ویژگی‌های جدید آیفون ۱۵ که در هیچ آیفون دیگری پیدا نمی‌شود

در حالی که حدودا یک ماه از عرضه سری آیفون‌های ۱۵ می‌گذرد، بسیاری از کاربران احتمالا متوجه تفاوت‌ها و ویژگی‌های چشمگیر این سری نسبت به آیفون‌های قبلی شده‌اند.

تینا مزدکی_ آیفون ۱۵ حدود یک ماه است که عرضه شده است. بسیاری از مصرف‌کنندگان قبلاً به یکی از چهار مدل جدید ارتقا داده‌اند و احتمالاً متوجه شده‌اند که چندین ویژگی جدید وجود دارد که نمی‌توانند آنها را در هیچ مدل دیگری از آیفون دریافت کنند. این ۱۱ ویژگی آیفون ۱۵ از ویژگی‌های انحصاری است که کاربران فقط در این سری از آیفون‌ها می‌توانند ببینند.

محدود کردن شارژ به ۸۰٪

یکی از ویژگی‌های انحصاری سری آیفون‌های ۱۵ این است که باتری شما را از شارژ بیش از ۸۰٪ متوقف می‌کند. در حالی که آیفون‌های قبلی می‌توانستند با استفاده شما سازگار شوند و شارژ را تا ۸۰ درصد در شب محدود کنند، اکنون یک تنظیم جدید به شما این امکان را می‌دهد تا برای همیشه شارژ دستگاه خود را به ۸۰ درصد محدود کنید. نه تنها احتمال داغ شدن بیش از حد باتری را کاهش می‌دهد، بلکه آن را برای مدت طولانی‌تری نیز حفظ می‌کند. می‌توانید این ویژگی را در قسمت «Settings > Battery > Battery Health & Charging > Charging Optimization» پیدا کنید.

شارژ معکوس دستگاه‌های کوچک‌تر

با درگاه USB-C جدید، در نهایت می‌توانید دستگاه‌های کوچک‌تر مانند AirPods و دستگاه‌های Apple Watch خود را تا ۴.۵ وات شارژ کنید. همچنین می‌توانید آیفون‌های لایتنینگ یا سایر دستگاه‌های USB-C را با انرژی کمتری نسبت به تلفن خود شارژ کنید.

۱۱ ویژگی جدید آیفون ۱۵ که در هیچ مدل آیفون دیگری نیست

۲۴ مگاپیکسل JPEG

احتمالاً متوجه شده‌اید که آیفون ۱۵ عکس‌های زیباتری نسبت به مدل قبلی خود می‌گیرد. در حالی که اپل سنسور جدیدی را به مدل‌های استاندارد آورده است، ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس سنسورهای یکسانی دارند. تفاوت این است که اپل اکنون به جای ۱۲ مگاپیکسل برای عکس‌ها، رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی را پیش‌فرض قرار داده است. این ویژگی، همراه با Smart HDR ۵، عکس‌های شما را واضح‌تر می‌کند. با این حال، می‌توانید با آیفون‌های جدیدتر عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی HEIF نیز بگیرید.

جستجوی دقیق با دوستان

با نسل دوم Ultra Wideband، پیدا کردن دوستان یا اعضای خانواده خود که موقعیت مکانی خود را با شما در مکان‌های شلوغ به اشتراک می‌گذارند آسان‌تر است، تا زمانی که هر دوی شما آیفون ۱۵ دارید، برنامه Find My را باز کنید و بتوانید آنها را پیدا کنید.

۱۱ ویژگی جدید آیفون ۱۵ که در هیچ مدل آیفون دیگری نیست

آیفون خود را با اپل واچ بیابید

از آنجایی که هر دو آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹/Ultra ۲ از نسل دوم Ultra Wideband استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانید از اپل واچ خود برای پیدا کردن آیفون خود در صورت عدم قرار دادن آن استفاده کنید. کافی است مرکز کنترل ساعت را باز کنید، روی آیفون ضربه بزنید تا صدا ایجاد کند و سپس مکان دقیق ظاهر می‌شود.

تغییر لنزهای پیش‌فرض دوربین

دارندگان آیفون ۱۵ پرو می‌توانند لنزهای دوربین پیش‌فرض را از ۲۴ میلی‌متر به ۲۸ یا ۳۵ میلی‌متر تغییر دهند. آنها می‌توانند ۱x را در برنامه دوربین فشار دهند یا به «Settings > Camera > Main Camera» رفته و «default format» را انتخاب کنند. این برای کسانی که ترجیح می‌دهند هر بار که عکس می‌گیرند یک عکس نزدیک‌تر بگیرند، عالی است.

دکمه اکشن

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس به جای سوئیچ قطع صدا، یک دکمه اکشن دارند. مورد استفاده‌های متفاوتی میتوانید برای این دکمه در نظر داشته باشید برای مثال استفاده به عنوان یک میانبر برای پخش آهنگ‌های مورد علاقه در Apple Music.

۱۱ ویژگی جدید آیفون ۱۵ که در هیچ مدل آیفون دیگری نیست

فیلم‌های Log

با آیفون‌های پرو، می‌توانید فیلم‌ها را در Log ضبط کنید، فرمتی که انعطاف‌پذیری بیشتری در پس‌تولید می‌دهد. شما می توانید تا ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با آیفون یا تا ۶۰ فریم در ثانیه با استفاده از درایو خارجی عکس بگیرید. می‌توانید این گزینه را در «Settings > Camera > Formats > Video Capture» پیدا کنید.

بازی‌های انحصاری A۱۷ Pro

با تراشه A۱۷ Pro، کاربران آیفون ۱۵ پرو می‌توانند بازی‌های انحصاری مانند Resident Evil Village، Resident Evil ۴، DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT و Assassin’s Creed Mirage را انجام دهند. این بازی‌ها نسخه‌های کامل موجود برای کنسول‌ها هستند و در گوشی‌های قدیمی‌تر قابل اجرا نیستند.

۱۱ ویژگی جدید آیفون ۱۵ که در هیچ مدل آیفون دیگری نیست

ویدیوی فضایی

اواخر امسال، کاربران جدیدترین آیفون‌های پرو می‌توانند ویدیوهای فضایی ضبط کنند که می‌توانند در زمان ورود اپل ویژن پرو، آن‌ها را تماشا کنند.

بیشتر بخوانید:

زوم اپتیکال ۵ برابر

در نهایت، این ویژگی در انحصار آیفون ۱۵ پرو مکس است. به لطف یک لنز تترا منشور، شما تا ۵ برابر زوم اپتیکال و ۲۵ برابر زوم دیجیتال دارید.

منبع: bgr

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1827854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =