ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیو فردا *
ایران و آمریکا به سوی برخورد می‌روند
در پی جنجال آفرینی‌های اخیر آمریکا علیه ایران برخی تحلیل گران بر این باورند که دولت واشنگتن در پی آتش افروزی جدیدی در منطقه خاورمیانه است.
رادیو فردا در این باره نوشت: دایان فاینستاین سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت ایران و آمریکا به سمت تصادم و رویارویی می‌روند ولی آمریکا باید از هرگونه برخورد نظامی دوری کرده و راه تحریم‌ها را دنبال کند.
خانم فاینستاین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت ایران به سمت افزایش تخاصم گام برمی‌دارد. هم برنامه اتمی را شدت داده و هم طبق مدارک اخیر به صورت علنی و بارز به دنبال ترور در خاک آمریکا است!
وی افزود: شرایط میان دو کشور ایران و ایالات متحده خطرناک است و اگر آمریکا خواهان دوری از تصادم و برخورد با ایران است، باید دست به کار شده و از این مسیر خارج شود.
* صدای آمریکا *
درخواست انتشار جزییات برنامه هسته ای ایران
 پس انتشار اخباری مبنی بر اینکه دیپلمات‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارند جزییات بیشتری را در گزارش آتی خود از فعالیت های هسته ای ایران منتشر کنند باراک اوباما رییس جمهور آمریکا رسما از بازرسان آژانس خواست تا این جزییات را منتشر کنند.
صدای آمریکا در این باره نوشت:باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را به انتشار جزییات برنامه هسته ای ایران دایر بر تلاش برای دستیابی به فن آوری تولید سلاح اتمی فراخواند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود فراخوان کاخ سفید را در راستای تلاش آمریکا برای به انزوا راندن بیشتر جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و نوشت یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نگران آن است که انتشار اطلاعات حساس هسته ای، مقام های جمهوری اسلامی را به اخراج بازرسان آژانس از ایران تحریک کند.
 
* دویچه وله *
واکنش رضا پهلوی به اتهام ترور سفیر عربستان از جانب ایران
رضا پهلوی به عنوان یکی از رهبران اپوزیسیون در گفت‌وگویی با دویچه‌وله در پاسخ به سوالی درباره اتهامات اخیر امریکایی‌ها پیرامون طرح ترور سفیر عربستان توسط سپاه قدس ایران گفت:برای هیچ کدام از ما ایرانیان، که سالهاست می‌دانیم ،جای تعجب نیست از این که کار به این جور جاها برسد. مهم این است که جهانیان بالاخره بفهمند که به خاطر این ذهنیت و به خاطر این ذات نمی‌توان به این نظام اعتمادی داشت، نه به حرفهایشان و نه به کارهایی که ادعایش را می‌کنند. در واقع به این نتیجه برسند که تا زمانی که چنین نظامی در صحنه است، ما متوجه انواع و اقسام گرفتاری‌ها خواهیم بود. حال چه در ارتباط با کشورهای غربی و چه در ارتباط با کشورهای منطقه.
 این اظهارات در حالی بیان می شود که حتی خود رسانه های غربی سناریوی جدید آمریکایی ها را باور نکردند.
* بی بی سی *
توهین به امام خمینی به نام آزادی بیان
یک انجمن دانشگاهی در نروژ به اسم دفاع از آزادی بیان پوستری را منتشر کرده و عکس بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را در کنار عکس دیکتاتورهایی نظیر هیتلر و قذافی کشیده است که این اقدام با واکنش سفارت ایران در نروژ روبرو شده است.
بی بی سی فارسی در این ارتباط نوشت: انجمن بین‌المللی یاری دانشگاهی نروژ فعالیت سیاسی خود را امسال بر نقش دانشجویان در مبارزه برای دموکراسی اختصاص داده است.
/212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178755

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    2 5
    ما دیگه تاکتیکهای اینهارو از بر شده ایم. حالا اونقدر شلوغ می کنند تا بلکه بتونند برای خودشون ماهی بگیرند. وقتی هیچکس محلشون نذاشت دوباره ساکت می شن. البته این مراکز وظیفه خود را تنها در حد یک اپوزیسیون نگه داشته اند و خشم آنها مانع از خارج شدن از وضعیت فعلی و ایجاد تحول فکری و پیدا کردن راهکارهای دیپلماتیک جدید می شود ( مثل شخصیت کارتون گالیور که می دونست موفق نمی شن). خیلی مهم نیست. در مورد عکس امام هم غصه نخورید. مرد نکونام هرگز نمی میرد و از مردم نروژ هم توقع نداریم که بفهمند امام که بود و چه گفت چون خودمان هم اول راه هستیم.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    3 8
    این اقای اجنبی با این حرف هایی که زده چطوری روش میشه بگه ایرانی هست؟؟؟!!! واقعا برایشان متاسفم...
  • ایرانی عاشق امام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    8 18
    خاک توسر بی غیرت وطن فروشتون کنم بدبختای وطن فروش
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    11 18
    رضا پهلوی یک وطن فروش بیشتر نیست. همه از جمله خود این آقا می داند که یک یک اتهام بی اساس است. چه نفعی از ترور یک هوس ران در آمریکا به ایران می رسد که ایران دست به یک عملیات با این ریسک بالا بزند. مگر ایران یگ گروه تروریستی است؟! واقعاً برای این ایرانی ها که می دانند آمریکا برای ایران چه خوابی دیده و این حرف ها را می زنند متأسفم.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    2 5
    دشمن ما كه از ما تعريف نمي كند آن وقت اگر ازما تعريف كرد مابايد به خودمان شك كنيم . اينان فراريان ازدامان ملت به آغوش دشمنان اين ملت هستند و مااز اين دشمنان و اربابانشان باكي نداريم
  • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    2 2
    کجایند وطن پرستان