تماشای ماهواره‌های استارلینک در آسمان را امشب از دست ندهید!

استارلینک ابرصورت فلکی اینترنتی اسپیس ایکس است که در حال حاضر از بیش از 5000 فضاپیمای عملیاتی تشکیل شده است. در رویداد امروز اسپیس ایکس، 23 ماهواره دیگر به این ابرصورت فلکی خود اضافه خواهدکرد.

تینا مزدکی_اسپیس ایکس پرتاب Starlink را تا تاریخی که هنوز مشخص نشده به تعویق انداخته است. به گفته مقامات در حساب کاربری ایکس، به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در اقیانوس اطلس، آن‌ها پرتاب فالکون 9 استارلینک را به تعویق انداخته‌اند. تیم‌های اسپیس ایکس به نظارت بر آب و هوا ادامه خواهند داد و پس از تایید این محدوده، یک فرصت پرتاب جدید را اعلام خواهند کرد، همچنین آن‌ها پرتاب فالکون هوی را نیز به تعویق انداخته‌اند.

این شرکت قصد دارد 23 ماهواره اینترنتی استارلینک خود را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در روز چهارشنبه بر فراز موشک فالکون 9، طی یک پنجره تقریباً چهار ساعته که در ساعت 11:07 بعد از ظهر آغاز می‌شود، پرتاب کند. در روز 14 دسامبر همزمان با 23 آذر روز پنجشنبه (EST 0407 GMT) می‌توانید این رویداد را به صورت زنده از طریق حساب SpaceX در X که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، از حدود پنج دقیقه قبل از آغاز، تماشا کنید.

تماشای ماهواره‌های استارلینک در آسمان را امشب از دست ندهید!

ظاهرا اسپیس ایکس برای روز چهارشنبه نیز برنامه داشت که فالکون هوی، هواپیمای فضایی X-37B نیروی فضایی ایالات متحده را در همان شب از مرکز فضایی کندی ناسا، که در مجاورت کیپ کاناورال است، پرتاب کند.

پرتاب X-37B و پرتاب استارلینک هر دو در ابتدا برای دوشنبه شب 11 دسامبر برنامه‌ریزی شده بودند، اما اسپیس ایکس هر دو آن‌ها را به تعویق انداخت. این شرکت پس از تلاش برای پرتاب در روز سه‌شنبه، به یک مشکل زمینی برای اسکراب فالکون هوی و بادهای بلند سطح زمین برای تاخیر استارلینک اشاره کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه در ماموریت چهارشنبه استارلینک پیش رفته باشد، اولین مرحله فالکون 9 حدود 8.5 دقیقه پس از پرتاب برای فرود عمودی به زمین بازگشته است. طبق توضیحات ماموریت اسپیس ایکس، این سومین پرتاب و فرود برای این تقویت کننده خاص خواهد بود. دو مأموریت دیگر آن Crew-7 و CRS-29 بودند که به ترتیب فضانوردان و محموله‌ها را برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستادند.

بیشتر بخوانید:

در همین حال، 23 ماهواره استارلینک قرار است حدود 65.5 دقیقه پس از بلند شدن از مرحله بالایی فالکون 9 در مدار پایین زمین مستقر شوند. استارلینک ابرصورت فلکی اینترنتی اسپیس ایکس است که در حال حاضر از بیش از 5000 فضاپیمای عملیاتی تشکیل شده است.

این شبکه عظیم در طول سال گذشته بسیار رشد کرده است. اسپیس ایکس تاکنون بیش از 90 ماموریت مداری را در سال 2023 انجام داده است و بیشتر آنها به ساخت صورت فلکی استارلینک اختصاص یافته است.

منبع: space

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1848366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =