مسیر ارتباط سازنده بین دانشگاه و صنعت در استان هموار شود

استاندار قزوین گفت: نزدیک به ۳۰صنعت تحول‌آفرین و مادر در استان قزوین شناسایی شده‌اند که باید مسیر ارتباط سازنده بین دانشگاه و صنعت در استان هموار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین که با حضور محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از مسئولان استانی، جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: در دو سال اخیر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اتفاقات قابل توجهی افتاده است و سمت و سوی کشاورزی استان به ویژه در حوزه احیای دشت قزوین که تکلیف شرعی و قانونی و الزام عقلی است، دانش بنیانی شده است.

اعلایی گفت: در حوزه‌های هسته‎‌ای در یک ماه گذشته راه‌اندازی اقتصادی شتابگر هسته‌ای در استان قزوین اتفاق افتاد و استان قزوین را به اولین استان اقنصاد هسته‌ای کشور تبدیل کرد که این موضوع هم بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: وضعیت فعلی کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان با هدف‌گذاری مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب فاصله چشمگیری دارد و استان قزوین با توجه به نقش‌آفرینی در اقتصاد و نقشه علمی کشور باید در این زمینه اقدام ویژه‌ای انجام دهد.

استاندار با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: نزدیک به ۳۰صنعت تحول آفرین و مادر در استان قزوین شناسایی شده‌اند که باید با تشکیل کارگروه مشترک با حضور متولیان این شرکت‌ها و روسای دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، مسیر ارتباط سازنده بین دانشگاه و صنعت در استان هموار شود.

این جلسه با محوریت ارائه گزارش و پیشنهاد تشکیل مرکز دیسپاچینگ کشاورزی و پایش هوشمند شبکه آبیاری سازمان جهاد کشاورزی، طرح و تصویب ماموریت محوری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اصلاح ماموریت محوری مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، طرح پروپوزال های همکاری شرکت ایرانسل با کمیته تحول دیجیتال ستاد دانش بنیان استان و گزارشی از زیست بوم فناوری و نوآوری استان برگزار شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =