حملات تند معاون ابراهیم رئیسی به دولت روحانی، محمدجواد ظریف و مجلس ششم

مهر نوشت: معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی گفت: وزیر خارجه وقت، در مقطعی ادعا کرد که آمریکا با یک بمب می‌تواند کل سیستم دفاعی ما را نابود کند و یا با استعفای خود در زمان حضور بشار اسد در ایران و ایجاد دوگانه نادرست میدان و دیپلماسی فضای نامناسبی را در حوزه سیاست خارجی و افکار عمومی ایجاد کرد.

سید محمد حسینی در نشست بسیج اساتید و رؤسای دانشگاه‌های یزد و اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان با موضوع هم اندیشی و واکاوی انتخابات با اشاره به اینکه تنها سه ماه تا زمان برگزاری انتخابات فرصت باقی مانده، اظهار کرد: ضرورت دارد در این مدت همه عناصر متعهد و دلسوز بویژه اساتید و نخبگان با احساس مسئولیت وارد صحنه شده و همچون انتخابات ریاست جمهوری، در تشجیع مردم به حضور گسترده نقش آفرینی کنند.

رئیسی از رقابت با روحانی جاخالی داد /«رقابت نمایشی» در خراسان جنوبی برای تکرار حضور رئیسی در مجلس خبرگان

معاون پارلمانی رئیسی با اشاره به اهمیت و جایگاه تأثیرگذار و مهم مجلس بخصوص در دو حوزه نظارت و قانونگذاری گفت: مجلس قوی و انقلابی با حضور نمایندگان دردآشنا، کارآمد، متخصص، انقلابی و ولایی می‌تواند در همگرایی و همراهی با سایر قوا بویژه قوه مجریه، تصمیمات کارگشا و عملیاتی برای رفع مشکلات و اصلاح برخی ساختارهای معیوب اتخاذ کند و در نتیجه به ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم مساعدت کند، همچنان که اگر مجلس همانند دوره ششم، منشأ تنش و تقابل در کشور شود تبعات منفی آن موجب اصطکاک و هدر رفتن توان نیروها، توقف و معطلی در روند خدمت به مردم و پیشرفت کشور می‌شود.

هزینه های ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان /هوشمندی روحانی، تندروها را عصبانی کرد

سقف هزینه های انتخاباتی کاندیداها چقدر شد؟ /کاندیداها سهم یکسان از امکانات دولتی در تبلیغات دارند

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دولت با تمام توان و بی وقفه برای خدمت رسانی به مردم، تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌ها، رفع کمبودها و جلب رضایت مردم در تلاش است، بیان کرد: بی تردید با افزایش روحیه نشاط و امید در جامعه که متأسفانه بخاطر برخی تصمیمات و ناکارآمدی‌ها در گذشته، آسیب دیده است، می‌توان روحیه تأثیرگذار بودن در سرنوشت جامعه را در بین چنین افرادی تقویت کرد.

مشارکت مردم در انتخابات پیامدهای بین‌المللی دارد

حسینی با تاکید بر اینکه لازم است اهمیت و نقش مشارکت در انتخابات برای مردم بخوبی تحلیل و تبیین شود، خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات علاوه بر آثار مثبت داخلی و تقویت انسجام و همدلی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور، پیامدهای بین‌المللی دارد و می‌تواند اقتدار ملی و میزان اثربخشی در معادلات جهانی و منطقه‌ای را افزایش دهد.

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات دولت و نهادهای انقلاب مسئولیت زیادی بر عهده دارند و اگر مردم احساس کنند که دولت با تمام توان صادقانه و بی وقفه به دنبال خدمت رسانی و رفع مشکلات است، به آینده امیدوار شده و با انگیزه بیشتری در انتخابات حضور می‌یابند، لذا دولت با اشراف به این موضوع خدمت به مردم را با قوت سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

حسینی تاکید کرد: دولت در این مدت دستاوردها و موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است که باید با تبیین درست به اطلاع مردم برسد و در این زمینه اساتید دانشگاه با توجه به اعتبار و مقبولیت در نزد مردم، رسالت و مسئولیت خطیری بر عهده دارند و با روشنگری و دلگرم ساختن مردم، می‌توانند تلاش معاندین و بدخواهان برای سیاه نمایی و القای ناامیدی را بلا اثر کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای برخلاف مصالح ملی و عمومی با طرح برخی سخنان ناصواب بدنبال القای ضعف و سستی در توانمندی و اقتدار ملت ایران هستند، گفت: در این راستا وزیر خارجه وقت، در مقطعی ادعا کرد که آمریکا با یک بمب می‌تواند کل سیستم دفاعی ما را نابود کند و یا با استعفای خود در زمان حضور بشار اسد در ایران و نیز ایجاد دوگانه نادرست میدان و دیپلماسی فضای نامناسبی را در حوزه سیاست خارجی و افکار عمومی ایجاد کرد و یا اینکه اخیراً در ادامه همین جوسازی‌های تأمل برانگیز همزمان با مقاومت غیورانه مردم غزه به یکباره می‌گوید که مردم ایران خسته شده‌اند، این در حالیست که امروز وزیر خارجه کشورمان به دور از اینگونه حاشیه سازی‌ها، حضور فعالی در تأمین منافع مردم دارد و همزمان در تحولات منطقه نقش آفرینی و تأثیرگذاری دارد و توده‌های مردم و خواص منصف به خوبی تفاوت اینکه چه کسی مسئول باشد را درک می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد: مجلس در پیگیری اهداف عالی نظام، بررسی لایحه برنامه توسعه، بودجه و رأی اعتماد به وزرا نقش مهمی دارد و بی تردید اگر تعامل مناسبی بین دو قوه وجود نداشته باشد مثل مقاطعی که تنش و جنجال حاکم بود، رسیدگی به امور مردم دچار وقفه خواهد شد و نتیجه‌ای جز یاس و ناامیدی مردم را به مراه نخواهد داشت.

معاون رییس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: با توجه به همگرایی بین قوا که در کشور شکل گرفته و اقدامات و برنامه‌هایی که دولت در ۲۵ ماه گذشته برای رفع مشکلات و خدمت به مردم در پیش گرفته است این امیدواری وجود دارد که زمستان امسال با برپایی انتخابات با نشاط به بهار سیاسی کشور تبدیل شود.

حسینی تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا توجه همگان به این نکته جلب شود که تک تک آرایی که به صندوق‌های آرا ریخته می‌شود، نوعی سرمایه گذاری در مسیر اقتدار و امنیت ملی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و شتاب در روند پیشرفت و سازندگی کشور است.

معاون رییس جمهور در این نشست همچنین ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش در ارتکاب جنایت جنگی و بی اعتنایی به کنوانسیون‌های بین المللی و پروتکل‌های الحاقی در خصوص جنگ را مورد اشاره قرار داد و از اساتید خواست ابعاد مختلف این جنایات جنگی را با زبان‌های مختلف برای مردم سایر کشورها روشنگری و اطلاع رسانی کنند.

در این نشست تعدادی از اساتید در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را عمدتاً در زمینه افزایش مشارکت در انتخابات بیان کردند.

۲۱۹۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =