پخش زنده بازگشت چهار فضانورد ماموریت کرو-۶ به زمین

ایسنا نوشت: چهار فضانورد ماموریت کرو-۶ از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شدند و سفر خود را به سمت زمین آغاز کردند.

سرنشینان کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس‌ایکس حوالی ساعت ۷:۰۵ صبح یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۴:۳۵ به وقت تهران) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شدند.

دریچه‌های بین کپسول کرو دراگون به نام «Endeavour» و ایستگاه فضایی بین‌المللی حوالی ساعت پنج صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۳۰ به وقت تهران) بسته شد.

این ماموریت به صورت زنده از وبسایت ناسا پخش شد.

ناسا و اسپیس‌ایکس در ابتدا قصد داشتند فضانوردان ماموریت کرو-۶ را در روز شنبه به زمین بازگردانند، اما یک تاخیر ۲۴ ساعته در صبح روز جمعه اعلام شد. پس از یک جلسه توجیهی در مورد شرایط آب و هوایی در اوایل روز شنبه، مدیران ماموریت تصمیم گرفتند که تنها در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی در روز یکشنبه به ماموریت ادامه دهند.

ناسا در ایکس(توییتر سابق) نوشت: ناسا و اسپیس‌ایکس در ساعت ۷:۰۵ صبح روز سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) فرآیند جداسازی را آغاز می‌کنند و درست بعد از نیمه‌شب در ساعت ۱۲:۱۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی در روز چهارم سپتامبر (۰۷:۴۵ به وقت تهران در روز ۱۳ شهریور) کپسول حامل فضانوردان در نزدیکی سواحل فلوریدا به زمین می‌رسد.

خدمه‌ی چهارنفره‌ی کرو-۶ یعنی فضانوردان استفان بوون (Stephen Bowen) و وارن «وودی» هوبرگ (Warren "Woody" Hoburg) از ناسا، سلطان النیادی (Sultan Al Neyadi) از امارات متحده عربی و آندری فدیایف (Andrey Fedyaev) از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه تقریبا شش ماه را در مدار گذرانده‌اند. کپسول حامل این چهار نفر در روز سوم مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

کرو-۶ تنها چند روز پس از رسیدن یک ماموریت دیگر اسپیس‌ایکس، ایستگاه ‌فضایی را ترک می‌کند. ماموریت چهار نفره کرو-۷ در روز ۲۷ اوت (پنجم شهریور) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

کرو-۷ شامل چهار فضانورد از چهار آژانس فضایی مختلف است: یاسمین مقبلی از ناسا، آندریاس موگنسن (Andreas Mogensen) از آژانس فضایی اروپا، کنستانتین بوریسف (Konstantin Borisov) از روسکاسموس و ساتوشی فوروکاوا (Satoshi Furukawa) از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن هستند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشته IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 1
    بسیار موضوع جالبیه لطفاً این خبر را همچنان پوش دهید متشکرم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 0
    اونها فضا را تسخیر میکنند در کشور ما اساتید با تجربه رو اخراج میکنند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    یک فضانوردروس هم دربین این گروه است