس e300 2011 فول حدود 62 میلیون، اما با توجه به محدودیت های نامعقول جدید موفق به خرید و وارد کردن خودرو نشدم ولی در عوض وقتی وارد تهران شدم با تعجب ملاحظه کردم همان بنز 62 میلیونی دبی را درعباس اباد از 240 الی 280 میلیون قیمت زده اند! کمری 63 !آزرا 70 !!لکسس 37 میلیونی دبی را 130 ! این قضیه نشانه واثبات کننده یک رانت جدید برای افراد خاص است که تالی فاسد زیادی بدنبال دارد که کمترین آن رواج رشوه خواهد بود
  • شهاب IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    2 0
    متاسفانه یک عده ای در داخل کشور با عناوین به ظاهر موجه با اقدامات خود تبدیل به یار کمکی دشمنان انقلاب در تحریم ایران عزیز شده اند و خواسته یا ناخواسته با وضع مقررات خاص سبب اعمال تحریم های خود جوش داخلی شده اند که نتیجتا خودرو های بی ارزش کره ای و غیره با قیمتهای نجومی چند برابر ارزش جهانی معادل بهای یک خودرو لوکس در خارج از کشور بدست مصرف کننده ایرانی برسد متاسفانه با صدور آیین نامه ها و بخش نامه های تامل برانگیز باعث سرازیر شدن میلیونها تومان سود باد آورده به جیب 4 شرکت خاص و خصوصی با منشاء مالکیتی یکسان شده اند .انشاله که مسئولین و دلسوزان واقعی متوجه این حقیقت شوند که این شرکتها حتی سر دولت و گمرکات و سازمان مالیاتی را هم کلاه می گذارند و البته خون مصرف کننده را هم در شیشه کرده اند
  • ایرانی A1 ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    1 1
    دوست عزیز بحث 5 میلیون 10 میلیونو میکنی؟ بابا 3000،000،000،000 تومن خوردند یه آبم روووووووووووووش حالا تو بیا باهم بشینیم صفراشو بشماریم.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    3 0
    آقای نماینده مجلس، این افراد خاص به کجا وصل هستند؟ من مطمئن هستم که اگر منظورتان دولت یا دفتر ایشان بود، ترسی از گفتن نداشتید (همینطور که در سال گذشته پبه رییس دولت و مسئول دفترش انتقاد شده). پس بگویید منظورتان از روابط خاص کیست و چیست؟ کمی هم طرف مردم را بگیرید. واقعا برای من جوان سوال است که چرا تویوتای 12 هزار دلاری را باید 35 میلیون تومن بخرم (اگر بتوانم بخرم). کشور هم که سالی 100 تریلیون تومان درآمد نفتی دارد، پس بهانه خروج سرمایه و ارز هم وارد نیست.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین