نماینده شهربابک از احتمال بررسی استعفای علی مطهری در جلسه روز چهارشنبه و اعلام وصول طرح سوال از رئیس​جمهور به جای این استعف خبر داد.

مصطفي رضاحسيني به عنوان يکي از امضا کنندگان طرح سوال از رئيس جمهور که حلقه 10 نفره طراحان اين سوال را تشکيل داده بودند، در گفت​وگو با خبرآنلاين، اظهار داشت: از بروز شرايطي که اين سوال مطرح نشود يا به تعويق بيفتد، متاسفم. از اينکه لابي​گري و اقدامات پشت پرده به جايي مي​رسد که نماينده​اي نتواند به وظايف خودش عمل کند و براي انعکاس مطالب روز کشور و مطالبات مردم، مجبور به استعفا شود تا صدايش را ديگران بشنوند.
وي با بيان اينکه اين شرايط را براي نظام جمهوري اسلامي که برگرفته از اسلام است و نظامي دموکراتيک به شمار مي​رود، زيبنده نمي​داند، ادامه داد: کساني که نمايندگان را وکيل​الدوله مي​خواهند، با اين کارشان به کشور، دموکراسي، نظام و آزادي انديشه مد نظر مقام معظم رهبري صدمه مي​زنند. اين​ها اين ها آتش زير خاکستر مي شود و در آينده مشکل آفرين خواهد شد.
نماينده شهربابک خاطرنشان کرد: من هم اگر روزي لازم شود براي اينکه به تاريخ اعلام کنم که در دفاع از حقوق ملت، براي جلوگيري از قانون شکني و هدر رفتن سرمايه​هاي نظام، اين کار را مي​کنم تا برخي از مقامشان سوء استفاده نکنند.
او که مي​گفت احتمالا بررسي استعفاي علي مطهري به روز چهارشنبه موکول خواهد شد، افزود: از آنجا که امضاهاي طرح سوال از رئيس​جمهور بيشتر شده و نصاب لازم را يافته است، ما اميدواريم که در روز چهارشنبه به جاي استعفاي آقاي مطهري، طرح سوال از رئيس​جمهور اعلام وصول و پيگيري شود.
رضاحسيني گفت: در هر صورت اگر اين استعفا در دستور کار مجلس قرار بگيرد، من حتما در مخالفت با آن و دفاع از حقانيت مطالبات آقاي مطهري و ديگر نمايندگان سوال کننده حرف مي​زنم. به اين ترتيب سوال بزرگتري را در ذهن مردم را ايجاد مي​کنيم که به جاي اينکه پاسخ دهيم «چه کساني از نبودن مطهري​ها در مجلس نفع مي​برند؟»، مردم بپرسند که «چه کساني از طرح سوال از رئيس​جمهور هراس دارند؟».
نماينده اصولگراي مجلس نهم اضافه کرد: وقتي قانون چنين گفته ولي به نماينده مجلس اجازه طرح سوال از رئيس​جمهور را نمي​دهند، چطور مي​توان از دموکراسي حرف زد؟ نه قانون، نه مشي امام(ره) و نه حتي مقام معظم رهبري، چنين رفتاري را نمي​پذيرند. رهبري در کرمانشاه شفاف گفتند که دخالتي در اين امور ندارند، اين چراغ سبزي براي انجام سوال از رئيس جمهور در مجلس بود. اگرچنين مي​شد، جهان دموکراسي واقعي را در ايران مي ديد.
وي با اعتقاد بر اينکه اين دلخوشي​ها براي از صحنه خارج کردن مطهري از مجلس، عدالت نيست و رنگ و بوي خودکامگي دارد نه دموکراسي، تاکيد کرد: چنين کاري حتي به نفع دولت هم نيست. چرا که اين روند در ذهن مردم ايجاد سوال کرده و باعث مي​شود ديگران هم جرات نقد نداشته باشند. اين مطالبات تبديل به آتش زيرخاکستري مي​شود که شايد براي خاموش کردنش دير شود و نظام صدمه ببيند.
به گفته وي، رفتن مطهري از مجلس يعني رفتن انديشه​هاي شهيد مطهري از مجلس و خفه کردن صداي عدالت خواهي در خانه ملت. در حاليکه ما نمايندگان طراح سوال از رئيس​جمهور خودمان را سرباز ولايت مي​دانيم و خط قرمزمان ايشان هستند و کساني که از موقعيت​ها سوء استفاده کنند را به هيچ مي انگاريم و تهديدها و تطميع​ها برما اثري ندارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    43 4
    همه مجلس هم استفاء بدن رئیس جمهور برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده نخواهد شد