۱۳ نفر
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
نه سعید قاسمی ریشش را می زند و نه علیزاده ساکت می شود

این روزها یاسر جبرائیلی و علی علیزاده و نظائر آن ها دور برداشته اند که آهای ایهالناس اگر می بینید قیمت دلار سر به فلک کشیده است و داشتن مسکن به آرزویی محال بدل شده است و مرغ و تخم مرغ غذایی لاکچری محسوب می شود و سفر داخله و خارجه جزو تفریحات گران قیمت تعریف می شود، مقصرش نه دولت و مجلس انقلابی که مشتی ضدانقلاب و لیبرال اند.

به همین صراحتی که خدمتتان عرض می کنم. قاسمی و نظائر او هم از این صریح تر در تلویزیون ظاهر می شوند و می گویند اقتصاد مملکت دست یهودی ها و نفوذی هاست و مشکل اصلی مملکت این است که آقای رئیسی به اندازه کافی انقلابی نیست.

اگر این اظهار نظر فقط در حد یکی دو نفر بود می توانستیم آن را به حساب یک اظهار نظر شخصی بگذاریم و راحت از کنار این حرف ها بگذریم اما این طور که باد می آید و شاخه می جنبد ماجرا جدی تر از این حرف هاست و این دوستان سوداهایی در سر دارند. ظاهر ماجرا این است که دوستان طبق معمول حاضر نیستند پای حرفشان بایستند. البته توقعی هم از آن ها نیست. گرچه خیلی قرص و محکم یکی از آن ها می گفت اگر فائزه هاشمی پایش به زندان باز شود من ریشم را می تراشم و آن دیگری می گفت اگر تا خرداد ۱۴۰۲ گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد نشود من دیگر حرفی نمی زنم اما دیدیم که هم آن برادر ارزشی ریشش را بلند تر کرد و هم آن یکی برادر ارزشی،بیشتر از قبل حرف زد. بنابر این از این دوستان توقعی نمی رود که به عهدشان وفا کنند. آن ها مجبورند برای توجیه رفتار و گفتارشان مقصری برای این وضعیت بیابند. حالا که همه قدرت دست خودشان است چه توجیهی؟ بگویند تقصیر اصلاح طلبان است؟ کو؟ کجا؟ اصلاح طلبان که چه عرض کنم در مملکتی که حتی علی لاریجانی تحمل نمی شود این حرف ها خنده دار است. بگویند مجلس نمی گذارد؟ صدا و سیما نمی گذارد؟ روزنامه هایی که تیراژشان زیر پنج هزار تاست نمی گذارند؟ چه بگویند؟

وقتی همه ارکان حاکمیت دست یک جناح است و تلویزیون مملکت حتی سروش صحت را هم از دایره خودی ها بیرون می گذارد سخن گفتن از این که مجلس و دولت انقلابی نیستند چه معنایی دارد؟ جز صندوق رای چه راه دیگری برای به ثمر نشستن افکار این دوستان وجود دارد؟ انتخابات آن هم انتخاباتی که درباره آن چند و چون بسیاری وجود دارد سبب به قدرت رسیدن این حضرات شده. وقتی می گوییم این ها هم مطلوب و مورد نظر ما نیستند یعنی به چه ساز و کار دیگری برای تحقق افکار انقلابی خود قائلیم؟ براندازی؟ کودتا؟ این که می گوییم هنوز اقتصاد ما، دست ضد انقلاب است یعنی چه؟ یعنی فقط شما می دانید و مابقی نمی دانند؟ اگر این طور است چرا زمین و زمان را به هم دوختید تا این بندگان خدا که چنین بدیهیاتی را نمی فهمند بر سر کار آیند؟ بی تعارف این ماجرا دو صورت بیشتر ندارد. بر فرض صحت ادعای شما مبنی بر ضدانقلاب بودن کارگزاران اقتصادی در حاکمیت، یا مجلس و دولت و دیگر نهادهای انقلابی نمی فهمند این ها ضدانقلابند و یا می فهمند و دارند با این ها مماشات می کنند. اگر نمی فهمند پس چرا اصرار داشتید این ها سر کار بیایند. اگر می فهمند و مماشات می کنند پس فرقشان با آن حاکمان به قول شما غربگرا و سازشکار در چیست؟ جز آن که حداقل در زمان آن غربگراها آش این قدرها هم شور نبود؟ و دست کم مردم تکلیفشان با حاکمیت روشن تر بود؟

و اصلا گیرم که شما درست می گویید. چه باید کرد؟ اگر با انتخابات آن هم به شیوه دلخواه شما مشکل حل نشده، پس آخرین راه چاره چیست؟ اگر با گفتن و افشاگری هم باز مشکل حل نمی شود چه باید کرد؟ بی تعارف: شما دانسته و یا نادانسته دارید به افکار عمومی القا می کنید که نه انتخابات فایده ای دارد، نه یکدست شدن حاکمیت. اگر فردا روزی جوانی ساده دل تحت تاثیر حرف های شما برداشت و گلوله ای خالی کرد توی سر فلان کسی که شما او را متهم به اخلال در اقتصاد انقلابی می دانید هیچ کس مقصر نیست جز شما. اگر فردا روزی جمعی جوان ساده لوح حرف های شما را جدی گرفتند و خواستند در این مملکت ترور و مبارزه مسلحانه راه بیندازند فقط و فقط باید گریبان شما را گرفت. شما دارید به آن ها می گویید هیچ راهی برای اصلاح این وضع وجود ندارد. هیچ امیدی به فردایی بهتر وجود ندارد. انتخابات مشکل شما را حل نخواهد کرد. انقلابی تر از رئیسی و قالیباف که وجود ندارد. و قدرتمند تر از آن ها. وقتی آن ها نتوانند مشکلات شما را حل کنند پس هیچ کس دیگر هم نمی تواند. به قول آن شورشیان بدفرجام: تنها راه رهایی جنگ مسلحانه. این چیزی است که شما دارید پیشنهاد می دهید. آن هم در پوشش دلسوزان محرومان و مستضعفان. آن هم در پوشش دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی. آن هم به بهانه دفاع از پابرهنگان. باقی مانده آن ها که در پس این شعارها پنهان می شدند امروز در لیبرتی آینه عبرت شده اند. کمی در کار و بار آن ها تامل بفرمایید بد نیست. هم برای خودتان و هم برای آینده این سرزمین.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    12 36
    جناب نویسنده مقاله : به جای نوشتن این اباطیل لااقل جرات به خرج میدادید و می گفتید مسئوول وضع فعلی کیست ؟! .....
    • فضول باشی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      شما که می توانید متون غیر اباطیل بنویسید و خیلی هم جرات دارید با اسم و رسم کامل (مانند نویسنده این مطلب) بفرمایید که مسئول وضع فعلی کیست تا ما هم یاد بگیریم و فیض ببریم!!
  • هادی آقا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    34 7
    در مورد این که این دولت به عمد می خواد ناامنی اقتصادی و نارضایتی ایجاد کنه شکی نیست والا این همه مدیر نالایق و غیر تخصصی رو سر کار گذاشتن نمیتونه تصادفی باشه
  • فاطمه IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    27 1
    باور کنید جاسوس‌ها اینطور تلاش می‌کنند که تیشه به ریشه بزنند. این تندروی‌ها گل به خودی‌های عمدی است. چه راهی از این بهتر برای تضعیف ایران؟!!!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    20 3
    معنای حرفشان این است که ما از عهده بر نمی آییم. خب بروید تا آن ها که از عهده بر می آیند بیایند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    27 1
    من نمیدونم از اواخر دهه هشتاد چی شد که یه مشت ادم تریبون دار شدند و راه ارتزاق اینا از کجا تامین میشه که شعارهاشون در جهت تحریم و انزوا ملت ایرانه و همسو با اسراییل هستند. ....
  • SG ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    9 11
    جناب آقای موسوی! وقتی دهان چپ واقعی را ببندند و نماینده چپ بشود علیزاده و علی خداییِ پیک نت، اوضاع همین می شود که آقای غنی نژاد بعد سالها یک دفعه از لای روزنامه می آید بیرون و علنی ترکتازی می کند و به سبک احمدی نژاد به جای مناظره به تمسخر طرف مناظره و تک مضراب زدن وسط حرف های او می پردازد. کاش در این مملکت سنگ ها را نمی بستند.
  • SG ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    جناب آقای موسوی! وقتی دهان چپ واقعی را ببندند و نماینده چپ بشود علیزاده و علی خداییِ پیک نت، اوضاع همین می شود که آقای غنی نژاد بعد سالها یک دفعه از لای روزنامه می آید بیرون و علنی ترکتازی می کند و به سبک احمدی نژاد به جای مناظره به تمسخر طرف مناظره و تک مضراب زدن وسط حرف های او می پردازد. کاش در این مملکت سنگ ها را نمی بستند.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اينها وقاحت و خجالت را از قاموسشان حذف كرده اند!
  • محمدم IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    عجب از اصلاح طلبان و دل تنگشان برای قدرت! آسمان ریسمان کردن ندارد. مملکت وابست بنفت 10 ساله تحریمه و از دولتها کاری بر نمی اید
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    سید جان. اینا و خیلی از پایداری‌ها و امثال اونها ماموریتشون همینه. ایجاد ناامنی و بردن کشور به ورطه آشوب و براندازی. این خط و این نشان.
  • awirx IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    یاسر جبرائیلی و علیزاده شرف دارن به کسایی مثل شما. یه تار موی جبرائیلی و علیزاده می ارزه به هزاتای مثل شما که هر چند وقت یبار یه تزی میای. اگه بجای کلیپ های تقطیع شده ، بصورت کامل گوش میکردی میفهمیدی که اینا دارن میگن تورم بخاطر نقدینگی نیست و نباید بزاریم کسانیکه کاسب تحریم و منفعتی دارن توی موچیک تر شدن سفره مردم رای بیارن . اتفاقا حرفشون اینکه برین رای بدین ولی نه به کسیکه سودش توی دلار صد هزارتومنیه . از اینهمه دروغگویی چرا نمیمیرید شما. مردم خودشون میتونن برن حرفای جبرائیلی و علیزاده رو گوش بدن و تشخیص بدن کی حرف درست تری میزنه . البته از اینجور شو آف هایی که شما تحلیلگرای دوزاری هر چند وقت یبار رو میکنید باعث میشه مردم خودشون بهتر بفهمند که چه دروغگوهایی هستید و بیشتر ازتون متنفر بشن. سید یاسر و علیز دوتا از بهترین و انقلابی ترین اشخاص هستند . اتفاقا تمام رسانه ها دست لیبرال هاست وگرنه جبرائیلی و علیزاده مجبور نبودن توی یوتیوب و اپارات حرفاشون بزارن و مثل خیلی از پکیج فروشها و اصلاح طلبان و صاحبان رسانه هر روز توی یه شبکه ملی بودن
  • سید CA ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    امثال حضراتی مثل علیزاده از هنر رسانه غرب فقط پروپاگاندا رو یاد گرفتن.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    دولت روحانی بانی وضع موجود - دیپلماسی التماسی پدر ایران رو در آورد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    اینها مزدوران روسی هستند که بایداعدام شوند.
  • جواد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    درود به جناب موسوی بارسواشدگان دیروزوامروزطرح نظروبحث کردن بعید است گشایشی حاصل شود چرا که این قبیله اساسا به اخلاق بایبند نیستند
  • بچه سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    حافظه این مردم اینقدر ها هم که تصور می کنید نیست .هنوز هم حرفهای کسانی که در این مرز و بوم راهنمای سمتی را زدند و طرف دیگر رفتند مورد توجه نبوده است چه برسد به مدعیان مردانگی.همیشه مدعیان راستی از همه دروغگو تر و مدعیان قانون از همه بی قانون تر و مدعیان دین از همه بی دین تر بودندبه تایید شدگان شورای نگهبان توجه شود