رئیس مجلس از موضع بررسی استعفای مطهری در جلسه امروز عقب نشینی کرد و اختیار را به خود مطهری واگذار نمود.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه هنوز نظر رسمی مطهری اعلام نشده است؛ اما جهانبخش محبی نیا عضو هیات رئیسه مجلس گفت که گویا او می خواهد این استعفا به جلسه روز چهارشنبه موکول شود.

تذکرات پیاپی نمایندگان در خصوص استعفای علی مطهری، آنقدر ادامه یافت که بالاخره پس از گذشت حدود 40 دقیقه، هیات رئیسه توانست وارد دستور کار امروز مجلس شود.
احمد توکلی نماینده تهران از دیگر نمایندگانی بود که در  خصوص بررسی استعفای مطهری در جلسه امروز تذکر داد و با اعتراض به نحوه تدوین دستور کارهای جلسه علنی مجلس، گفت: به جای یک هفته، برای یک ماه دستور جلسه نوشته​اید! استعفای مطهری در دستور کار امروز قرائت شد در حالی که اصلا در دستور کار این هفته چاپ نشده. چطور استیضاح وزیر و استعفای ایشان در ترتیب مکتوب جلسه نیست و خارج از آن چاپ شده است؟
وی افزود: به دلیل انتشار اینگونه دستور کار جلسه مجلس است که من نمی دانستم استعفای مطهری امروز در دستور کار است و نتوانستم برای مخالفت با استعفای مطهری ثبت نام کنم. اگر این در دستور می​آمد من می توانستم وقت بگیرم و گرنه ممکن بود من امروز را مرخصی بگیرم و از این حق خودم محروم بمانم.
لاریجانی در پاسخ به وی با بیان اینکه شما موضعتان را فرمودید، ادامه داد: اگر آقای مطهری استعفایش را پس بگیرد، ما هم آن را بررسی نمی​کنیم ولی اگر مصر هستند باید امروز بررسی شود.
پس از وی جمشید انصاری نماینده زنجان در تذکری خطاب به رئیس مجلس یاد آور شد که اولا استعفای مطهری بلافاصله پس از ارائه به هیات رئیسه اعلام وصول نشد دوما اینکه بررسی آن در صحن باید در هفته بعد از اعلام وصول باشد نه دقیقا یک هفته بعد. بنابراین الزامی برای اینکه امروز این طرح بررسی شود، وجود ندارد و شما می​توانید آن را به جلسه روز چهارشنبه موکول کنید.
رئیس مجلس با بیان اینکه زمان ارائه استعفای مطهری، در سفر بوده است؛ گفت: چون طبق قانون باید استعفا به رئیس مجلس داده شود، دیگر اعضای هیات رئیسه استعفا را نگرفته بودند. بنده هم که از سفر بازگشتم از ایشان خواستم استعفایشان را پس بگیرند که نپذیرفتند و ناگزیر آن را اعلام وصول کردیم.
وی در ادامه استدلال انصاری از آیین نامه داخلی مجلس دال بر اینکه ظرف هفته بعد از اعلام وصول استعفا می توان آن را بررسی کرد نه لزوما یک هفته بعد، درست خواند و گفت: اگر آقای مطهری بخواهد می​توان این استعفا را به روز چهارشنبه موکول کرد. از نظر ما مشکلی نیست.
او از مطهری خواست که خودش نظر بدهد. مطهری هم گفت: اگر هیات رئیسه می​پذیرد که تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور را اضافه کنیم، استعفا را به جلسه چهارشنبه موکول کنیم وگرنه اگر اراده هیات رئیسه این باشد که طرح سوال از رئیس جمهور اصلا اعلام وصول نشود، من همین امروز از استعفایم دفاع خواهم کرد.
نماینده تهران روز گذشته نیز همین موضوع را به خبرآنلاین گفته بود.
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: ما که رجال الغیب نیستیم و کنترل سنج هم نداریم که ببینیم تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور چه می شود! اینگونه هم نیست که فکرکنید هیات رئیسه مانع است. حالا خودتان تصمیم بگیرید که استعفایتان در جلسه امروز باشد یا چهارشنبه.
از آنجا که تریبون مطهری قطع شده بود او نمی توانست نظر نهایی خود را بگوید. اما جهانبخش محبی​نیا عضو هیات رئیسه مجلس گفت: گویا می خواهند استعفایشان در جلسه چهارشنبه بررسی شود. وی در ادامه به کنایه گفت: البته بنده می ترسم که چهارشنبه هم باز همین مسائل پیش آید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =