وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت جوایز صادراتی را تشریح کرد.

در آستانه مراسم روز ملی صادرات، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که این وزارتخانه تلاش های مضاعف خود را برای تسویه تمام یا بخشی از مطالبات معوق جوایز صادراتی به کار می گیرد تا بزودی خبرهای خوشی به صادر کنندگان داده شود.

 مهدی غضنفری  عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت در یک سال اخیر با پیگیری های مستمر در تکاپوی تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات جوایز صادراتی بوده است و امیدواریم هرچه زودتر این زحمات نتیجه دهد.

غضنفری پیشتر گفته بود که با توجه به فراهم نشدن امکان تامین جوایز صادراتی از طریق منابع بودجه ای دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز کرده تا بدهی های جوایز صادراتی را از طریق فروش اموال و دارایی های خود تسویه کند .

مجموع مطالبات جوایز صادراتی تا سال 89 بیش از 400 میلیارد تومان برآورد شده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با گرامیداشت 29 مهرماه روز ملی صادرات ، از این روز به عنوان روز پاسداشت مردان و زنانی دانست که اعتلای ایران اسلامی تنها دغدغه آنهاست و تمام همت خود را برای سرافرازی و سربلندی کشورمان در اقصی نقاط جهان بکار می گیرند.

وی درادامه تحرک و پویایی اقتصاد ایران را لازمه تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهاد اقتصادی دانست و گفت : باید با تاسی از بیانات ایشان مبنی براینکه ارز مورد نیاز کشور نباید از طریق صادرات منابع زیر زمینی تامین شود، گام های بلند تری را برداشت .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : در کشورهایی که نفت پایه اقتصاد انها نیست تولید صادراتی برای حضور در بازارهای جهانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر غضنفری با بیان اینکه تجارت محرک تولید به سمت بازارهای هدف است ، افزود: در دنیای معاصر بخش عمده رقابت ها برای کسب سهم بیشتری از بازار است و دیگر دوران اتکای صرف به تولید بدون توجه به بازارهای هدف به پایان رسیده است

 

از نظر وی ، کنار هم قرار گرفتن تجارت، صنعت و معدن مسائلی چون نبود هماهنگی و زمانبر بودن کارهای اداری را از میان بر می دارد و با همسویی ایجاد شده در سیاست های این بخش ها هر گونه تصمیم گیری دراین حوزه آسان تر خواهد شد.

غضنفری با بیان اینکه ادغام وحدت رویه در بین بنگاه های کوچک و متوسط را به دنبال خواهد داشت و در قرار گرفتن آنها در نقشه کلان تولید به سمت صادراتی شدن کمک می کند، افرود: به طور قطع پس از همسویی سیاست های بخش تجارت و صنعت بنگاه های کوچک و متوسط در راستای افزایش بهره وری و توان تولید صادراتی اقدامات گسترده ای خواهند داشت .

وی ادامه داد: تولید کنندگان و صنعتگران کشور باید با گسترش ابعاد تولید، نگاه خود را علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای های دیگر معطوف کرده و تولید صادرات محور را در دستور فعالیت های خود قرار دهند دراین صورت اقتصاد ایران با قدرت هرچه بیشتر در مسیر اهداف کلان خود و در مسیر افق 1404 حرکت خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دستاوردهای مهم ادغام با رویکرد صادرات گرا را تنظیم پایدار بازار عنوان کرد و افزود: در این رویکرد تنظیم بازار ساده خواهد بود به شرطی که تولیدات داخلی یک جریان بزرگ و پرحچم کالاها را با رعایت استاندارهای لازم به سمت بازارهای خارجی روانه کنند .

 غضنفری عنوان کرد: جریان رودخانه ای تولید و صادرات فلسفه ای است که وزارتخانه جدید به دنبال آن است زیرا که وزارت صنعت معدن و تجارت شعار اصلی خود را تولید صادرات گرا و حمایت از تولید داخل برای ورود به بازارهای جهانی قرار داده است .

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    جوايز واردات بدهيد براي واردات : سير ، تخم مرغ ، نخ ، سوزن ، آفتابه ...