هوش مصنوعی چهره توت‌عنخ‌آمون را بازسازی کرد/ عکس

یک تیم بین المللی از دانشمندان چهره فرعون مصری توت عنخ آمون را که بیش از سه هزار سال پیش در زمان مرگش هنوز نوجوان بود، بازسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، توت‌عنخ‌آمون آخرین فرعون سلسله هجدهم مصر باستان بود. او در حدود نه سالگی بر تخت سلطنت نشست و تا زمان مرگش در حدود نوزده سالگی سلطنت کرد. ویژگی های او توسط یک تیم بین المللی از دانشگاهیان از برزیل، استرالیا و ایتالیا با استفاده از مدل دیجیتالی جمجمه مومیایی شده او زنده شد.

بیشتر بخوانید:

عکس | درخشش غیرعادی ابط‌الجوزا؛ انفجار نزدیک است؟

اشعه ایکس‌ راز فسیل ۲۴۰ میلیون ساله را افشا کرد/ عکس

سیسرو مورائس، کارشناس گرافیک برزیلی، که یکی از نویسندگان این مطالعه جدید است، گفت: «از نظر من، او مانند یک مرد جوان با چهره ای ظریف به نظر می رسد.» «با نگاه کردن به او، بیشتر یک دانشجوی جوان را می بینیم تا یک سیاستمدار پر از مسئولیت، که این شخصیت تاریخی را جالب تر می کند.»

از آنجایی که تیم بین المللی دسترسی مستقیم به جمجمه فرعون نداشت، تکمیل مدل جدید به ویژه چالش برانگیز بود. مطالعات قبلی اندازه‌گیری‌های جمجمه را ثبت کرده و تصاویر مرجع منتشر کرده بودند.

مورائس گفت: «این کار کارآگاهی بود، جایی که ردپایی از اطلاعات به هم پیوسته شد تا یک مدل سه بعدی از جمجمه به ما ارائه شود.»

با داده‌های نسبت و برخی اندازه‌گیری‌های مهم سفالومتری، می‌توان جمجمه دیجیتالی یک اهداکننده مجازی را گرفت و آن را طوری تنظیم کرد که به جمجمه توت عنخ آمون تبدیل شود.

هوش مصنوعی چهره توت‌عنخ‌آمون را بازسازی کرد/ عکس

مورائس گفت که از آنجا "اندازه لب ها، موقعیت کره چشم ها، ارتفاع گوش ها و اندازه جلوی بینی" را بازسازی کردند."

او گفت: "همه این پیش بینی ها بر اساس مطالعات آماری است که بر روی سی تی اسکن افراد زنده از چندین اجداد مختلف انجام شده است."

سپس نشانگرهایی بر روی جمجمه اعمال شد که ضخامت بافت نرم را در مکان‌های مختلف نشان می‌داد و از داده‌های مصریان مدرن به عنوان راهنما استفاده کرد.

منبع: GREEKREPORTER

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =