اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده قاتلان آرمان علی‌وردی

مهر نوشت: سخنگوی قوه قضائیه از اقدامات قوه قضاییه برای حمایت‌های سیاسی و قضایی دولت‌ها از ملت فلسطین خبر داد.

دقایقی پیش نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه آغاز شد.

سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای این نشست خبری گفت: در راستای انجام اقدامات عملی و واداشتن دولت‌ها به حمایت‌های سیاسی و قضائی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه رژیم غاصب صهیونیستی اقدامات مختلفی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

وی افزود: ریاست قوه قضائیه هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به رؤسای نهادهای قضائی کشورهای اسلامی با ارائه پیشنهاداتی خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از مردم مبارز فلسطین به منظور مقابله با جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی شد.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی کیفری به جنایات رژیم صهیونیستی به جنبه حقوقی آن هم توجه شود و حکم قانونی صادر شود.

وی افزود: معاونت بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر نیز پیگیر اجرایی شدن مکاتبه مزبور خواهد بود.

توضیحاتی درباره دادگاه دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم

سخنگوی قوه قضائیه درباره دادگاه حقوقی دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا گفت: دستگاه قضائی در دوره تحول و تعالی به موضوع کیفری و جنایات انجام گرفته توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از جنبه‌های حقوقی بررسی می‌کند و در فضای عادلانه دعاوی مطروحه را رسیدگی و در نهایت حکم مقتضی صادر می‌کند.

تحقیقات، حضور آمریکا در تنازعات بین‌المللی را تأیید می‌کند

وی بیان داشت: تحقیقات دادگاه و گزارش ضابطین، حضور آمریکا در جنگ‌ها و تنازعات بین‌المللی را تأیید می‌کند. در این پرونده ابلاغیه قانونی جهت حضور در جلسه دادگاه برای همه خواندگان از جمله دولت آمریکا ارسال شده است. گرچه ادله مکفی بر حمایت از گروهک‌های تروریستی توسط دولت آمریکا وجود دارد اما دولت مزبور و سایر خواندگان تاکنون لایحه‌ای جهت دفاع از خود به دادگاه ارسال نکرده‌اند.

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آرمان علی‌وردی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آرمان علی‌وردی بیان کرد: این پرونده در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی است و ۵ جلسه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است و جلسات ادامه دارد. به محض اینکه شرایط اطلاع رسانی فراهم شد در مورد این پرونده اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضاییه: حادثه لنگرود باید موجب بازنگری در قانون شود

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =