تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که در مدرسه محبوبیت بیشتری دارند نسبت به کودکانی که در مدرسه قدرت چندانی ندارند سالم‌ترند.

تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان می‌دهد بچه‌هایی که در مدرسه محبوبیت و قدرت بیشتری دارند نسبت به کودکانی که در مدرسه قدرت چندانی ندارند سالم‌ترند و در زندگی آینده خود موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند.

در این بررسی که بسیار طولانی‌مدت بود وضعیت 14هزار کودک که در سال 1953 به دنیا آمده بودند در سن 12 و 13 سالگی مورد مطالعه قرار گرفت. دانشمندان وضعیت سلامت این کودکان را تا سال 2003 مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان در مدت تحصیل این کودکان سعی کردند کودکانی که در مدرسه محبوبیت و قدرت بیشتری دارند را شناسایی کنند. برای ارزیابی وضعیت سلامت این کودکان در سال‌های آینده، محققان از دیتابیس ملی کشور سوئد استفاده کردند تا تعداد مراجعات این کودکان را در طول مدت عمرشان بررسی کنند.

در نهایت محققان متوجه شدند کودکانی که در مدرسه از لحاظ قدرت و محبوبیت در رده‌های پایینی قرار دارند با احتمال 9 برابر بیشتر ممکن است به بیماری‌های قلبی دچار شوند و با احتمال 4 برابر بیشتر به بیماری دیابت دچار می‌شوند.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوه زندگی این کودکان و میزان تأثیرگذاری و قدرت آنها بسیار در وضعیت سلامت آنها در زندگی آیندشان مؤثر است. هم چنین این تحقیقات نشان داد کودکانی که از لحاظ قدرت و محبوبیت در رده‌های پایین قرار دارند با احتمال دو برابر بیشتر به بیماری‌های ذهنی و مشکلات رفتاری مانند آسیب‌زدن به خود و خودکشی دست می‌زنند.

وضعیت کودکان در مدرسه و نقشی که آنها در روابط بین دوستان خود به عهده می‌گیرند تأثیر بسیار زیادی در شیوه زندگی و سلامت آنها در آینده بازی می‌کند و در صورتی که بتوان اعتماد به نفس کودکان ضعیف را افزایش داد کمک بسیار مؤثری به بهبود شراط زندگی آنها در آینده خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه، 28 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =