بیش از ۵۵ هزار میلیاردتومان سرمایه تولید در البرز جذب شد

 رئیس سازمان صمت البرز در نشست خبری که عصر سه‌شنبه با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، از جذب سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار و ۵۱۰ میلیاردتومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۲۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «رامین ربیعی» با بیان این مهم که نه‌تنها جذب سرمایه‌گذار که حمایت از سرمایه‌گذاران از اهداف مهم صمت البرز در راستای اشتغال‌زایی و رونق تولید است، گفت: در این راستا تلاش شد در گام اول مراحل و بازه زمانی دریافت صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری تسهیل و کوتاه شود؛ در گام دوم نیز بر افزایش اعتمادسازی سرمایه‌گذاران و حمایت از تولیدکنندگان تأکید ویژه داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: با تمرکز بر این دو هدف، در استان گام‌های مثبتی برداشته شد و شاهد این ادعا آمار کشوری است که بر اساس آن استان البرز از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه پنجم، از نظر اشتغال رتبه چهارم، از نظر سرمایه‌گذاری واحدها رتبه ششم کشوری و در صنعت بسته‌بندی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و نشانگر آن است که در مجموع استان البرز تقریباً رتبه ۵ کشوری را دارا است.

وی مهم‌ترین چالش پیش روی صمت البرز را مشکلات زیرساختی در تولید آب، برق، گاز و مخابرات در بخش‌های صنعتی عنوان و در تشریح این موضوع تصریح کرد: صمت البرز بنا به وظیفه ذاتی خود تلاش کرد مراحل صدور مجوز را از ۵ ماه به ۱ ماه و مراحل دریافت پروانه بهره‌برداری را از ۶ ماه به ۲ تا ۳ ماه تقلیل دهد؛ ولی باوجودآنکه ۳۶۳ پرونده در سال ۱۴۰۱ صادر و برای ۲۳ هزار نفر اشتغال مستقیم فراهم شد، اکثر بهره‌برداران در بخش زیرساخت تولید اعم از آب، برق و گاز با مشکل روبرو شده‌اند و به‌نوعی عدم توازن و تراز با دستگاه‌های خدمات‌رسان ایجاد و سبب نارضایتی شده است.

وی ضمن تأکید بر ثبات وضعیت برق و نقش مهم آن در تولید و صنعت از وزارت نیرو خواست علت قطعی برق در بخش صنعت را توضیح داده و برنامه امسال خود در این زمینه را شفاف‌سازی کند تا مشکلات سرمایه‌گذاران و کارگران نیز با همکاری و همراهی بیشتر مرتفع شود.

رئیس سازمان صمت البرز در ادامه توضیحاتی در خصوص وضعیت معادن، شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون اصناف و اتحادیه‌ها ارائه و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1769693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =