ایرنا نوشت:

 محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: شرایط سوریه حساس است و ایران با دقت و ظرافت تحولات موجود را زیر نظر داشته و مورد بررسی قرار می دهد.
  
شیبانی در حاشیه جشن عید غدیر ایرانیان مقیم سوریه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اعلام این مطلب به خبرنگاران تصریح کرد: 'ما در کنار سوریه هستیم چون یکی از ارکان محور مقاومت است و دشمن می خواهد روند اصلاحات در آن را به شکست بکشاند اما ما از اصلاحات مورد نظر 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه حمایت می کنیم.'
 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*گفت وگو میان طرف های مختلف در سوریه تنها راه دور کردن سوریه از خطر مداخله خارجی است. ایران نیز همواره اعلام کرده که آماده در اختیار قراردادن تجربیات خود و حمایت از هر گونه تلاش برای گفت و گوی ملی فراگیر در سوریه است.
*تهران ملاحظات خود را درباره تصمیم اتحادیه عرب برای تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه بیان و اعلام کرده است که این تصمیم در مسیر درست قرار نداشته و باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود.
*ایران اعتقاد دارد که محور مقاومت شامل ایران، سوریه و گروه های مقاومت است. در چنین شرایطی هدف از دخالت خارجی، از هم پاشیدن این محور است از این روز اکنون شاهدیم که همزمان با ایران، علیه سوریه نیز اتهام ها و فشار وارد می کنند.
*سوریه نیازمند اصلاحات ریشه ای است لذا در این زمینه با مردم و مسئولان این کشور که بر اصلاحات تاکید دارند، هم صدا می شویم اما اصلاحات با فشار خارجی امکان پذیر نیست.
*راه اصلاحات، ایجاد فضای مناسب به منظور گفت وگوی سازنده است، ایران نیز آماده است همه ظرفیت سیاسی خود را در اختیار سوریه قرار دهد تا زمینه برای گفت و گوی تاثیرگذار در صحنه داخلی کشور فراهم شود.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =