روکش آسفالت ۱۲۰کیلومتر از راه‌های استان  بهسازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰کیلومتر از راه‌های این استان با روکش مجدد آسفالت، بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق لطفی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۲۲۰هزار تن آسفالت برای بهسازی، لکه‌گیری و ترمیم روکش راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین مصرف شده است.

او با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در حوزه آسفالت و بهسازی راه‌های این استان گفت: درطی سال جاری ۲۶۰هزار متر مربع عملیات لکه گیری و چاله پرکنی و ۸۲کیلومتر درزگیری در طول راه‌های استان قزوین اجرا شد.

حق لطفی، آسفالت حفاظتی را نیز از دیگر روش‌های بهسازی راه‌ها عنوان کرد و گفت: در راستای افزایش مقاومت سایشی بستر و رویه راه، امسال ۸.۵ باند کیلومتر میکروسرفیسینگ و ۸.۵ کیلومتر اسلاری‌سیل در سطح راه‌های استان انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: تمام این اقدامات در بخش نگهداری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، افزایش طول عمر جاده‌ها و کاهش استهلاک خودروها با اولویت جاده های شریانی انجام شده است

حق‌لطفی با اشاره به اهمیت راه ها در توسعه اقتصادی خاطرنشان‌کرد: روزانه به طور میانگین بیش از ۸۸۶هزار خودرو در راه های این استان تردد می‌کنند که همین عامل در کنار عمر بالای آسفالت، عبور بارهای بیش از حد مجاز و شرایط آب و هوایی از عوامل تشدید کننده خرابی آسفالت است.

حق‌لطفی افزود: در حال حاضر ۳۱درصد از راه‌های این استان بر اثر همین عوامل نیاز به بهسازی سنگین دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهارکرد:ارزش سرمایه‌ای راه های این استان ۳۰هزار میلیارد تومان است و برای نگهداری آن هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =