دادستان کل کشور و ناظر ویژه دستگاه قضایی در پرونده فساد مالی بزرگ می گوید دستگاه قضایی روزهای تعطیل و غیر تعطیل روی این پرونده کار کرده است.

دادستان کل کشور در نشست خبری امروز خود گفت: "در یکی دو روز گذشته 20 متهم دیگر در ارتباط با پرونده فساد مالی بزرگ احضار شده اند و 14 نفر از آنها در بازداشت به سر می برند. برخی از آنها مدیران بانکها بودند و برخی نیز افراد در ارتباط با این پرونده هستند.
به گفته محسنی اژه ای، برای برخی از این افراد، قرار بازداشت موقت صادر شده و برخی نیز ممنوع الخروج شدند. وی در ادامه اظهار داشت: "اموال برخی از افرادی که در ارتباط با این پرونده هستند نیز ضبط شده تا دادگاه به مشروع بودن آن رسیدگی کند."
به گزارش خبرآنلاین سخنگوی قوه قضائیه در توضیح بازداشتهای اخیر گفت: " این پرونده درست از 15 مردادماه برای احضار و تحقیق، وارد قوه قضائیه شده است.مجموعه اقداماتی که انجام شده، بخشی مستمر بوده و سابق بر این از 22 نفر تحقیق شده، برخی با قرار آزاد شدند و برخی بازداشت هستند. در یکی دو روز گذشته 20 نفر مرتبط با موضوع احضار و تحقیق شدند. 14 نفر بازداشت موقت شدند. تعدادی از مدیران بانکها بودند و افرادی که با آنها مرتبط بودند. اموال افرادی دیگر ای که اموالشان از ناحیه این شرکتها تحصیل شده و فعلا اسناد و مدارکی از آن بر اساس نظرات تیم کارشناسان داریم، توقیف و شناسایی شد. برخی از افراد نیز ممنوع الخروج شدند."
 

دادستان کل کشور، هر روز چند ساعت مشغول پرونده فساد مالی بزرگ است؟

به گفته محسنی اژه ای، وی شخصا روزی 5 ساعت روی این پرونده کار کرده است. سخنگوی دستگاه قضایی گفت: "دستگاه قضایی برای رسیدگی سریع، جدی و قاطع با این پرونده باید اقدامات ویژه ای انجام می داد. چون اگر اقدامات معمول در این پرونده باشد، ممکن است این رسیدگی سریع و جدی و قاطع نباشد. چند کار ویژه انجام شد. بنده به عنوان ناظر پرونده انتخاب شدم و از روزی که ابلاغ بنده صادر شد تا امروز، هر روز بیش از 5 ساعت روی این پرونده وقت گذاشتم."
وی درباره سایر اقدامات ویژه قضایی در این پرونده گفت: "از جمله کارهای دیگری که شد، بحث کارشناسی آن است که زمانبر است. سعی کردیم تیم کارشناسی را همزمان با پیشرفت پرونده کارشناسی و حسابرسی صورت گیرد. یک تیم کارشناسی و یک تیم حسابرسی در کنار پرونده انتخاب شده که کارشناسان و حسابرسان مشغول فعالیت هستند. روزهای تعطیل و جمعه نداشتیم و برای ما فرقی نمی کرد و تیم بازپرسی و بازجویی و همه کار می کردند. بعدازظهر جمعه گذشته سراغ تیم کارشناسی رفتم. همه افراد به طور جدی از صبح، کار کرده بودند. خوشحال شدم که جمعه هم همکاران تا بعدازظهر روی پرونده کار می کردند."

 
47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    1 0
    ای ولا آقای اژه ای.