بازگشت فضانوردان ماموریت «کرو-۶» به زمین عقب افتاد

ایسنا نوشت: بازگشت سرنشینان ماموریت «کرو-۶» به زمین، به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاده است.

«مرکز فضایی محمد بن راشد»(MBRSC) اعلام کرد که بازگشت برنامه‌ریزی‌شده «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi) فضانورد اماراتی ماموریت «کرو-۶»(Crew-6) از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) به زمین، به دلیل شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاده است.

ناسا با اشاره به شرایط نامساعد آب‌وهوا در نزدیکی محل فرود در سواحل فلوریدا، این تاخیر را اعلام کرد.

فرصت بعدی بازگشت، برای روز سوم سپتامبر ساعت ۳.۰۵ بعد از ظهر به وقت امارات(۷.۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی) و فرود برای روز چهارم سپتامبر ساعت ۸.۰۵ صبح به وقت امارات(۱۲.۰۷ به وقت منطقه زمانی شرقی) برنامه‌ریزی شده و تایید قطعی آن در انتظار ارزیابی‌های آب‌وهوا است.

ناسا خاطرنشان کرد که برای صحبت کردن در مورد وضعیت آب‌وهوا و تایید کردن تاریخ جدید بازگشت، یک جلسه برنامه‌ریزی شده است.

جدا شدن کپسول «دراگون»(Dragon) کرو-۶ به عوامل گوناگونی از جمله آمادگی فضاپیما، آمادگی گروه بازیابی، آب‌وهوا، وضعیت دریا و عوامل دیگر بستگی دارد.

علاوه بر سلطان النیادی، «وودی هوبرگ»(Woody Hoburg) و «استفان بوون»(Stephen Bowen) فضانوردان ناسا و «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev) فضانورد روسی نیز از خدمه کرو-۶ هستند.

«برنامه فضانوردی امارات متحده عربی»(UAE Astronaut Programme)، یکی از پروژه‌هایی است که تحت نظر مرکز فضایی محمد بن راشد و برنامه ملی فضایی امارات متحده عربی قرار دارد و بودجه آن توسط صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات «سازمان تنظیم مقررات دولتی مخابرات و دیجیتال»(TDRA) تامین می‌شود. هدف این سازمان، حمایت کردن از پژوهش و توسعه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات امارات و ارتقای این کشور در صحنه جهانی است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1808730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    1 1
    ایشالله هیچ موقع دیگه بر نگردن