رسانه در حمایت از نسل جدید بازیگران تئاتر  نقش موثری دارد

کارگردان، نویسنده و تهیه کننده تئاتر «زیرو» گفت: این اثر نمایشی به سبک سوررئال، رئال و سمبولیک است که با ایده‌ای جدید به مسائل اجتماعی و دغدغه های مردم می‌پردازد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، رسول مجرد کاهانی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه در این نمایش که با حضور ۱۳ نوجوان روی صحنه خواهد رفت سعی کردیم با زبان اعداد دوری و فاصله بین انسان‌ها را شفاف‌تر بیان کنیم گفت: متاسفانه هنر تئاتر در شهر مشهد گمنام است. مردم مشهد با تئاتر و سالنهای آن غریبه اند و فقط سالنهای سینما را می‌شناسند!

کارگردان تئاتر زیرو تصریح کرد: محدودیت در تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم از مهمترین دغدغه و مشکلات ماست بر این اساس تبلیغ برای تئاتر زیرو به صورت سنتی صورت گرفت؛ یعنی با توزیع تراکت و نصب پوستر! ما حتی اجازه تبلیغات ساده در دانشگاه را هم نداشتیم و این در حالی است که برخی کارگردانان و هنرمندان دارای این مجوز هستند.

وی بیان کرد: این اثر با هزینه شخصی ساخته شده و هیچ نهاد یا دستگاه اجرایی از آن حمایت نکرده است به طوریکه برخی از این ارگانهای خصوصی از وجود سالن تئاتر در مشهد اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

این کارگردان مشهدی، با تاکید بر اینکه رسانه ها در خصوص معرفی بیشتر بازیگران مبتدی و آماتور در این شهر به منظور ماندگاری تئاتر و روشن ماندن سالنهای تئاتر شهر اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: رسانه می‌تواند در این راه به ما کمک کند تا مخاطب در سالن تئاتر حضور یافته و نسل جدید تئاتر مشهد را حمایت کنند.

وی در خصوص عوامل کار «زیرو» گفت: بازیگران تئاتر ما نسل جدید تئاتر مشهد هستند، به ویژه «ستایش مبینی» که اگر روی این نوجوان سرمایه گذاری درست شود، می‌تواند یکی از ستارگان تئاتر ایران مانند بسیاری از ستارگان مشهدی که مقیم پایتخت هستند، باشد.

کارگردان تئاتر ادامه داد: کار با آماتور بسیار سخت بود، بازیگر حرفه‌ای مخاطب خاص خود را دارد، اما آماتور مخاطب ندارد. رسانه می‌تواند در این راه به ما کمک کند تا مخاطب برای حضور در سالن و دیدن تئاتر بچه‌ها انگیزه پیدا کنند.

در نمایش «زیرو» «رسول مجرد کاهانی» نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی این نمایشنامه سوررئال، رئال و سمبولیک را به عهده دارد.

در این نمایش، نسل «زد» شامل «مصطفی معمارینیا»، «فاطمه حسینی»، «پریسا حسینی» «نفیسا دهقانیان»، «لیندا شایسته»، «ناصر نوری»، «سارا تقوی»، «زینب طاهری»، «ساحل حسینی»، «امید شیدایی»، «شادی مقدم»، «هانیه صدرالسادات» و با معرفی «ستایش مبینی» ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش به مدت ۱۰ شب از ۱۸ تا ۲۷ آبان ماه هر شب مهمان سالن اردیبهشت در خیابان باهنر مشهد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط، به نشانی gishot.ir مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =