تهدید حزب‌الله علیه منافع آمریکا در آستانه سفر بلینکن

ایسنا نوشت: در پی انتشار اخباری مبنی بر سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به بغداد طی امروز (یکشنبه)، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد با تشدید تنش بی‌سابقه‌ای از سفر وی استقبال خواهد کرد.

ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» (توییت سابق) نوشت: از سفر آنتونی بلینکن یهودی، وزیر امور خارجه آمریکا و بهتر بگوییم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در عراقِ علی و حسین (علیهما السلام) استقبال نمی‌شود و اگر به اینجا بیاید، با تشدید بی‌سابقه‌ تنش از او استقبال می‌کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری شفق نیوز، ابوعلی العسکری افزود: پس از تشدید عملیات نظامی مقاومت اسلامی عراق، برای بستن منافع آمریکا در عراق و تعطیل کردن آنها در کل منطقه تلاش خواهد شد و در صورتی که تجاوز (به غزه) ادامه یابد، طی هفته‌های آتی به این هدف دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: ما به روش خودمان (غیر مسالمت‌آمیز) به هدف بستن سفارت آمریکا و ممانعت از ورود دارندگان تابعیت آمریکا به کشور خواهیم رسید؛ چراکه برخورد مسالمت آمیز با قاتلان، نشانه ترسویی و ضعف است و این شایسته پیروان علی (علیه السلام) نیست.

العسکری ادامه داد: گشودن پرونده اخراج نیروهای خارجی در این مقطع برای گمراهی و تلاش برای بستن دستان مقاومت و انحراف افکار عمومی داخلی از موضوع غزه است. حقیقت این است که اخراج این نیروها از کشور اجتناب ناپذیر است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابعی عراقی از ورود بلینکن به عراق طی امروز خبر دادند.

یک منبع آگاه دولتی به خبرگزاری شفق نیوز گفت: وزیر خارجه آمریکا یکشنبه در سفری رسمی به بغداد پایتخت عراق سفر می‌کند و با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فواد حسین، همتای عراقی خود دیدار خواهد کرد.

این منبع گفت که این سفر برای بررسی تحولات اوضاع منطقه پس از جنگ غزه انجام می‌شود.

پیشتر مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1833145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =